Hej
Czy przypadkiem ktoś bawił się w wymianę zaworków zwrotnych oleju w napinaczach w silniku 4.2 Pomyślałem, że może bym przeprowadził taki zabieg w swojej OOOO aby przedłużyć w jakimś stopniu życie moich napinaczy Olej Liqui Molly 5W40.
Przy temp. bliżej 0C lub poniżej i staniu dłuższym niż 24h, czasem słychać "wydaje mi się" łańcuszki na ok 1-2 sec
Pozdro
[S6 C5] zaworki w napinaczu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 157
- Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
- Imię: Maciej
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 157
- Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
- Imię: Maciej
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Na wlocie oleju do napinacza jest co prawda zaworek z kulki ( pod siateczką ) ale to jest niewymienne. W 2.8 30v gdy klekotał rano wymieniłem zaworki pod kolektorem ale nic nie pomogło.
Wg mnie to problem może być w sprężynie wewnątrz napinacza ( może dobrać inną , dłuższą , ale taką aby olej ja pokonał po zmianie fazy).
Wg mnie to problem może być w sprężynie wewnątrz napinacza ( może dobrać inną , dłuższą , ale taką aby olej ja pokonał po zmianie fazy).
Czasem na poranne dzwonienie pomaga wymiana właśnie tych zaworów ciśnieniowych głowic które znajdują się pod kolektorem ssącym.
Tutaj na stronie 8 i 9 jest o tym wzmianka oraz zdjęcia.
viewtopic.php?t=15683&postdays=0&postor ... &start=105
Tutaj na stronie 8 i 9 jest o tym wzmianka oraz zdjęcia.
viewtopic.php?t=15683&postdays=0&postor ... &start=105
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 157
- Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
- Imię: Maciej
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Ciężko stwierdzić, wątek z linku bardzo pomocny, ALE.. u niektórych pomogło wymienienie samych zaworków, a jeden z kolegów w V6 wymienił oba kompletne napinacze i z tego co napisał różnica kolosalna.. hmm nie wiem co robić są to konkretne koszty jeśli mowa o wymianie napinaczy, przy okazji łańcuszek, uszczelki itd też by wypadało.. Najtańszym kosztem można było by spróbować z samymi zaworkami ew. jeszcze tą sprężynę wymienić..
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga