[ A6 C5] Wymiana zderzaka a spryskiwacze i pdc
[ A6 C5] Wymiana zderzaka a spryskiwacze i pdc
Niestety rozwalilem przedni zderzak a problem tym wiekszy, ze byly tam spryskiwacze do ksenonow oraz czujniki parkowania. Znalazlem na alledrogo zderzak z dziurkami na spryskiwacze ale nigdzie nie ma modelu ktory by tez mial otworki na czujniki. Czy mozna takie wyciac w zderzaku i cz trzeba? Czy czujniki sa integralna czescia zderzaka? i musze znalesc zdrezak z nimi? Co z robic w takiej sytuacji?
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Czujniki są demontowane i nie są integralną częścią zderzaka.
Wyglądają o tak
Ostatnio wymieniałem jeden z przodu, bo mi padł.
Mocuje się je wsuwając od wewnętrznej strony w takie tuleje, które są (jeśli dobrze pamiętam) przygrzane do zderzaka od wewnątrz.
Przy odrobinie sprytu i zdolności manualnych możesz wykonać dziurki, spróbować pobrać mocowania od rozwalonego "dawcy" i przykleić je wewnątrz nowego zderzaka.
Nie pamiętam niestety, czy zderzak posiada jakieś specjalne miejsca do prowadzenia wiązki od PDC - być może trzeba będzie je wyrzeźbić, ale to najmniejszy problem.
Masz auto przed liftem czy po? Bo poliftowych jest sporo na allegro, ale przedliftowy to rzeczywiście chyba tylko jeden i to z nieoryginalnymi otworami.
Wyglądają o tak
Ostatnio wymieniałem jeden z przodu, bo mi padł.
Mocuje się je wsuwając od wewnętrznej strony w takie tuleje, które są (jeśli dobrze pamiętam) przygrzane do zderzaka od wewnątrz.
Przy odrobinie sprytu i zdolności manualnych możesz wykonać dziurki, spróbować pobrać mocowania od rozwalonego "dawcy" i przykleić je wewnątrz nowego zderzaka.
Nie pamiętam niestety, czy zderzak posiada jakieś specjalne miejsca do prowadzenia wiązki od PDC - być może trzeba będzie je wyrzeźbić, ale to najmniejszy problem.
Masz auto przed liftem czy po? Bo poliftowych jest sporo na allegro, ale przedliftowy to rzeczywiście chyba tylko jeden i to z nieoryginalnymi otworami.
Dzieki, niestety mam przedliftowy...no nic bede szukac. chyba ze poliftowe pasuja ale z tego co tu wyczytalem to nie za bardzo
[ Dodano: 2011-09-13, 16:52 ]
Zderzak wlasciwy znalazlem ale gorzej z belka wzmacniajaca. Czy waszym zdaniem mozna w belce wyciac otwory na czujniki parkowania bo tylko na alledrogo znalazlem bez nich. Znalezenie przedliftowej belki przedniego zderzaka do latwych nie nalezy a z otworami tym bardziej
a chodzi mi o to
http://imageshack.us/photo/my-images/819/a6c5belka.jpg/
[ Dodano: 2011-09-13, 16:52 ]
Zderzak wlasciwy znalazlem ale gorzej z belka wzmacniajaca. Czy waszym zdaniem mozna w belce wyciac otwory na czujniki parkowania bo tylko na alledrogo znalazlem bez nich. Znalezenie przedliftowej belki przedniego zderzaka do latwych nie nalezy a z otworami tym bardziej
a chodzi mi o to
http://imageshack.us/photo/my-images/819/a6c5belka.jpg/
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Po lifcie belka jest w dwóch miejscach "wgięta" do środka, nie ma tam powierconych otworów.
Jeżeli przed liftem fabryka wierciła dziury, a Ty nie możesz znaleźć odpowiedniej belki, to nie pozostaje Ci nic innego jak wziąć gumówkę i porzeźbić.
Belka jest z aluminium i powinna łatwo poddać się obróbce.
Wytnij najmniej jak się da i unikaj karbów (zaokrąglaj i szlifuj wszystko), żeby nie osłabić za bardzo tego elementu.
Jeżeli przed liftem fabryka wierciła dziury, a Ty nie możesz znaleźć odpowiedniej belki, to nie pozostaje Ci nic innego jak wziąć gumówkę i porzeźbić.
Belka jest z aluminium i powinna łatwo poddać się obróbce.
Wytnij najmniej jak się da i unikaj karbów (zaokrąglaj i szlifuj wszystko), żeby nie osłabić za bardzo tego elementu.
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
temat stary ale akurat go przerabiam. Jakie sa czujniki do przedliftowego PDC z przodu i jak to spiac z tylnymi? normalnie kupic modul 8E0919283 i do tego podpiac wtyczki i juz? pdz tylne bedzie w dokladsce ale przed liftem i tak samo przednie. jak potem uruchomic przednie czujniki? razem z tylnymi sie uruchamia guzikiem? trzeba koncowke wiazki od przdliftowych czujnikow przerabiac?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Proponuje przejrzeć: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/6993 ... alaczanie/
Niby do A4 B6 ale filozofia identyczna.
Jak widać potrzebujesz przycisk w konsolę , dodatkowy głośniczek na przód.
Przedliftowe sterowniki przód+tył mają dwa gniazda 23 + 24 pin. Jak sam tył to masz 16 + 12 pin . Poliftowe przód+tył 16+12+12 pin
Wg ETKI przed liftem wszystkie czujniki z przodu są te same skośne - 4B0919275B
Niby do A4 B6 ale filozofia identyczna.
Jak widać potrzebujesz przycisk w konsolę , dodatkowy głośniczek na przód.
Przedliftowe sterowniki przód+tył mają dwa gniazda 23 + 24 pin. Jak sam tył to masz 16 + 12 pin . Poliftowe przód+tył 16+12+12 pin
Wg ETKI przed liftem wszystkie czujniki z przodu są te same skośne - 4B0919275B