Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKN 2.5 150 KM] ciężko kręci na mrozie

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
jajojek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 02 paź 2012, 09:28
Lokalizacja: śląskie

[ AKN 2.5 150 KM] ciężko kręci na mrozie

Post autor: jajojek » 26 gru 2014, 12:51

Witam, od paru lat mam problem z odpalaniem podczas niskich temperatur. np -1 stopni.
Po nocy słabo kręci rozrusznik, tak jakby coś stawiało opór. Aku jest na tyle dobry ze moge trzymac rozrusznik i wkoncu załapie po kilku obrotach. Ew. przy -17 musialem kilka razy opalac i krecil coraz szybciej.

Akumulator nowy
Rozrusznik regenerowany
Alternator regenerowany
Olej zmieniony
Prądu na postoju nic nie pobiera
Napięcie raczej dobre (dokladnie nie sprawdzalem miernikiem)
Trasy po 10-30 km.
Klemy na aku czyszczone


Nie sprawdzilem masy na silniku/karoserii bo nie wiem gdzie jest i nie znalazlem w internecie. powie ktos?

Wyczytałem ze ktos mial podobny problem w vw t4 i problemem byla pompa wspomagania. to ona stawiala opor. Wlasciciel sciagnal pasek wielorowkowy i problem ustał. czy to moze byc mozliwe tez w A6?
Co moge jeszcze sprawdzic?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 26 gru 2014, 12:55

jajojek pisze:Akumulator nowy
Rozrusznik regenerowany
Alternator regenerowany
Olej zmieniony
Prądu na postoju nic nie pobiera
Napięcie raczej dobre (dokladnie nie sprawdzalem miernikiem)
Trasy po 10-30 km.
Klemy na aku czyszczone
Nie widzę w tej litanii ;) co z świecami <mysli>
Lektor.

jajojek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 02 paź 2012, 09:28
Lokalizacja: śląskie

Post autor: jajojek » 26 gru 2014, 13:03

ze swiecami to osobna historia bo ostatnio wymontowałem po dwoch latach opornik ktory poprzedni wlasciciel wsadzil w czujnik temp. wiec wczesniej odpalalem bez swiec bo komputer myslal ze jest cieplo i ich nie zalaczal.

Wczesniej odpalal tak ze powoli zalapywal, przepalal tak jakby na 3 swiecach az mu sie udalo. Jak wywalilem ten tuning za 50 gr to wolno kreci wolno i nagle zalapuje od strzala. Czyli odpalanie sie poprawilo na takie jak powinno byc, ale dalej cos stawia opor.

Nie wiem czy to ma znaczenie ale jak jest zimno to po odpaleniu slysze jakies tarcie tak jakby paska albo nie wiem czego. Spróbuje jutro nagrac film, moze bedzie slychac. Nie piszczy, tylko to jest takie ocieranie o cos co 0,5 sekundy.

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 26 gru 2014, 13:05

jajojek pisze:Nie sprawdzilem masy na silniku/karoserii bo nie wiem gdzie jest i nie znalazlem w internecie. powie ktos?
Masa silnika znajduje się blisko rozrusznika. Przykręcona do łapy poduszki silnika i podłużnicy. Ale nie wydaje mi się by to była przyczyna.
Sprawdź na innym aku. Nowy nie zawsze znaczy dobry. Ja musiałem oddać na reklamację a nie miałem najtańszego aku. Przy okazji sprawdź też czy grzeją świece.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 26 gru 2014, 13:08

Świece muszą być sprawne bo zawsze przy niskich temperaturach będziesz miał problem z odpaleniem, niezależnie od tego co "myśli komputer" To są prawa fizyki ;) Im większa temperatura w komorze spalania tym łatwiejszy jest zapłon wtryskiwanego paliwa, co za tym idzie rozruch silnika. Jak ten rozrusznik kręci silnikiem, wolno (ciężko) czy szybko (lekko)?
Lektor.

jajojek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 02 paź 2012, 09:28
Lokalizacja: śląskie

Post autor: jajojek » 26 gru 2014, 13:15

chyba zle napisalem w pierwszym poscie, ale wlasnie konkretnie chodzi o ten rozrusznik że wolno/ciezko kreci.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 26 gru 2014, 13:22

jajojek pisze:chyba zle napisalem w pierwszym poscie, ale wlasnie konkretnie chodzi o ten rozrusznik że wolno/ciezko kreci.
Dobrze napisałeś, to ja nie doczytałem za co przepraszam <okok> Więc tak jak kolega wyżej napisał sprawdź ten aku, i potem jeszcze rozrusznik bo może być nieprawidłowo zregenerowany. Pompa wspomagania według mnie powodowała by jeszcze inne objawy nawet podczas pracy silnika - piszczący pasek przy dodawaniu gazu, falujące, opadające obroty na biegu jałowym, itp.
Lektor.

jajojek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 02 paź 2012, 09:28
Lokalizacja: śląskie

Post autor: jajojek » 26 gru 2014, 13:27

ok, jutro rano odpale na innym aku

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 26 gru 2014, 13:30

jajojek pisze:ok, jutro rano odpale na innym aku
Napisz o efektach <okok>
Lektor.

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 26 gru 2014, 13:34

heja :)
Nie sprawdzilem masy na silniku/karoserii bo nie wiem gdzie jest i nie znalazlem w internecie. powie ktos?

tutaj fotka z zaznaczona "masa" silnika <okok>
Obrazek
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6. ;)

jajojek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 02 paź 2012, 09:28
Lokalizacja: śląskie

Post autor: jajojek » 27 gru 2014, 11:49

jarecki, dzięki za fotke.

Zrobiłem trochę inaczej niż miało być bo odpaliłem poprostu z kabli z innego auta.

Samochód stał tylko ok 6 godzin bo niestety wrocilem w nocy do domu, ale przy temperaturze -10 - -6 na pewno nabrał temperatury zewnetrznej.

Po podlaczeniu kabli zaczął kręcić normalnie.

Czy to oznacza tylko jedno że aku jest do dupy czy jednak mogą być gdzieś jakieś przerwy na kablu?

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 27 gru 2014, 14:40

Raczej na pewno akumulator. Jeśli jakiś przewód by nie łączył, to odpalając z kabli z innego auta było by tak samo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga