Potrzebuję porady- mam straszliwie zgniły wydech, zwłaszcza środkowy tłumik ale i rury dość kiepskie. Nie mam w tej chwili kasy na spawanie całości z kwasu np. w INOCHI a problem muszę rozwiązać. Jest do sprzedania kompletny (rury, środkowy i tylne) oryginalny wydech z 2.5 TDI w stanie idealnym za 400 zł . Co myślicie o wstawieniu takiego wydechu co mojego auta?. Niektórzy wstawiali środkowy z 2.5 i podobno przydymił na początku a potem było spox. Najbardziej martwi mnie, bo wyczytałem że jego średnica to 42 mm. Mój ma przed środkowym tłumikiem 50 mm a za 45 mm. Czy taki wydech o mniejszej średnicy nie "przydusi" mi silnika i nie pogorszy jego pracy/ obniży mocy?
Cena okazyjna to się zastanawiam, ale jeśli to pomysł z do...opy to będę spawał z jakichś pojedyńczych przelotowych typu cygaro i rur aluminizowanych o odp. średnicy i pewnie po 2-ch latach jazdy na LPG będzie znów do roboty
Będę wdzięczny za konkretne porady.
[AMX 2.8 193 KM] Wydech z 2.5 do 2.8 quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
- Lokalizacja: Puławy
[AMX 2.8 193 KM] Wydech z 2.5 do 2.8 quattro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
fan_quattro, jak ludzie tuningują auta to z reguły wstawijają wydech o większej średnicy żeby podnieść moc, analogicznie żeby zmniejszyć moc to o mniejszej średnicy.
Ja osobiście zastąpiłem środkowy który kosztuje w serwisie ~2600,- dwoma tłumikami przelotowymi/wyciszającymi, koszt z robotą około 150,-
Ja osobiście zastąpiłem środkowy który kosztuje w serwisie ~2600,- dwoma tłumikami przelotowymi/wyciszającymi, koszt z robotą około 150,-
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
- Lokalizacja: Puławy
Wyszło że rury z 2.5 TDI mają znacznie mniejszą średnicę niż u mnie i temat odpuściłem. Zamówiłem za to 2 cygara (tłumiki przelotowe) zgodnie z sugestią st.john i już do mnie jadą. Będę to wszystko łączył na nowych rurach o odp. średnicy. Przy okazji chcę zajrzeć do katalizatorów bo jakiś czas temu wywaliło mi błąd że ich wydajność jest poniżej normy.
W naszych AMX są 4 katalizatory tak (2 prekaty na DP i 2 główne pod podłogą)?
Czy te wstępne też tak padają jak główne? Wymieniał/ zastępował je ktoś?
W naszych AMX są 4 katalizatory tak (2 prekaty na DP i 2 główne pod podłogą)?
Czy te wstępne też tak padają jak główne? Wymieniał/ zastępował je ktoś?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
- Lokalizacja: Puławy
OK rozumiem że to drugie katy oczyszczają głównie spaliny, ale to skuteczność katalizatorów wstępnych sprawdzają drugie lambdy prawda? No bo są przed katami głównymi. Czyli jeśli komp wywala błąd katalizatora to jest to wina pierwszych katalizatorów- dobrze rozumuję? Wiem że wiele osób wycina główne katalizatory (tak jak i Ty st.john) bo one się często wykruszają ale co z pierwszymi? Jaką w takim razie pełnią rolę?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga