Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BRE 2.0 140 KM] wysokie obroty.

Silniki wysokoprężne
sikor741
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 paź 2014, 11:13
Lokalizacja: Gliwice

[ BRE 2.0 140 KM] wysokie obroty.

Post autor: sikor741 » 03 gru 2014, 23:54

Witam, od miesiąca jestem posiadaczem Audi A6 parę dni temu zauważyłem że auto podczas jazdy nie schodzi z obrotów . Skrzynia multitronic , przykładowo jechałem na obrotach 2200 zaczynam zwalniać obroty schodzą do 1400, jak się zatrzymam schodzą do 1000. Nawet jak się zagrzeje to jest to samo.
Za pierwszym razie przegoniłem go i wrócił do normy . A dzisiaj znowy to samo. Ma ktoś jakiś pomysł.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2017, 19:49 przez sikor741, łącznie zmieniany 1 raz.

szubi87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 02 lut 2015, 19:31
Lokalizacja: Głogów

Post autor: szubi87 » 02 lut 2015, 19:40

Mam podobny problem <nerwus> możesz mi powiedzieć jak się z nim uporałeś ???

artekdzg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 04 sie 2014, 22:47
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: Audi A6 C6 silnik 2.0 Tdi BRE wysokie obroty.

Post autor: artekdzg » 02 lut 2015, 20:12

sikor741 pisze:Witam, od miesiąca jestem posiadaczem Audi A6 parę dni temu zauważyłem że auto podczas jazdy nie schodzi z obrotów . Skrzynia multitronic , przykładowo jechałem na obrotach 2200 zaczynam zwalniać obroty schodzą do 1400, jak się zatrzymam schodzą do 1000. Nawet jak się zagrzeje to jest to samo.
Za pierwszym razie przegoniłem go i wrócił do normy . A dzisiaj znowy to samo. Ma ktoś jakiś pomysł.
być może włączyła się procedura wypalania filtra dpf

sikor741
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 paź 2014, 11:13
Lokalizacja: Gliwice

Audi A6 C6 silnik 2.0 Tdi BRE wysokie obroty.

Post autor: sikor741 » 02 lut 2015, 20:30

Tak jak kolega artekdzg napisał , załącza się procedura wypalania filtra DPF , tylko zmyliło mnie to że na kompie nic nie wskazywało nie było żadnego komunikatu. Pięć minut jazdy na rozgrzanym silniku na obrotach około 2300 i spokój.

szubi87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 02 lut 2015, 19:31
Lokalizacja: Głogów

Post autor: szubi87 » 03 lut 2015, 20:16

hmmmm dzisiaj jechałem nawet więcej niż 5min na obrotach 3000tys/min i jest tak jak by nie schodzi z obrotow caly czas trzyma 1200 obrotow az prawie się zatrzymam i wtedy spadają na 800obr/min ale na początku jazdy zauwarzylem ze dość ostro kopce ale tylko przez chwile. Może ktoś ma jakieś pomysły co może być tego przyczyna ???? wygląda mi to na coś takiego jak by do końca skrzynia się nie rozłanczała ?!?!?! nie wiem od czego zaczać <nerwus> ale nie wykluczam tego filtra DPF. Musze podpiać moja LALE pod kompa może coś więcej się dowiem :)

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 03 lut 2015, 20:33

Musze podpiać moja LALE pod kompa może coś więcej się dowiem
Dokładnie tak, bez tego można tylko wróżyć ze szklanej kuli <okok>

Co do wypalania DPF, znalazłem w sieci opis warunków które muszą być do tego spełnione, pozwolę je sobie tutaj zacytować, żebyś miał podgląd czy w chwili podwyższenia obrotów są spełniane. Ale przed tym zapytam jeszcze, czy jesteś pewien że Twoje auto posiada DPF? <mysli>
Każdy (zdrowy) filtr wypala się jeżeli jego nasycenie zbliży się do 100% i nastąpią dogodne warunki - teoretycznie. Proces wypalania może być zainicjowany już przy nasyceniu rzędu 80%, a nawet 110%. Użytkownik tej marki auta nie jest o tym fakcie powiadamiany w żaden sposób, przychodzi to z czasem, w miarę naszego obycia się z autem. Nie jest to nic strasznego i po pewnym czasie jesteśmy w stanie traktować to jako rzecz normalną i przekonamy się, że pokonując podobne odległości będziemy w stanie przewidzieć kiedy może ruszyć proces wypalania. Najlepszą metodą jest kontrolowanie samemu nasycenie filtra. Możemy to zrobić u każdego mechanika posiadając interfejs do autka lub zaopatrzyć się samemu w takie urządzenie z odpowiednim oprogramowaniem. Sprawdzamy nasycenie oraz dystans w km od ostatniego wypalania.

Nasz filtr zacznie się wypalać jeżeli nastąpią dogodne warunki do rozpoczęcia wypalania:
a) dobrze rozgrzany silnik, tj. temperatura około 80 stopni,
b) rozgrzany układ wydechowy, co ma bezpośredni związek z dobrze nagrzanym silnikiem,
c) prędkość autka, chociaż jak układ jest wystarczająco rozgrzany to sterownik odpali wypalanie nawet przy zerowej prędkości - stojąc na światełkach lub w korku,
d) filtr jest odpowiednio nasycony, czyli jego wartość nasycenia jest powyżej 80%,

Najprostszą metodą zaobserwowania faktu wypalania jest wzrost średniego zużycia paliwa i tak na postoju będzie to wartość około 5l/h, zaś podczas jazdy (miejskiej) średnie zużycie paliwa może miejscami wzrastać nawet do 30l/100km. Oprócz tego zmienia się praca silnika, wchodzi na inne obroty, oraz można zaobserwować zmianę zapachu spalin, zaś w okresach chłodniejszych charakterystyczną smugę dymu za autkiem (chociaż do tej pory widziałem ją tylko raz). Przed wyłączeniem zapłonu, podjeżdżając po domek polecam popatrzyć na chwilowe spalanie, jeżeli jest około 4-5l/h nie gasimy auta!
Warsztat, naprawy Audi A6.

szubi87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 02 lut 2015, 19:31
Lokalizacja: Głogów

Post autor: szubi87 » 03 lut 2015, 21:00

szalony pisze:
. Ale przed tym zapytam jeszcze, czy jesteś pewien że Twoje auto posiada DPF? <mysli>
Tak mam filtr DPF bo z miesiąc temu zapalila mi się kontrolka DPF-a a teraz mi się nie zapala wiec dlatego watpie żeby to był ten filtr choć przez chwile ostro kopcilem dzisiaj i potem nic. Bardziej obawiam się że coś dzieje się ze skrzynia jak by nie rozłanczała się ale tak to bez innych objawów nie szarpie itp. jutro się podepnę kompem bo mnie trochę męczy to ;/ to nie jest to jakoś szczególnie uciążliwe ale jakoś mi przeszkadzają te obroty podwyższone ;/

sikor741
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 paź 2014, 11:13
Lokalizacja: Gliwice

Audi A6 C6 silnik 2.0 Tdi BRE wysokie obroty.

Post autor: sikor741 » 03 lut 2015, 21:24

Komp to podstawa, ale myśle że to jednak dpf. U mnie jazda trwa przy wypalaniu trwa około 5 minut na 3 biegu i 2300-2400 obrotów. Ale w wieszości to przynajmniej 15 minut jednostajnej jazdy. U niektórych tylko skutkuje
tylko wypalanie zainicjowane Vcds lub innym programami.

Mam jeszcze pytanie czy na zimnym silniku odrazu masz takie obroty i czy dopiero jak zagrzeje się silnik?

richie79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 28 gru 2017, 15:11
Lokalizacja: Toruń

Post autor: richie79 » 28 gru 2017, 15:34

Witam Kolegów,

Mam identyczny problem. Czy udało się komuś może zdiagnozować co jest problemem? czy dpf czy skrzynia multitronic czy jeszcze cos innego.

pozdrawiam

Grykus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 19 gru 2016, 10:10
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: Grykus » 19 sty 2018, 11:51

Ja miałem podobne zjawiska jak wy,dałem do prześwietlenia skrzynię i jakaś kable co idą do sterownika robiły błąd i sterownik nie dostawał odpowiedniego prądu i przez to była t.z.w. zła komunikacja silnik skrzynia.Tu tylko podpiąć kompa w stacji gdzie mają dostęp do sterowników skrzyni usunąć błędy i zaadoptować ją na nowych sterownikach jak ich nie ma i powinno ustać te wysokie obroty przy stawaniu.
Jest jeszcze jedna opcja klapa gasząca(przepustnica)ona ponoć też potrafi tak namieszać,tak tylko słyszałem nie miałem takich objawów.Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja