Odpalenie pokradzieżowego auta
Odpalenie pokradzieżowego auta
Witam panowie. Mam taki problem zakupiłem A6 C6 z 2005r z silnikiem 2.4 BDW i skrzynią auto HRX - po kradzieżowe w którym brakuje sterownika silnika, kolumny kierowniczej z immo oraz kluczyków. Udało mi się również znaleźć zestaw do kupienia pochodzący podobno z jednego samochodu na który składa się sterownik silnika (BDW), immo, kluczyki, licznik i wkładki zamków.
Moje pytanie brzmi czy taki zestaw pozwoli na uruchomienie samochodu?
Co z ochroną komponentu?
Czy nie będzie konfliktu ze sterownikiem skrzyni i/lub Abs
Czy ktoś przerabiał podobny temat?
Moje pytanie brzmi czy taki zestaw pozwoli na uruchomienie samochodu?
Co z ochroną komponentu?
Czy nie będzie konfliktu ze sterownikiem skrzyni i/lub Abs
Czy ktoś przerabiał podobny temat?
Krzychu-1
Ok. Dzięki kolego. Zapomniałem dodać ze w tym zakupionym komplecie będzie stacyjka ale to jest chyba tylko sama pętla do odczytu immo i kluczyka i chyba tam nie ma komponentu bo sama stacyjka nie jest jakoś diagnozowalna?
Podejrzewam ze komponent wywali na gataway, moze SAFE na zegarach itp ?
Rozumiem ze gdyby trzeba było dopisać albo zrobić w skrzyni immo-off to tylko serwis, samemu się nie da? Mam dostep do Vcds, Vas, programatora itp?
Byłbym wdzięczny za sprawdzenie bo gdzieś natknąłem się na informacje że jak jest skrzynia automat to przy takiej wymianie się zablokuje i nie będzie można jeździć.
Bo ciągle zostaje problem czy po włożeniu tego zestawu będzie można auto odpalić i pojechać na serwis czy zostaje tylko laweta?
Podejrzewam ze komponent wywali na gataway, moze SAFE na zegarach itp ?
Rozumiem ze gdyby trzeba było dopisać albo zrobić w skrzyni immo-off to tylko serwis, samemu się nie da? Mam dostep do Vcds, Vas, programatora itp?
Byłbym wdzięczny za sprawdzenie bo gdzieś natknąłem się na informacje że jak jest skrzynia automat to przy takiej wymianie się zablokuje i nie będzie można jeździć.
Bo ciągle zostaje problem czy po włożeniu tego zestawu będzie można auto odpalić i pojechać na serwis czy zostaje tylko laweta?
Krzychu-1
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Przepraszam uzylem takiego skrotu myslowego.
Caly system dziala tak: blokada kierownicy poprzez uniwersalna stacyjke wymienia informacje z kluczykiem, te musza pasowac do tych wymienionych z silnikiem i skrzynia (o ile w skrzyni masz immo).
Jezeli kluczyk jest zly nie ma nawet zaplonu, jezeli sterownik silnika lub skrzyni masz safe. Tylko laweta.
Zarowno w sterowniku silnika jak i skrzyni biegow mozna zrobic immo off - wtedy niezaleznie gdzie podepniesz bedzie jezdzic.
Component protection jest pomiedzy gatewayem i blokada kierownicy(i pomiedzy dowolnym elementem a gateway'em (llicznikiem radiem wzmacniaczem panelem klimatronika itp itd), mozna bez problemu dopisac Twoja blokade. Jak masz wszystkie kwity ASO zrobi to bez problemu. Component protection ogranicza tylko dzialanie elektroniki wewnatrz auta, tj radio nie bedzie gralo lub gralo tylko z jednej strony, licznik bedzie wskazywal tylko predkosc wskazania paliwa itp itd. Z niedopisanym component protection mozna normalnie jezdzic tylko nie amsz niektorych funkcji ale do ASO lub innego magika na pewno dojedziesz;)
Stacyjka od manuala, nie ma blokady wyjecia kluczyka w przypadku niewrzucenia P (jest inna niz w automacie). Plus jest taki ze wszystkie stacyjki sa uniwersalne, wiec mozesz spokojnie wlozyc sobie taka jak potrzebujesz jezeli ta w zestawie jest od manuala.
Immo off w skrzyni multitronic mozna zrobic na cztery sposoby:
1.przepisujac dane ze sterownika, ktory jest od zestawu ktory kupujesz (podejrzewam ze opcja nie wchodzi w gre).
2.wyjmujac swoj sterownik i programujac w nim odpowiednio pamiec
3.wkladajac sterownik HT i pogramujac go spreparowanym softwarem z JG (niektore softwary nie wystepuja oryginalnie w wersji bez immobilizera).
4. Montujesz calkiem nowy (lub wyczyszczony tj zdziewiczony) sterownik JG i jedziesz do ASO (nowy sterownik bez immo nie zrobi SAFE, ale ograniczy predkosc samochodu do 20-30km/h).
Caly system dziala tak: blokada kierownicy poprzez uniwersalna stacyjke wymienia informacje z kluczykiem, te musza pasowac do tych wymienionych z silnikiem i skrzynia (o ile w skrzyni masz immo).
Jezeli kluczyk jest zly nie ma nawet zaplonu, jezeli sterownik silnika lub skrzyni masz safe. Tylko laweta.
Zarowno w sterowniku silnika jak i skrzyni biegow mozna zrobic immo off - wtedy niezaleznie gdzie podepniesz bedzie jezdzic.
Component protection jest pomiedzy gatewayem i blokada kierownicy(i pomiedzy dowolnym elementem a gateway'em (llicznikiem radiem wzmacniaczem panelem klimatronika itp itd), mozna bez problemu dopisac Twoja blokade. Jak masz wszystkie kwity ASO zrobi to bez problemu. Component protection ogranicza tylko dzialanie elektroniki wewnatrz auta, tj radio nie bedzie gralo lub gralo tylko z jednej strony, licznik bedzie wskazywal tylko predkosc wskazania paliwa itp itd. Z niedopisanym component protection mozna normalnie jezdzic tylko nie amsz niektorych funkcji ale do ASO lub innego magika na pewno dojedziesz;)
Stacyjka od manuala, nie ma blokady wyjecia kluczyka w przypadku niewrzucenia P (jest inna niz w automacie). Plus jest taki ze wszystkie stacyjki sa uniwersalne, wiec mozesz spokojnie wlozyc sobie taka jak potrzebujesz jezeli ta w zestawie jest od manuala.
Immo off w skrzyni multitronic mozna zrobic na cztery sposoby:
1.przepisujac dane ze sterownika, ktory jest od zestawu ktory kupujesz (podejrzewam ze opcja nie wchodzi w gre).
2.wyjmujac swoj sterownik i programujac w nim odpowiednio pamiec
3.wkladajac sterownik HT i pogramujac go spreparowanym softwarem z JG (niektore softwary nie wystepuja oryginalnie w wersji bez immobilizera).
4. Montujesz calkiem nowy (lub wyczyszczony tj zdziewiczony) sterownik JG i jedziesz do ASO (nowy sterownik bez immo nie zrobi SAFE, ale ograniczy predkosc samochodu do 20-30km/h).
Dzięki kolego za rozjaśnienie sytuacji.
Czyli jak dobrze rozumiem jak włożę opisywany prze zemnie zestaw to auto powinno chociaż odpalić.
Zrobi się komponent na tych włożonych sterownikach który ściągnie się w serwisie.
Nie wiadomo tylko czy skrzynia ma immo czy nie. Jeśli ma to auto nie ruszy ale serwis będzie mógł to dopasować. Bo samemu chyba mam za mało wiedzy żeby spreparować wsad sterownika a do sterownika skrzyni z zestawu nie mam dostępu
No nic zobaczymy za kilkanaście dni graty powinny być u mnie i dam znać co z tego wyjdzie.
Pozdrawiam
Czyli jak dobrze rozumiem jak włożę opisywany prze zemnie zestaw to auto powinno chociaż odpalić.
Zrobi się komponent na tych włożonych sterownikach który ściągnie się w serwisie.
Nie wiadomo tylko czy skrzynia ma immo czy nie. Jeśli ma to auto nie ruszy ale serwis będzie mógł to dopasować. Bo samemu chyba mam za mało wiedzy żeby spreparować wsad sterownika a do sterownika skrzyni z zestawu nie mam dostępu
No nic zobaczymy za kilkanaście dni graty powinny być u mnie i dam znać co z tego wyjdzie.
Pozdrawiam
Krzychu-1
Graty doszły i już wszystko wiadomo. Otóż po wymianie sterownika silnika, immo-blokady, i kluczyka autko odpaliło i ruszyło Musiałem tylko przekodować sterownik silnika bo był od manuala a u mnie jest automat ale bez problemu Vcds poszło. Oczywiście na większości sterowników pojawił się komponent ale to jest do ściągnięcia w serwisie
Mam jeszcze problem z kalibracją g85 który powinien się sam zaadoptować ale nie chce. A kiedy chce to zrobić VCDS statusie adaptacji pokazuje Locked, czy to oznacza ze jest G85 jest wysypany? Czy porostu jest źle ustawiona taśma?
Dziękuje koledze rafal_m za pomoc
Pozdrawiam
Mam jeszcze problem z kalibracją g85 który powinien się sam zaadoptować ale nie chce. A kiedy chce to zrobić VCDS statusie adaptacji pokazuje Locked, czy to oznacza ze jest G85 jest wysypany? Czy porostu jest źle ustawiona taśma?
Dziękuje koledze rafal_m za pomoc
Pozdrawiam
Krzychu-1
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Nie polecam Ci dlugo jezdzic na wykodowanej skrzyni biegow bo masz tam multitronica - chyba ze zamierzasz go nie dlugo swapowac na manuala...
Po przekodowaniu sterownika silnika na manual, ten korzysta z innej grupy map, nie wysyla ramek CAN na magistrale z informacjami dla skrzyni biegow a ta nie moze do konca poprawnie dzialac bez wszystkich informacji. Oczywiscie jak dojedziesz do serwisu to popros zeby Ci ja zakodowali spowrotem + dopisali w niej immo.
Pozdrawiam
Po przekodowaniu sterownika silnika na manual, ten korzysta z innej grupy map, nie wysyla ramek CAN na magistrale z informacjami dla skrzyni biegow a ta nie moze do konca poprawnie dzialac bez wszystkich informacji. Oczywiscie jak dojedziesz do serwisu to popros zeby Ci ja zakodowali spowrotem + dopisali w niej immo.
Pozdrawiam
Tak tak masz racje, źle się wyraziłem, chodziło mi o to ze sterownik silnika który kupiłem pochodził od auta z manualną skrzynia i po podłączeniu pojawiły się błędy w komunikacji ze skrzynią wiec przekodowałem sterownik silnika do współpracy z automatem tak jak powinno być i błędy zniknęły. Nie pojawił się żaden błąd dotyczący immobilizera itp wiec wnioskuje ze w tej skrzyni nie ma takiej blokady.
Natomiast po przejechaniu w skrzyni pojawił się błąd
1 Fault Found:
18201 - Transmission Output Speed Sensor 2 (G196)
P1793 - 000 - No Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 254
Reset counter: 40
Mileage: 194463 km
Time Indication: 0
Date: 2005.02.01
Time: 14:30:40
Freeze Frame:
RPM: 1344 /min
RPM: 80 /min
(no units): 3.0
Torque: 98.0 Nm
Temperature: 49.0*C
T.B. Angle: 18.8*
Bin. Bits: 1010 0 0
a w silniku
1 Fault Found:
008304 - Intake Manifold Tuning Valve (Bank 1)
P2070 - 006 - Stuck Open
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 40
Mileage: 194463 km
Time Indication: 0
Date: 2005.02.01
Time: 12:29:15
Freeze Frame:
RPM: 704 /min
Mass Air / Rev.: 136.3 mg/str
Temperature: 82.5*C
Idle
Absolute Pres.: 473.5 mbar
Speed: 0.0 km/h
i skrzynia trochę przy ruszaniu szarpie. Czy może być spowodowane tym błędem? Dodam ze auto stało nie ruszane podobno ok roku, czy może potrzebuje się ułożyć?
Ps. Problem z kalibracją g85 został rozwiązany. Status adaptacji w Vcds - Locked, oznacza ze jest źle ustawiona taśma u mnie było zbyt duże wychylenie kierownicy w lewo. Po poprawieniu wszystko ok.
Natomiast po przejechaniu w skrzyni pojawił się błąd
1 Fault Found:
18201 - Transmission Output Speed Sensor 2 (G196)
P1793 - 000 - No Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 254
Reset counter: 40
Mileage: 194463 km
Time Indication: 0
Date: 2005.02.01
Time: 14:30:40
Freeze Frame:
RPM: 1344 /min
RPM: 80 /min
(no units): 3.0
Torque: 98.0 Nm
Temperature: 49.0*C
T.B. Angle: 18.8*
Bin. Bits: 1010 0 0
a w silniku
1 Fault Found:
008304 - Intake Manifold Tuning Valve (Bank 1)
P2070 - 006 - Stuck Open
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 40
Mileage: 194463 km
Time Indication: 0
Date: 2005.02.01
Time: 12:29:15
Freeze Frame:
RPM: 704 /min
Mass Air / Rev.: 136.3 mg/str
Temperature: 82.5*C
Idle
Absolute Pres.: 473.5 mbar
Speed: 0.0 km/h
i skrzynia trochę przy ruszaniu szarpie. Czy może być spowodowane tym błędem? Dodam ze auto stało nie ruszane podobno ok roku, czy może potrzebuje się ułożyć?
Ps. Problem z kalibracją g85 został rozwiązany. Status adaptacji w Vcds - Locked, oznacza ze jest źle ustawiona taśma u mnie było zbyt duże wychylenie kierownicy w lewo. Po poprawieniu wszystko ok.
Krzychu-1
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Co do skrzyni, byc moze masz sterownik bez immo - musialbym zobaczyc identyfikacje tego sterownika.
Co do bledu to raczej wyglada na skrzynie... ale mozna bylo by to potestowac jeszcze, w najgorszym wypadku skrzynia w najlepszym sterownik do regeneracji. Ale trzeba wpierw porzadna diagnoze zrobic z blokami itp itd.
Co do bledu to raczej wyglada na skrzynie... ale mozna bylo by to potestowac jeszcze, w najgorszym wypadku skrzynia w najlepszym sterownik do regeneracji. Ale trzeba wpierw porzadna diagnoze zrobic z blokami itp itd.
Po ściągnięciu komponentu, błąd w skrzyni zniknął (albo po przejechaniu 30km natomiast błąd w silniku spowodowany był urwanym przewodem podciśnienia.
Natomiast mam jeszcze problem z dopasowaniem kluczyka do centralnego zamka. W VCDS nie widzę żadnej procedury. Czy ktoś wie jak się dopasowuje kluczyk w A6 c6 ?
Natomiast mam jeszcze problem z dopasowaniem kluczyka do centralnego zamka. W VCDS nie widzę żadnej procedury. Czy ktoś wie jak się dopasowuje kluczyk w A6 c6 ?
Krzychu-1
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga