Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AWX 1.9 131 KM] po postoju bez mocy....pomocy:-)

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
rebenga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Kraków

[ AWX 1.9 131 KM] po postoju bez mocy....pomocy:-)

Post autor: rebenga » 04 lut 2015, 14:33

Ostatnio pojawił się taki oto problem :
jeżeli odpalam auto po postoju np.30min to jest słaby, brak wigoru tak jakby turbina nie działała. Po wkręceniu silnika na obroty lub po przejechaniu 300m problem mija i autku wraca wigor i ciagnie jak powinien... Czy ktoś z Was wie co to może być lub oznaczać?? boje się że pewnego dnia autko mi stanie lub zepsuje się coś więcej i pójde w koszty.... z góry serdecznie dziękuję za zainteresowanie tematem:-)

[ Dodano: 2015-02-04, 14:33 ]
Widzę że zainteresowanie tematem jest... naprawdę nikt z Was nie miał podobnych przypadków? :-)

damianio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 10 lut 2012, 13:21
Lokalizacja: Łuków

Post autor: damianio » 04 lut 2015, 15:47

kompa podpinales?
Był AFN 1997r.
Był AVG 1999r.
Był ASG 2003r.
Jest ANK 2001r.

rebenga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rebenga » 06 lut 2015, 22:52

jutro jade do mechanika to moze cos mi powie....

[ Dodano: 2015-02-06, 22:52 ]
wyjaśniło się - przwód podciśnienia dziurawy + vacu pompa luz na króćcu...... teraz muszę ją kupić - może jakieś namiary na używke w ok cenie??

juniorexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2009, 08:27
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 07 lut 2015, 23:33

Cześć kolego.
Nie kupuj nowej/drugiej pompy tandem nie ma takiej potrzeby.
Musisz ją wymontować, przymierzyć odpowiednią nasadkę (12 - 17 mm) tylko długą i uderzyć kilka razy młoteczkiem (tylko z wyczuciem żeby nie porozbijać obudowy pompy) przez co "zaprasujesz" króciec na nowo. Przy demontażu zwróć uwagę na rodzaj uszczelki pomiędzy pompą a głowicą. Jeśli jest gumowa to raczej musisz ją wymienić na nową (najlepiej metalową) a jeśli jest metalowa to zakładaj pompę z powrotem na starej metalowej uszczelce.
W razie czego pisz- coś wymyślimy.
Pozdrawiam.
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!

rebenga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rebenga » 08 lut 2015, 15:46

juniorexx pisze:Cześć kolego.
Nie kupuj nowej/drugiej pompy tandem nie ma takiej potrzeby.
Musisz ją wymontować, przymierzyć odpowiednią nasadkę (12 - 17 mm) tylko długą i uderzyć kilka razy młoteczkiem (tylko z wyczuciem żeby nie porozbijać obudowy pompy) przez co "zaprasujesz" króciec na nowo. Przy demontażu zwróć uwagę na rodzaj uszczelki pomiędzy pompą a głowicą. Jeśli jest gumowa to raczej musisz ją wymienić na nową (najlepiej metalową) a jeśli jest metalowa to zakładaj pompę z powrotem na starej metalowej uszczelce.
W razie czego pisz- coś wymyślimy.
Pozdrawiam.
to pięknie, wielkie dzięki za porade! Pojadę i pogadam z mechanikiem....skoro już jesteśmy przy temacie to mechanik zakleił to jakimś klejem ale powiedział że to na chwile, wymienił przewody podciśnienia bo były dziurawe i umocował na nowo obudowe filtra powietrza bo wpadając w wibracje mocno i nieładnie hałasowała w pewnym zakresie obrotów (jeden klips nie trzymał)... pisze to po to bo odbiorze samochodu zauważyłem cos dziwnego...po pierwsze motor na zewnatrz niby pracuje ładnie ale w środku mam wrażenie jakbym jechał starym transitem terkocze strasznie - przed ingenrencja mechanika było na bank inaczej, ciszej.... po drugie autko dalej jest mocne i pełne wigoru ale mam wrażenie że nie ciągnie tak jak przedtem (nie ma tego wciskania w fotel jak zacłacza się turbo)... co jest grane?? wiem że opis długi i nudny jakkolwiek.......(?)

juniorexx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2009, 08:27
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 09 lut 2015, 23:35

Jeśli uważasz że coś jest nie tak to najlepiej było by podpiąć vaga, odczytać i zapisać błędy, skasować je, przyjechać się (dość ostro) i ponownie podpiąć vaga i odczytać błędy.
Być może meches popodpinał wężyki podciśnienia w złej kolejności przy wymianie lub nie wymienił wszystkich wężyków (np. przy gruszce podciśnienia ze względu na kiepski dostęp).
Nie mniej jednak spróbuj przywrócić szczelność pompki tandemowej poprzez ponowne zaprasowanie króćca.
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!

rebenga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rebenga » 11 lut 2015, 12:42

juniorexx pisze:Jeśli uważasz że coś jest nie tak to najlepiej było by podpiąć vaga, odczytać i zapisać błędy, skasować je, przyjechać się (dość ostro) i ponownie podpiąć vaga i odczytać błędy.
Być może meches popodpinał wężyki podciśnienia w złej kolejności przy wymianie lub nie wymienił wszystkich wężyków (np. przy gruszce podciśnienia ze względu na kiepski dostęp).
Nie mniej jednak spróbuj przywrócić szczelność pompki tandemowej poprzez ponowne zaprasowanie króćca.
śledztwo doprowadziło mnie do tego iż vacu jest ok natomiast serwo puszcza.... umówiłem się na wymianę 330 nowe + 70 robocizna.... dobra cena??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga