Witam wszystkich
Mam taki problem. Nie dziala mi podswietlenie radia, klimatronika(tylko przyciskow, bo wyswietlacze dzialaja), nie dziala rowniez podswietlenie przyciskow podsufitek, galki regulacji lustere, przelacznikow szyb, pokretel nawiewow, zapaliczki. Czyli wszystko to co sie zapala po wlacxzeniu swiatel. Dziala licznik, podswietlenie klamek, przycisk awaryjnych, popielniczek z tylu. Problem pojawil sie gdy zmienialem radio na 2 din i podpinalem zapalniczke z przodu. okazalo sie ze ma urwany jeden kabelek i musialo zrobic zwarcie i cos przepalic bo poczulem lekki zapach. Bezpieczniki sa okej. Przepalilo lekko we wlaczniku swiatel ale zmienilem pokretlo ze zdrowej c5 i nie pomoglo. Co moze byc przyczyna? Licznik? Modul komfortu?
audi rok 98
prosze o pomoc
pozdrawiam
a6 c5 1.9 AFN brak podswietlenia wew
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Te całe oświetlenie jest generowane w liczniku - tzn na podstawie ustawień potencjometru regulacji jasności licznik generuje odpowiednie napięcie (na schematach oznaczone jako A19) dla odbiorników wewnątrz pojazdu.
Jeżeli zrobiłeś zwarcie, to najpewniej poszedł zbyt duży prąd, a jak to bywa w elektryce upala się pierwszy najsłabszy element w ogniwie począwszy od akumulatora. Moim zdaniem to będzie właśnie układ odpowiedzialny za sterowanie w liczniku.
Aby sprawdzić czy tak jest na prawdę możesz spróbować dostać się do kostki w liczniku i wypiąć obwód odpowiedzialny za oświetlenie. Następnie na krótko podpiąć do niego +12V po jakimś bezpieczniku np 5A i zobaczyć czy wszystko zacznie świecić. Jeżeli tak to winny został zlokalizowany - licznik, jeżeli nie to możliwe że gdzieś przepalił się przewód (ale w takim wypadku byłbym zdziwiony :shock: )
Jeżeli zrobiłeś zwarcie, to najpewniej poszedł zbyt duży prąd, a jak to bywa w elektryce upala się pierwszy najsłabszy element w ogniwie począwszy od akumulatora. Moim zdaniem to będzie właśnie układ odpowiedzialny za sterowanie w liczniku.
Aby sprawdzić czy tak jest na prawdę możesz spróbować dostać się do kostki w liczniku i wypiąć obwód odpowiedzialny za oświetlenie. Następnie na krótko podpiąć do niego +12V po jakimś bezpieczniku np 5A i zobaczyć czy wszystko zacznie świecić. Jeżeli tak to winny został zlokalizowany - licznik, jeżeli nie to możliwe że gdzieś przepalił się przewód (ale w takim wypadku byłbym zdziwiony :shock: )