Witam,
Dziś na trasie zapaliła mi się kontrolka oleju-minimalny stan. Bardzo mnie to zdziwiło, gdyż stan oleju sprawdzałem tydzień, góra 2 tyg temu i był wręcz idealny. Przejechałem maxymalnie 30 km od tego zdarzenia, nie przekraczając 2k obrotów i zaparkowałem w centrum handlowym, żeby silnik mógł ostygnąć w celu sprawdzenia tego stanu oleju. Wróciłem po godzinie, podniosłem bagnet, a tam kawa z mlekiem zamiast oleju. Patrzę na zbiornik płynu chłodniczego i faktycznie ubyło go dość sporo miałem prawie stan maxymalny, a teraz był ledwo minimum, ale płyn nie był zanieczyszczony przez olej. Zadzwoniłem po Autopomoc PZU, w końcu od czego się ma AC w celu zaholowania auta do domu. Po odpaleniu autka, żeby wjechać do garażu kontrolka od niskiego stanu oleju nie pojawiła się. Po jakiejś godzinie poszedłem jeszcze raz sprawdzić ten olej. Wyjąłem bagnet od oleju, przetarłem do sucha i ponownie wyjąłem. Ku mojemu zdziwieniu bagnet był praktycznie suchy, tylko na samej końcówce była ta maź. ponowiłem próbę i poczekałem 5 min zanim ponownie wyjąłem i sytuacja taka sama. Pytanie gdzie się podział olej? Sprawdziłem od góry i nigdzie nie było widać wycieku oleju. korek od wlewu czysty, nie ma nalotu tej mazi.
Czyżby uszczelka pod głowicą padła? Z tego co wiem, to 1.8T mają bardzo dobre uszczelki i praktycznie nie ma przypadków, żeby uszczelka tak nagle nawaliła. Auto ma prawdziwy przebieg 248 tyś. Nowy olej +filtry+płyn chłodniczy+termostat zostało zrobione około 2.5k km temu.
Mechanik poradził mi dolać oleju i płynu i obserwować sytuację, ale ja mam obawy co do tego, czy nie stanie się coś bardziej poważnego.
Przepraszam za długi opis, ale chciałem jak najbardziej określić problem.
[1.8T AWT 150KM] Uszczelka pod głowicą ?
sprawdz kompresje i zawartość spalin w płynie chłodniczym i będziesz wiedział
https://pl-pl.facebook.com/pages/Dem-Ca ... 7140883770
było-a4 1.8 zmieniło się w 1.8t na 220ps
było też a4 1.9 AWX
jest a6 4,2 ARS
było-a4 1.8 zmieniło się w 1.8t na 220ps
było też a4 1.9 AWX
jest a6 4,2 ARS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Robisz pewnie duzo krotkich tras stad ta maz pod korkiem. Nie wiem jak teraz temperatury w pl ale przypuszczam ze ta maz ci zamarzla w odmie i dlatego gwaltownie wzroslo cisnienie oleju i gdzies go wywalilo. Sprawdz tyl silnika od nastawnika rozrzadu i podstawe filtra oleju. Jak tam nic nie bedzie do sprawdz czy jest olej w gniazdach swiec. Wystarczy cewki wyjac.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
- Imię: Wojtek
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Spalin w płynie nie stwierdziłem. Natomiast rozebrałem cały układ odmy i w tej metalowej rurce było od cholery zaschnietej mazi, możliwe, że to jest przyczyną moich problemów. Dziś to wszystko ładnie wyczyszcze i mam nadzieje, że moje problemy ustana. Dobrałem się też do ezektora i kanały wydają się drożne, ale jak dmucham w ten skośny króciec to idzie bardzo cieżko, tak ma być, czy jednak jest troche zapchany ten kanał?
Wycieków oleju na nastawniku rozrządu i filtrze oleju nie stwierdziłem, ale przyjrzę sie jeszcze raz dokładnie. Sprawdzę też gniazda świec.
Oleju ubyło około 0.5-0.7 litra. Dolałem praktycznie litr, bo tyle mi zostało od wymiany i z suchego bagnetu mam prawie stan maksymalny.
Ogarnę to wszystko, pojeżdże troche i zobacze jak rozwinie się sytuacja.
W polsce mamy aktualnie temperatury powyżej 0. Rzadko kiedy spada poniżej 0. Trasy robię od 20-30 km do pracy/dziewczyny i spowrotem. Nawet jak mam do sklepu jechać, to wolę iść bo raz, że szybciej, a dwa szkoda samochodu odpalać na 1km :D
Wycieków oleju na nastawniku rozrządu i filtrze oleju nie stwierdziłem, ale przyjrzę sie jeszcze raz dokładnie. Sprawdzę też gniazda świec.
Oleju ubyło około 0.5-0.7 litra. Dolałem praktycznie litr, bo tyle mi zostało od wymiany i z suchego bagnetu mam prawie stan maksymalny.
Ogarnę to wszystko, pojeżdże troche i zobacze jak rozwinie się sytuacja.
W polsce mamy aktualnie temperatury powyżej 0. Rzadko kiedy spada poniżej 0. Trasy robię od 20-30 km do pracy/dziewczyny i spowrotem. Nawet jak mam do sklepu jechać, to wolę iść bo raz, że szybciej, a dwa szkoda samochodu odpalać na 1km :D
Było - A6 C5 Avant 2000 1.8T
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi