Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 7 września 1999 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów przy tym stosowanych (Dz.U.1999.81.917) .
Precyzuje ono dokładnie jak należy przeprowadzać kontrolę układów wydechowych. Pełny zakres kontroli obejmuje dwa etapy:
1) kontrolę organoleptyczną (I etap),
2) pomiar poziomu hałasu miernikiem poziomu dźwięku (II etap),
przy czym przeprowadzenie II etapu jest uzależnione od wyników l etapu.
Kontrola organoleptyczna - I etap
§ 2. 1. Kontrola polega na organoleptycznych oględzinach układu wydechowego pojazdu i ocenie jego stanu technicznego.
2. Niedopuszczalne są:
1) wyraźnie zauważalne nieszczelności układu wydechowego,
2) niekompletność układu wydechowego,
3) uszkodzenia mechaniczne układu wydechowego mające wpływ na swobodny przepływ spalin.
II etap
Pomiar poziomu hałasu przyrządem (miernikiem poziomu dźwięku)
Niedopuszczalne jest, aby końcowa wartość pomiaru poziomu hałasu zewnętrznego pojazdu przekraczają maksymalne wielkości.
Czytaj więcej na:
http://www.autocentrum.pl/poradnik-kier ... z3T7n6HWZz
teraz tylko kwestia czy to nie uszkodzenie mechaniczne? bo szczelny jest i tłumik ma :P można powiedzieć, że został przygotowany na dodatkową rurę :P
Ogólnie to wiem, że nie za bardzo legalne :P ale czy przejdzie przez badanie techniczne :P