Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S6 C5] zaworki w napinaczu.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
maciek.bielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
Imię: Maciej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[S6 C5] zaworki w napinaczu.

Post autor: maciek.bielsko » 27 sty 2015, 20:31

Hej

Czy przypadkiem ktoś bawił się w wymianę zaworków zwrotnych oleju w napinaczach w silniku 4.2 ?? Pomyślałem, że może bym przeprowadził taki zabieg w swojej OOOO aby przedłużyć w jakimś stopniu życie moich napinaczy :p Olej Liqui Molly 5W40.
Przy temp. bliżej 0C lub poniżej i staniu dłuższym niż 24h, czasem słychać "wydaje mi się" łańcuszki na ok 1-2 sec :)

Pozdro

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 27 sty 2015, 20:35

A może to szklanki?

maciek.bielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
Imię: Maciej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maciek.bielsko » 27 sty 2015, 20:48

Nie nie, stawiałbym na ten łańcuszek, nie jest to tragiczne, ale tak pomyślałem o tych zaworkach, bo może w jakimś stopniu już przepuszczają.

ManiekM36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 20 sty 2014, 21:46
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: ManiekM36 » 28 sty 2015, 12:25

Witam
Mam podobne objawy co ty Maćku. Jak się zdecydujesz na wymianę i ustąpi ów dźwięk to bym cię odwiedził :) . Olej mam taki sam.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 sty 2015, 12:44

U mnie teraz zrobiło się podobnie i wszyscy "w ciemno" stawiają na szklanki na jednej głowicy (bo tylko z jednej słychać).

A te zaworki zwrotne są w napinaczach czy pod kolektorem ??
motostacja - części samochodowe.

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 28 sty 2015, 16:27

Na wlocie oleju do napinacza jest co prawda zaworek z kulki ( pod siateczką ) ale to jest niewymienne. W 2.8 30v gdy klekotał rano wymieniłem zaworki pod kolektorem ale nic nie pomogło.
Wg mnie to problem może być w sprężynie wewnątrz napinacza ( może dobrać inną , dłuższą , ale taką aby olej ja pokonał po zmianie fazy).

Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 30 sty 2015, 13:04

dolej olej do poziomu max. na podziałce i powinno pomóc

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 30 sty 2015, 16:53

Czasem na poranne dzwonienie pomaga wymiana właśnie tych zaworów ciśnieniowych głowic które znajdują się pod kolektorem ssącym.

Tutaj na stronie 8 i 9 jest o tym wzmianka oraz zdjęcia.

viewtopic.php?t=15683&postdays=0&postor ... &start=105

maciek.bielsko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 157
Rejestracja: 05 sty 2013, 21:56
Imię: Maciej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: maciek.bielsko » 31 sty 2015, 10:40

Ciężko stwierdzić, wątek z linku bardzo pomocny, ALE.. u niektórych pomogło wymienienie samych zaworków, a jeden z kolegów w V6 wymienił oba kompletne napinacze i z tego co napisał różnica kolosalna.. hmm nie wiem co robić są to konkretne koszty jeśli mowa o wymianie napinaczy, przy okazji łańcuszek, uszczelki itd też by wypadało.. Najtańszym kosztem można było by spróbować z samymi zaworkami ew. jeszcze tą sprężynę wymienić..

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga