Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AVG 1.9 110 KM] Duża moc i duże spalanie

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Ragga22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2014, 21:23
Lokalizacja: Siewierz

[ AVG 1.9 110 KM] Duża moc i duże spalanie

Post autor: Ragga22 » 17 sty 2015, 23:28

Witam.
Przychodzę z pewnym problemem.
Mój rydwan ostatnio podczas jazdy po trasie pokazał mi na liczniku minimum stanu olejowego, zdziwiłem się bardzo bo wymieniałem olej jakieś 5 tys temu. Kontrolka zaświeciła mi się 6 km od domu, wiec mowie spokojnie bez ciężkiej nogi dojadę i sprawdzę rano czy faktycznie jest go mało. Rano sprawdziłem (około 12h auto stało) faktycznie mało, nawet mniej niż minimum..

Audi ma tez jak na swoje 110km dużego kopa co jest strasznie dziwne. Takie passaty(bez obrazy oczywiście) 130/131km maja trochę ze mną ciężko :) Dodam ze ja nic nie robiłem przy silniku prócz rozrządu filtrów i oleju i turbiny bo kupiłem go już z turbina która miała zatarte łopatki.

Spalanie jest tez zaskakujące, za 100 zł robię jakieś 250 km i tutaj ciekawostka = nie ważne czy miasto czy trasa :O Tankuje na stacji z orłem (O***N) i z moich wyliczeń 100/4.29=23.31L | 250/23,31 = 10.70L/100km..

Jak to jest możliwe ze moje poczciwe wozidło tyle pali nie dość ze oleju to i ropy.

Byłem u kilku znawców, wszyscy mówią ze jest okej! komputer nie wywala błędów, auto pali na dotyk, ma nie złego kopa, kopci ale mało kiedy i na czarno, spaliny zajebiście śmierdzą i to nie typowym dieslem, katalizatora już nie ma. I zapomniałbym ze temperatura czasami świruje jest 90 za chwile spada po 70 i stoi przez 10km, stanę i znów 90 i się utrzymuje i tez długo się nagrzewa(przy -4 stopniach zrobiłem około 20km i było 70-75 stopni..)
Jeszcze coś, zapomniałem dodać ze silnik czasami po odpaleniu sam dodaje sobie obrotów nawet do 1300 muszę kawałek przejechać wtedy obroty są normalne.

Obstawiam uszczelkę pod głowica co do oleju bo spaliny właśnie śmierdzą takim spalonym olejem. zbiorniczek płynu czyściutki i nie ma przebić powietrza itd itp.

Potrzebna każda pomoc! :)

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 18 sty 2015, 13:30

co do spalania paliwa to po pierwsze mylisz się w obliczeniach bo skoro na 250km pali tobie trochę ponad 23l to na 100km spali 9 z kawałkiem. po drugie takie obliczenia że za 100zł zrobisz 250 km nie są miarodajne bo jak to faktycznie sprawdziłeś. aby to zrobić dokładnie musiałbyś zalać pod korek zrobić 250km i znowu zalać pod korek wtedy masz pewność ile faktycznie spalił. trzecia sprawa jeśli długo się nagrzewa może to możliwe że termostat jest otwarty i niedogrzany silnik spali więcej podobnie z wariującym wskaźnikiem temperatury jeśli czujnik przekłamuje i podaje niższą temperaturę niż faktycznie również spalanie może być wyższe.

Ragga22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2014, 21:23
Lokalizacja: Siewierz

Post autor: Ragga22 » 18 sty 2015, 13:38

grzałka,

wielokrotnie lałem pod korek, zrobiłem 302km zmieściło się 31.12l :)

teraz sprawa, liczniki w Audi lubią się psuć, i pytanie czy to wina licznika czy czujnika?

termostat na pewno nie bo na liczniku jest 70stopni a dolny waż zimny.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 18 sty 2015, 13:57

skoro tak robiłeś to ok. żeby sprawdzić czy wadliwy jest czujnik czy zegar trzeba podłączyć kompa i porównać temp na liczniku i na komputerze oraz zrobić test zegarów. piszesz tez że auto jest dość żwawe więc może poprzedni właściciel wgrał jakiegoś wirusa co też pewnie powoduje wzrost spalania.

Ragga22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2014, 21:23
Lokalizacja: Siewierz

Post autor: Ragga22 » 18 sty 2015, 14:15

test zegarów jest 100% okej bo robiłem, jedynie ładowanie jest walniete.

zmieniłem kodowanie z manualna na automat jakieś 5 miesięcy temu, bo na manualu turbina dostawała zawału czyli coś tam jest..

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 18 sty 2015, 16:21

skoro test zegarów jest ok to znaczy, że wariuje czujnik

damianio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 10 lut 2012, 13:21
Lokalizacja: Łuków

Post autor: damianio » 18 sty 2015, 18:00

test zegarow ok a ladowanie walniete?
pewnie pokazuje max ladowanie - masz zegary jaegera - mialem to samo
wrzucilem VDO i jest git
Był AFN 1997r.
Był AVG 1999r.
Był ASG 2003r.
Jest ANK 2001r.

Ragga22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2014, 21:23
Lokalizacja: Siewierz

Post autor: Ragga22 » 18 sty 2015, 20:32

Zegar podczas jazdy jest gdzieś na 17.5 V, a jak otworze drzwi to robi się 10V :D

matik1310
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 09 sty 2015, 22:45
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: matik1310 » 18 sty 2015, 21:05

Witam wszystkich ! Prosiłbym o informacje na temat gdzie mógłbym kupić nowe oryginalne wtryskiwacze w przystępnej cenie. Jak w profilu : Audi A6 C6 3.0 tdi BMK. Dziękuję za pomoc.

Ragga22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2014, 21:23
Lokalizacja: Siewierz

Post autor: Ragga22 » 18 sty 2015, 23:38

matik1310 pisze:Witam wszystkich ! Prosiłbym o informacje na temat gdzie mógłbym kupić nowe oryginalne wtryskiwacze w przystępnej cenie. Jak w profilu : Audi A6 C6 3.0 tdi BMK. Dziękuję za pomoc.
O ile pamiętam masz z boscha ?

To wal do Boscha - ceny 2x mniejsze niż ASO

matik1310
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 09 sty 2015, 22:45
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: matik1310 » 19 sty 2015, 09:28

Taa.. Ceny wtrysków od Boscha nie są wszędzie równe. Slyszalem ,że można kupuc wtryski za 5 k ale i za 7 k . To juz nie mala różnica.

Ragga22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2014, 21:23
Lokalizacja: Siewierz

Post autor: Ragga22 » 19 sty 2015, 10:11

matik1310 pisze:Taa.. Ceny wtrysków od Boscha nie są wszędzie równe. Slyszalem ,że można kupuc wtryski za 5 k ale i za 7 k . To juz nie mala różnica.
Dlatego niektórzy ludzie jeżdżą właśnie starszymi ale tez komfortowymi autami, za 5k to ja 3 kompletne silniki kupie :P

Rożnica 500 zł jest już duża, bo za te pieniądze możesz pozytywny romantyczny wieczór dziewczynie/żonie zafundować :D

matik1310
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 09 sty 2015, 22:45
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: matik1310 » 19 sty 2015, 15:34

Nie prosiłem o ocenę mojego samochodu pod względem awaryjnosci i ceny . Jezdziłem do tej pory samochodem niedrogim i bardzo przyjemnym w eksploatacji związanej z jego naprawami. Ale oprócz satysfakcji z mojego oszczednego i niezawodnego samochodu brakowało mi buta , bajerów i malutkiego prestiżu , za który niestety trzeba zaplacić - z czym się liczyłem . Pozdrawiam i dalej oczekuję na odpowiedź gdzie mogę nabyć wtryskiwacze w dobrej cenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja