Witam!
Mam problem, ułamał mi się w mojej audi (a6 c5 2003) trzpień w stacyjce który kręci kostką stacyjki. Jak najłatwiej rozwiązać ten problem?? Da się rozebrać wkładkę i go wymienić?
Pozdrawiam
Paweł
Urwany trzpień w stacyjce.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Temat przerabiałem miesiąc temu , autem można jeździć
- wkładasz kluczyk w stacyjkę żeby odblokować blokadę kierownicy i immo , auto odpalasz śrubokrętem przekręcając kostkę elektryczną ( trzeba pamiętać żeby po odpaleniu cofnąć lekko żeby rozrusznik nie pracował , normalnie w stacyjce jest sprężyna od tego )
Po moich doświadczeniach poleciłbym Tobie zrobić tak ( jeśli chcesz to zrobić sam ) :
- szukaj stacyjki ( Allegro , szroty itd. ) - do automata ( ma miejsce na linkę która w pozycji P odblokowuje blokadę kluczyka ) i jeśsi jest z wkładką to koniecznie musi być kluczyk ( albo grot bo inaczej nie zdemontujesz wkładki - z tego co widziałem z reguły sprzedawane jest wszystko razem )
- musisz zdemontować osłony kolumny , kierownicę , taśmę , manetki - jest to opisane w poradnikach montażu tempomatu
- wypinasz linkę od dźwigni automatu - ma taką blokadę/sprężynkę wyciąganą w górę
- wypinasz i/lub zdejmujesz kostkę elektryczną - viewtopic.php?t=6854
- wypinasz kabelek pętli immo i wyciągasz wkładkę - wkładasz kluczyk , przekręcasz w pozycje zapłonu i trzeba w taki mały otworek wciśnąć drut ( np. spinacz ) , powinna wyskoczyć
- teraz najgorsza i najbardziej upierdliwa rzecz - stacyjka jest przykręcona do kolumny śrubami zrywalnymi , masz tylko gładki kapturek zamiast głowy śruby - przecinak w ręce i trzeba opukiwać dookoła aż się wykręci ( mi to zajęło 3-4 godziny , w końcu jedną ze śrub musiałem odwiercić , na szczęście są dosyć miękkie )
Potem montujesz wszystko w odwrotnej kolejności , stacyjkę przykręciłem zwykłymi śrubami dobranym w sklepie.
Tak bym zrobił teraz - niestety niepotrzebnie traciłem czas rozbierając całą stacyjkę na kolumnie ( wszystkie zapadki , blokady kierownicy itd. ) żeby sprawdzić co się stało. Potem podjechałem z ułamanym trzpieniem do fachowca od kluczy czy ma coś co by pasowało , miał stacyjkę Audi/VW ale od manuala. Wtedy zapadła decyzja że on mi to wszystko złoży ( na aucie byłoby to trudno zrobić , a ja zapomniałem jak to było zmontowane ) - więc zdemontowałem z auta swoją i on z tych dwóch złożył mi jedną działającą - zapłaciłem 100 zł

Po moich doświadczeniach poleciłbym Tobie zrobić tak ( jeśli chcesz to zrobić sam ) :
- szukaj stacyjki ( Allegro , szroty itd. ) - do automata ( ma miejsce na linkę która w pozycji P odblokowuje blokadę kluczyka ) i jeśsi jest z wkładką to koniecznie musi być kluczyk ( albo grot bo inaczej nie zdemontujesz wkładki - z tego co widziałem z reguły sprzedawane jest wszystko razem )
- musisz zdemontować osłony kolumny , kierownicę , taśmę , manetki - jest to opisane w poradnikach montażu tempomatu
- wypinasz linkę od dźwigni automatu - ma taką blokadę/sprężynkę wyciąganą w górę
- wypinasz i/lub zdejmujesz kostkę elektryczną - viewtopic.php?t=6854
- wypinasz kabelek pętli immo i wyciągasz wkładkę - wkładasz kluczyk , przekręcasz w pozycje zapłonu i trzeba w taki mały otworek wciśnąć drut ( np. spinacz ) , powinna wyskoczyć
- teraz najgorsza i najbardziej upierdliwa rzecz - stacyjka jest przykręcona do kolumny śrubami zrywalnymi , masz tylko gładki kapturek zamiast głowy śruby - przecinak w ręce i trzeba opukiwać dookoła aż się wykręci ( mi to zajęło 3-4 godziny , w końcu jedną ze śrub musiałem odwiercić , na szczęście są dosyć miękkie )
Potem montujesz wszystko w odwrotnej kolejności , stacyjkę przykręciłem zwykłymi śrubami dobranym w sklepie.
Tak bym zrobił teraz - niestety niepotrzebnie traciłem czas rozbierając całą stacyjkę na kolumnie ( wszystkie zapadki , blokady kierownicy itd. ) żeby sprawdzić co się stało. Potem podjechałem z ułamanym trzpieniem do fachowca od kluczy czy ma coś co by pasowało , miał stacyjkę Audi/VW ale od manuala. Wtedy zapadła decyzja że on mi to wszystko złoży ( na aucie byłoby to trudno zrobić , a ja zapomniałem jak to było zmontowane ) - więc zdemontowałem z auta swoją i on z tych dwóch złożył mi jedną działającą - zapłaciłem 100 zł