[ BRE 2.0 140 KM] Synchronizacja wałków rozrzadu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 205
- Rejestracja: 01 cze 2012, 20:16
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
[ BRE 2.0 140 KM] Synchronizacja wałków rozrzadu
Siemka.
Mam takie pyt.
Z okazji że auto mi kopci na biegu jałowym oraz rzauca lekko silnikiem na biegu jałowym i jakis czas temu po podpieciu pod kompa pokazało polozenie walka rozrzadu -2.45 to postanowiłem je synchronizować. I tu moje pytanko do was.
Po przeszukaniu google oraz kilku pytaniach na a4klub trafiłem na pdf-a jak to zrobić ale w 8v ale jak to zrobic w silniku 16v.
Rozumie że: Trzeba poluzować 3 śrubki(13) na jednym kole zębatym i 3 śrubki(13) na drugim kole zębatym. Następnie nakładamy klucz na śrubę główną na wałku i o włos przestawiamy go. Następnie skręcamy i sprawdzamy na kompie kąt położenia wałka, jeżeli nie to nadał ustawiamy i tak w kółko. Czy dobrze kumam?
Do tego pytanko które koło zębate ustawiamy, prawe czy lewe?
Mam takie pyt.
Z okazji że auto mi kopci na biegu jałowym oraz rzauca lekko silnikiem na biegu jałowym i jakis czas temu po podpieciu pod kompa pokazało polozenie walka rozrzadu -2.45 to postanowiłem je synchronizować. I tu moje pytanko do was.
Po przeszukaniu google oraz kilku pytaniach na a4klub trafiłem na pdf-a jak to zrobić ale w 8v ale jak to zrobic w silniku 16v.
Rozumie że: Trzeba poluzować 3 śrubki(13) na jednym kole zębatym i 3 śrubki(13) na drugim kole zębatym. Następnie nakładamy klucz na śrubę główną na wałku i o włos przestawiamy go. Następnie skręcamy i sprawdzamy na kompie kąt położenia wałka, jeżeli nie to nadał ustawiamy i tak w kółko. Czy dobrze kumam?
Do tego pytanko które koło zębate ustawiamy, prawe czy lewe?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 348
- Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LLB, SK, WA
NIE!!!!!!
Jedyny sposób:
Luzujesz prawe koło ( wałek sący) ustawiasz zgodnie z wskazaniem na kompie. Silnik/bloki pomiarowe/ grupa 4/ 4 okienko ma byc 0.
Po tak ustawionym prawym kole ustawiasz go w pozycji blokady rozrządu i wsadzasz jesli nie masz wiertło nr 6.
W tym momencie luzujesz lewe 3 sruby i ustawiasz koło abyś mogł założyć kolejną blokadę.
Czyli:
Potrzebujesz klucz 13/18, 2 x wiertła 6mm oraz lusterko. Bez lusterka bedzie ciezko. Schemat blokowania silnika znajdziesz w innternecie.
Tylko nie zapomnij wyjąć blokad przed odpaleniem.
Jedyny sposób:
Luzujesz prawe koło ( wałek sący) ustawiasz zgodnie z wskazaniem na kompie. Silnik/bloki pomiarowe/ grupa 4/ 4 okienko ma byc 0.
Po tak ustawionym prawym kole ustawiasz go w pozycji blokady rozrządu i wsadzasz jesli nie masz wiertło nr 6.
W tym momencie luzujesz lewe 3 sruby i ustawiasz koło abyś mogł założyć kolejną blokadę.
Czyli:
Potrzebujesz klucz 13/18, 2 x wiertła 6mm oraz lusterko. Bez lusterka bedzie ciezko. Schemat blokowania silnika znajdziesz w innternecie.
Tylko nie zapomnij wyjąć blokad przed odpaleniem.
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.
- karolsieradz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 189
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
- Lokalizacja: Sieradz
- karolsieradz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 189
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
- Lokalizacja: Sieradz
- karolsieradz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 189
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
- Lokalizacja: Sieradz
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga