Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] Tiptronic szarpie zmieniając bieg z 4 na 5

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Ksawierek123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 sty 2015, 20:29
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pułtusk

[ TIP+Q] Tiptronic szarpie zmieniając bieg z 4 na 5

Post autor: Ksawierek123 » 03 lut 2015, 10:05

Tak jak w temacie. Pacjent to 2.7 biturbo z napędem quattro t tiptronic. Przy jeździe na pozycji D przy przyspieszaniu i zmianie tak jak by z 4 na piąty bieg (ostatni) jest takie szarpnięcie i stuk tak mniejwięcej po środku auta. Przy zmianie manualnej takie coś jest nie odczuwalne. Skrzynia była naprawiana 8 tyś km temu kompleksowo. czyli cały konwenter i wszystko w środku koszt 7400zł. Przy delikatnym odjęciu gazu na ostatnim biegu też jest taki delikatny stuk jak bu jakaś poduszka. Poduszki zawieszenia tylnego mostu wymienione wszystkie na oryginalne. Proszę o jakieś porady

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 03 lut 2015, 13:47

diagnoza: skrzynia umiera (ew już umarła )
porada: rób na manuala lub naprawa tipa
koniec

Ksawierek123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 sty 2015, 20:29
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Ksawierek123 » 03 lut 2015, 14:14

Skrzynia jest świeżo po naprawie i jest sprawna.
Dla potomnych zaczyna siadać regulator ciśnienia pod misą olejową w skrzyni. Mechanik powiedział, że spokojnie można z tym jeździć gdyż nic więcej się nie stanie tylko denerwujące jest właśnie te szarpnięcie.
Kolego ATLAS 1977 umierająca skrzynia lub całkiem martwa ma zupełnie inne objawy, a jak bym chciał jeździć manualem po przeróbce to na pewno nie kupował bym automatu

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 03 lut 2015, 14:33

Czy jesteś pewny, że możesz tak jeździć? Za jakiś czas zostanie Ci tylko jeden, dwa biegi i się wysypie wszystko łącznie z mechanizmem różnicowym. Posprawdzałbym regulatory ciśnienia na poszczególnych biegach.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Ksawierek123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 sty 2015, 20:29
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: Ksawierek123 » 03 lut 2015, 14:53

Mechanik który robił tą skrzynie tak stwierdził. Powiedział że co drugie audi z tiptronikiem to ma tylko w jednych objawia się to częściej w innych żadziej. U mnie też nie za każdym razem coś takiego występuje. Np jak startuje od razu ostro to biegi są zmieniane bardzo płynnie i ładnie od jedynki do 5. Natomiast jak jadę ślamazarnie i 5 bieg wskoczy przy około 100km/h wtedy czuć to szarpniecie lub ewentualnie jak jadę tak ze 100 na godz. i puszczę gaz wtedy też delikatnie to słychać, ale trzeba się wsłuchać. Na innych biegach, czy przy zmianie na łopatkach nic takiego nie występuje, skrzynia nie wywala żadnych błędów

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 09 kwie 2015, 09:36

Zmień mechanika bo coś mi się zdaje że to "pupa" na "d". Nie jestem pewien ale przy 5 biegu chyba zapina od razu przez lock-up. Może coś jest z nim nie tak?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 09 kwie 2015, 10:51

Robota skrzyni to jedno, robota sterownika hyfraulicznego to drugie, i często się o tym zapomina, a od tego zaczynają się problemy - to też jest element (bardzo skomplikowany) który się zużywa (a dokładniej, jego części składowe) - wysłać sterownik do ASB Długołęka, albo TeoMotors.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 09 kwie 2015, 13:55

Racja, może być też sterownik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga