Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BRE 2.0 140 KM] Synchronizacja wałków rozrzadu

Silniki wysokoprężne
zaba84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 01 cze 2012, 20:16
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

[ BRE 2.0 140 KM] Synchronizacja wałków rozrzadu

Post autor: zaba84 » 24 mar 2014, 18:07

Siemka.
Mam takie pyt.
Z okazji że auto mi kopci na biegu jałowym oraz rzauca lekko silnikiem na biegu jałowym i jakis czas temu po podpieciu pod kompa pokazało polozenie walka rozrzadu -2.45 to postanowiłem je synchronizować. I tu moje pytanko do was.
Po przeszukaniu google oraz kilku pytaniach na a4klub trafiłem na pdf-a jak to zrobić ale w 8v ale jak to zrobic w silniku 16v.

Rozumie że: Trzeba poluzować 3 śrubki(13) na jednym kole zębatym i 3 śrubki(13) na drugim kole zębatym. Następnie nakładamy klucz na śrubę główną na wałku i o włos przestawiamy go. Następnie skręcamy i sprawdzamy na kompie kąt położenia wałka, jeżeli nie to nadał ustawiamy i tak w kółko. Czy dobrze kumam?
Do tego pytanko które koło zębate ustawiamy, prawe czy lewe?

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 24 mar 2014, 18:29

NIE!!!!!!
Jedyny sposób:
Luzujesz prawe koło ( wałek sący) ustawiasz zgodnie z wskazaniem na kompie. Silnik/bloki pomiarowe/ grupa 4/ 4 okienko ma byc 0.
Po tak ustawionym prawym kole ustawiasz go w pozycji blokady rozrządu i wsadzasz jesli nie masz wiertło nr 6.
W tym momencie luzujesz lewe 3 sruby i ustawiasz koło abyś mogł założyć kolejną blokadę.

Czyli:
Potrzebujesz klucz 13/18, 2 x wiertła 6mm oraz lusterko. Bez lusterka bedzie ciezko. Schemat blokowania silnika znajdziesz w innternecie.
Tylko nie zapomnij wyjąć blokad przed odpaleniem.
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

zaba84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 01 cze 2012, 20:16
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaba84 » 24 mar 2014, 18:32

Acha czyli prawe kolo ustawiam pod kompem. i potem blokuje i nastepnie ustawiam lewe względem prawego?

I do czego lusterko?

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 24 mar 2014, 18:40

Aby dobrze zlokalizować blokady. Bo to nie jest takie fajne jak sie przodu nie ma ściągniętego.
Tak: prawe pod kompem, skrecamy blokujemy i dociągamy drugie na miejsce blokad.
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

zaba84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 01 cze 2012, 20:16
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaba84 » 24 mar 2014, 18:44

Blokadki do rozrzadu to mozna chyba kupic za grosze?

A jakim programem sprawdzam wartosci?

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 24 mar 2014, 19:06

Jakim masz :) ja uzywam vcdsa
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

zaba84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 01 cze 2012, 20:16
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaba84 » 04 kwie 2014, 19:30

oki to na dniach sie pobawie, moze bedzie lepiej po tym ustawieniu.

Dzieki...

[ Dodano: 2014-04-04, 19:30 ]
Chyba udało mi sie ustawić ....
Najpierw pierwszy wałek na VCDSa potem go zblokowałem frezem 6 i ustawiłem drugi na freza 6 ;)

Przed
Obrazek

Po


Obrazek

endriu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 16 cze 2008, 11:42
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: endriu » 09 kwie 2014, 21:14

Ja mam w czwartej kolumnie wartość 0.35*-jak to interpretować? Pomiar VCDS-em.

zaba84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 01 cze 2012, 20:16
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zaba84 » 10 kwie 2014, 20:25

Czyli na moje oko 0,35st na plus ... Nie ma tragedii, podobno nie zawsze da sie ustawić idealnie na 0.
Ja miałem -2,5 st. i kolo wałka ruszylem dosłownie moze 1mm ...

Awatar użytkownika
karolsieradz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: karolsieradz » 26 sty 2015, 12:03

Odgrzebie.. Tą synchronizacje to sprawdzac na zimnym czy rozgrzanym silniku ? z tego co pamiętam na zimnym i ciepłym są rozbieżne wartości

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 26 sty 2015, 12:38

Z tego co pamiętam to nawet w 1,9TDI 1Z czy AFN ustawiało się na ciepłym. I ja ustawiałem na ciepłym - ale czy na ciepłym czy na zimnym to jest wartość stała u mnie "0,00" - jak dobrze kojarzę ;) .

Awatar użytkownika
karolsieradz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: karolsieradz » 26 sty 2015, 12:47

Zaraz pójdę zrobić testing

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 26 sty 2015, 12:58

Kojarzę jedynie, że jak prze gazuję to skoczy czasem na ułamek sekundy na -0,35...

Awatar użytkownika
karolsieradz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: karolsieradz » 26 sty 2015, 16:58

Jest 0,0 czyli nie ma przy czym pogrzebać ;p

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 26 sty 2015, 17:59

Zawsze możesz coś zepsuć z nudów ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga