Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ASG 4.2 299 KM] Odma przy kolektorze

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
ManiekM36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 20 sty 2014, 21:46
Lokalizacja: Sosnowiec

[ASG 4.2 299 KM] Odma przy kolektorze

Post autor: ManiekM36 » 28 sty 2015, 12:11

Witam wszystkich.
Ostatnio w moim aucie zauważyłem dziwne zachowanie a mianowicie na neutral przy obrotach 1800 - 2000 auto zaczyna drżeć odczuwalne jest to na karoserii. A podczas jazdy na 4 i 5 biegu przy przyśpieszaniu z niskich obrotów słychać buczenie na wyższych obrotach to buczenie ustaje.
Pod plastikową pokrywą pomiędzy kolektorem a wiatrakiem są dwie "gruchy"( odmy membrany), które sterują klapkami w kolektorze. Jedna z tych gruch jest wypukła i ręką da się poruszyć dźwigienką druga jest wklęsła i nie da się poruszyć dźwigienką.
1. Czy wklęśnięta grucha może być od zatartego mechanizmu otwierania klapek w kolektorze czy to ona powoduje zablokowanie dźwigienki.
2. Czy zatarte klapki lub uszkodzona membrana mogą powodować to buczenie i drgania silnika.
Obrazek

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 28 sty 2015, 16:13

U mnie działa to tak , że po zapaleniu auta gruchy są obie wciągane. Później zapewne Ecu steruje wedle potrzeby.
Lepiej sprawdź szczelność węża i gruszki która się nie zaciąga.

ManiekM36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 20 sty 2014, 21:46
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: ManiekM36 » 28 sty 2015, 16:49

A na wyłączonym silniku masz obie wypukłe i czy możesz ruszać ręką te dzwigienki , które wchodzą do kolektora

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 28 sty 2015, 16:52

Tak na zgaszonym puszczają i sa wypukłe. Nie siłowałem sie z tym , bo i po co . Wiadomo ze te łączniki lubią pękać więc nie chciałem im pomóc.

ManiekM36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 20 sty 2014, 21:46
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: ManiekM36 » 28 sty 2015, 18:14

Na tej wypukłej gruszce dzwignia się rusza bez użycia dużej siły , dzwignia jest na sprężynie i jak pociagam to ta guma się chowa i wraca i kest wypukła. Skoro u ciebie są obie wypukłe na wylaczonym silniku tzn. Ze umnie z jedna jest coś nie tak. I teraz czy jest to wina tej gruszki czy zatartych klapek ktore blokują ta gruche

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 28 sty 2015, 20:11

Byłem i sprawdziłem jeszcze raz u siebie. Obydwa ramiona chodzą lekko . Na zgaszonym silniku gruszki są wypukłe , po zapaleniu obydwie całkowicie się wciągają.

Odczep delikatnie cięgno i sprawdzić czy ramię lekko pracuje.A po drugie nie spojrzałem jak to jest podłączone ale powinno się dać odczepić gdzies za gruszką wężyk i spróbować zassać lub dmuchnąć ustami czy jest szczelna , oczywiście jak odepniesz ramie to będzie lżej to ruszyć.

ManiekM36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 20 sty 2014, 21:46
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: ManiekM36 » 29 sty 2015, 20:43

Jutro odepnę to ramię z kulką i zobaczę czy cięgno ze sprężyną chodzi.
Dzięki wielkie już wiem jak powinno prawidłowo wyglądać.

[ Dodano: 2015-01-29, 20:43 ]
Wd 40 i udalo mi się rozruszać i teraz obie pracują

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 29 sty 2015, 20:51

Czuć różnicę w pracy lub jeździe?

krzyh

Post autor: krzyh » 11 lut 2015, 23:52

Panowie podepnę się pod temat odmy --- dzisiaj moja odma tak wyglądała ... trochę się zniekształciła ... zastanawiam się co było przyczyną ??? czy to wiek odmy czy coś innego ... może coś podpowiecie ...

Stało się to tak z chwili na chwilę ... wcześniej nic nie zauważyłem żeby było nie tak ... przy próbie odpalenia -- huknęło , zadymiło się spod maski i ... taki efekt jak na obrazku ... w konsekwencji tego zdarzenia zanikały hamulce (wspomaganie) , silnik nie równo pracował (falowały obroty)

Gdzie ewentualnie mogę kupić tą część ???

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja