Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Falowanie na biegu jałowym.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
tkonrada

Falowanie na biegu jałowym.

Post autor: tkonrada » 12 sty 2015, 12:13

Mam problem z silnikiem 1.9 tdi AJM 115KM. Rano po odpaleniu zimnego silnika po około minucie zaczynają falować obroty, silnik przygasa i podnosi obroty.
Błędów brak, sprawdzony był czujnik temp. okazało się że źle mierzy więc został wymieniony, jednak nadal pojawia się problem z falowaniem.
Po przejechaniu kilkuset metrów silnik pracuje równo, nie faluje.

Awatar użytkownika
Krzysiek93ZS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Krzysiek93ZS » 12 sty 2015, 14:01

Jedną z przyczyn może być padnięta sonda, dobrze byłoby podpiąć się pod komputer i sprawdzić co się tam dzieje, może logi jakieś pokazać.

tkonrada

Post autor: tkonrada » 12 sty 2015, 16:33

Logi do sprawdzenia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

kamilsdz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 06 kwie 2014, 18:52
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: kamilsdz » 12 sty 2015, 21:37

Krzysiek93ZS pisze:Jedną z przyczyn może być padnięta sonda, dobrze byłoby podpiąć się pod komputer i sprawdzić co się tam dzieje, może logi jakieś pokazać.
to je diesel tego nie zlogujesz pod kOnteM sondy

tkonrada

Post autor: tkonrada » 19 sty 2015, 22:19

Czy nieszczelne uszczelniacze pod wtryskami mogą powodować falowanie silnika na biegu jałowym.

matik1310
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 09 sty 2015, 22:45
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: matik1310 » 19 sty 2015, 23:35

Męczę się z tymi obrotami w 3.0 tdi . Rozgrzany silnik zaczyna dopiero falowac. Po odpaleniu rano jest idealnie. Po zgaszeniu cieplego silnika i ponownym uruchomieniu tez jest ok . Problem zaczyna się po odpaleniu silnika ciepłego po ok. 15 minutowym postoju od zgaszenia . Zaczynam od regulatora cisnienia paliwa. Jesli to nic nie da kolektory ssące i na koncu wtryski. Z twoim silnikiem szukałbym przyczyny najpierw w kolektorze.

tkonrada

Post autor: tkonrada » 31 sty 2015, 21:29

Znalazłem przyczynę falowania obrotów.
Sprawdziłem czujniki temp. okazało się że czujnik temp. paliwa wskazuje cały czas temp. 130,5 st.C na zimnym jak i na ciepłym silniku. Po odpaleniu silnika na mrozie szybko wyłączało się "ssanie" i silnik na biegu jałowym zaczynał falować. Postanowiłem go sprawdzić i okazało się że ktoś założył jakiś "szajs" na czujnik. Po zdjęciu tego ustrojstwa czujnik wskazuje wł. temp. silnik na mrozie ładnie odpala i obroty nie falują.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl