Mam problem z silnikiem 1.9 tdi AJM 115KM. Rano po odpaleniu zimnego silnika po około minucie zaczynają falować obroty, silnik przygasa i podnosi obroty.
Błędów brak, sprawdzony był czujnik temp. okazało się że źle mierzy więc został wymieniony, jednak nadal pojawia się problem z falowaniem.
Po przejechaniu kilkuset metrów silnik pracuje równo, nie faluje.
Falowanie na biegu jałowym.
- Krzysiek93ZS
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 109
- Rejestracja: 11 sty 2015, 19:15
- Lokalizacja: Szczecin
Męczę się z tymi obrotami w 3.0 tdi . Rozgrzany silnik zaczyna dopiero falowac. Po odpaleniu rano jest idealnie. Po zgaszeniu cieplego silnika i ponownym uruchomieniu tez jest ok . Problem zaczyna się po odpaleniu silnika ciepłego po ok. 15 minutowym postoju od zgaszenia . Zaczynam od regulatora cisnienia paliwa. Jesli to nic nie da kolektory ssące i na koncu wtryski. Z twoim silnikiem szukałbym przyczyny najpierw w kolektorze.
Znalazłem przyczynę falowania obrotów.
Sprawdziłem czujniki temp. okazało się że czujnik temp. paliwa wskazuje cały czas temp. 130,5 st.C na zimnym jak i na ciepłym silniku. Po odpaleniu silnika na mrozie szybko wyłączało się "ssanie" i silnik na biegu jałowym zaczynał falować. Postanowiłem go sprawdzić i okazało się że ktoś założył jakiś "szajs" na czujnik. Po zdjęciu tego ustrojstwa czujnik wskazuje wł. temp. silnik na mrozie ładnie odpala i obroty nie falują.
Sprawdziłem czujniki temp. okazało się że czujnik temp. paliwa wskazuje cały czas temp. 130,5 st.C na zimnym jak i na ciepłym silniku. Po odpaleniu silnika na mrozie szybko wyłączało się "ssanie" i silnik na biegu jałowym zaczynał falować. Postanowiłem go sprawdzić i okazało się że ktoś założył jakiś "szajs" na czujnik. Po zdjęciu tego ustrojstwa czujnik wskazuje wł. temp. silnik na mrozie ładnie odpala i obroty nie falują.