Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BCZ 2.5 163 KM] Okopcona góra silnika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sirAW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 12 lis 2013, 11:04
Lokalizacja: Szczecin

[ BCZ 2.5 163 KM] Okopcona góra silnika

Post autor: sirAW » 24 lut 2015, 12:13

Witam wszystkich forumowiczów.
Dość długo nie zaglądałem pod maskę mojej A6 (z czego jestem bardzo rad <radocha> ) ale dziś, przy tak pięknej pogodzie zajrzałem sobie i po zdjęciu osłony silnika trochę się zdziwiłem :shock:
Bardzo okopcone są pompa paliwa, aluminiowe przewody i inne. Normalnie czarna sadza.
Czy orientujecie się skąd może się to wydobywać? Dołączam zdjęcie, które jest poglądowe, nie z mojego auta.
Poproszę o jakieś porady.

Pozdro!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Pilot Andrzej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 15 wrz 2012, 20:39
Lokalizacja: pomorskie

[ BCZ 2.5 163 KM] Okopcona góra silnika

Post autor: Pilot Andrzej » 24 lut 2015, 13:48

Sprawdź czy nie jest pęknięta rurka EGR, bądź inna nieszczelność EGR

Awatar użytkownika
sirAW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 12 lis 2013, 11:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sirAW » 24 lut 2015, 18:47

Dzięki Andrzej.
A tak na marginesie - co sądzicie o zaslepianiu EGRa?

zauważyłem, że gdy odłączam przewód gumowy-ciśnieniowy od mechanicznego zaworu recyrkulacji spalin (ten grzybek widoczny na zdjęciu po prawej stronie filtra oleju-tak na godzinie 02.00 mówiąc po wojskowemu) to (sory za nazewnictwo) spod jego "kapelusza" wydobywają się czarne spaliny a przecież on powinien być szczelny no nie? :shock:
Ponadto łączenie rury EGRa z resztą kolektora też jest nieszczelne i chyba mam (a raczej teraz miałem) zaślepiony EGR bo właśnie z stamtąd też wydobywają się spaliny.

[ Dodano: 2015-02-24, 18:46 ]
I jeszcze jedno:
do czego jest ten zawór (zdjęcie na dole)?
Jak go wcisnę to spadają obroty, zaczyna szarpać silnikiem i mocno wtedy kopci (na extra czarno).

[ Dodano: 2015-02-24, 18:47 ]
I jeszcze jedno:
do czego jest ten zawór (zdjęcie na dole)?
Jak go wcisnę to spadają obroty, zaczyna szarpać silnikiem i mocno wtedy kopci (na extra czarno).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Pilot Andrzej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 15 wrz 2012, 20:39
Lokalizacja: pomorskie

[ BCZ 2.5 163 KM] Okopcona góra silnika

Post autor: Pilot Andrzej » 25 lut 2015, 11:32

Według mnie to pokazujesz przepustnicę jej zamkniecie powoduje gasniecie silnika. Silnik poprostu sie dusi a że masz nieszczelnosci to gazy wylotowe uciekaja tam gdzie mają ujście. zamkniecie przepustnicy to prawie to samo co zatkanie rury wydechowej. Co do EGR ja rowniez ma zaslepiony i nic sie nie dzieje.Na pwno jest czysciej w silniku.

Awatar użytkownika
sirAW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 12 lis 2013, 11:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: sirAW » 01 mar 2015, 17:07

Witam.
Zawór EGR wymieniony. Narazie OK.
Pojawił się inny problem. Wracałem autem z trasy i nagle zapaliła się kontrolka ESP i pojawił się błąd: P1609 - awaryjne odłączenie uruchomione i P1654- sprawdź pamięć modułu tablicy wskaźników
??? co to do cholery może być?
stłuczki nie miałem ani zderzenia a ostatnio trochę wariował mi wskaźnik temperatury silnika (chyba czujnik się "kończy") ale nic poza tym.
Doradzicie coś?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga