Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

AUDI A6 C5 2001r by Bohun

Prezentacja w/w aut.
Bohun221
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 10 gru 2014, 16:08
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Poznań

AUDI A6 C5 2001r by Bohun

Post autor: Bohun221 » 18 gru 2014, 14:48

Witam wszystkich serdecznie :)

Jako, że z regulaminu wyczytałem, iż wątek powitań został usunięty tak więc chciałbym przedstawić Wam siebie jak i moje nowe autko :)
Otóż jestem Bartek mam 22 lata i pracuję jako IT service Manager. Od 2 dni po bardzo długich poszukiwaniach z Panem Ryszardem ( rzeczoznawcą ) auta zostałem posiadaczem mojej srebrnej strzały. Poszukiwania były bardzo długie i dokładne lecz trafiła się fajna sztuka z pewną historią. Moje Audi jest z 2001r z silnikiem 3.0 v6 ASN bez napędu quatrro + skrzynia multitronik. Z auta jak narazie jestem bardzo zadowolony komfort jazdy jest nie do opisania tym bardziej biorąc pod uwagę, że od kilku ładnych lat jeździłem moim wiernym Seatem Cordobą z 1995 r o mocy 75 koni . Autko jest bardzo zadbane i sprawdzone.
W dniu 17.12 jadę na instalację LPG gdzie zostanie zainstalowana instalacja Stag 300 Premium wtryski Baracuda reduktor do 300 koni wlew pod klapkę i butla w koło.
Na chwilę obecną cały czas uczę się tego co posiada to autko zaczynając od wspomagania kończąc na komputerze, navi , webasto i jakimś chłodzeniu :)
Dziś tylko jedno zdjęcie podglądowe i z czasem będę dodawał zdj z przeprowadzonych przeze mnie zmian. Dodam, że bardzo lubię motoryzację i w miarę możliwości w aucie robię wszystko sam.
A oto i Audiczka :)
Obrazek

[ Dodano: 2014-12-18, 14:48 ]
Jako że dziś Audi wraca z instalacji podtlenku elpidżi chciałbym wam pokazać jak wyglądał silniczek mojego autka przed instalacją a potem po :
Obrazek
A tu podczas oględzin z Panem Ryszardem ( rzeczoznawcą ) :
Obrazek
Było
-A6 c5 3.0 ASN 220 HP
-A4 B5 1.8 125 HP
-A3 8L 1.8 T 180 HP
Jest
-S6 C5 4.2 ANK 340 HP
-A3 8P 1.6 101 hp

Awatar użytkownika
crew512
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 23 lis 2014, 15:39
Lokalizacja: Bern

Post autor: crew512 » 18 gru 2014, 20:27

Ładna audiczke kupiłeś, tylko szkoda że multi.
Jakieś dalsze plany przewidujesz?
Passat B5 Fl 1.9 TDI 130 KM - Było
Audi A6 C5 2.4 165 KM - Było

Bohun221
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 10 gru 2014, 16:08
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bohun221 » 18 gru 2014, 23:52

Dlaczego szkoda że multi ?
Jakieś słabe opinie są o tej skrzyni ?
Ogólnie w planach jak na razie to na pewno przyciemnienie szyb tylnych , inne aluski , oraz pomalowanie dokładek zderzaka w kolor. A reszta z czasem sama wyjdzie :)
Jako że audiczka dziś wróciła z warsztatu już z zamontowanym LPG trafiło do mnie do dopieszczenia. W garażu dla konserwacji na zimę wykonana polerka lakieru ( jak jutro będzie ładnie zrobię zdj ). W najbliższym czasie autko zabiorę na kanał i wymienię sondę drugą , katalizatora Band1 oraz wykonam mycie oraz konserwację podwozia na zimę + czyszczenie hamulców tak o aby lepiej wyglądały.
A tu robota wykonana przez warsztat :
Obrazek
Jak na razie nie odczułem jakiegoś spadku mocy ale co wyjdzie w praniu to się okaże :)
Było
-A6 c5 3.0 ASN 220 HP
-A4 B5 1.8 125 HP
-A3 8L 1.8 T 180 HP
Jest
-S6 C5 4.2 ANK 340 HP
-A3 8P 1.6 101 hp

barman_pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 26 wrz 2014, 04:19
Imię: Krawiec
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: barman_pl » 19 gru 2014, 02:48

Bohun221 pisze: Jakieś słabe opinie są o tej skrzyni ?
Widać, że kolega za mało czytał zanim kupił ;)... No chyba że Rysio polecił to może będzie oki <lol>

Pozdr.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 19 gru 2014, 09:20

Bohun221 pisze:Jakieś słabe opinie są o tej skrzyni ?
Tak bardzo delikatnie mówiąc <milczek>
Autko ok, ale gdzieś Ty to do zagazowania zaprowadził <zalamka>
motostacja - części samochodowe.

Bohun221
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 10 gru 2014, 16:08
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bohun221 » 19 gru 2014, 11:24

No to daliście mi teraz do myślenia :( zatem Waszym zdaniem co auto najlepiej sprzedać ?
A z gazem co jest nie tak ?
Było
-A6 c5 3.0 ASN 220 HP
-A4 B5 1.8 125 HP
-A3 8L 1.8 T 180 HP
Jest
-S6 C5 4.2 ANK 340 HP
-A3 8P 1.6 101 hp

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 19 gru 2014, 11:41

Multitronic, vel multilotek jest słabą skrzynią, nie znosi wysokiego momentu obrotowego, który ten silnik względnie posiada. Zamysł jest super, wykonanie gorsze.

Co go montażu LPG w tym silniku ciężko o bardzo estetyczną instalację wtryskiwaczy, nie ma osłon, nie ma do czego przypiąć wtryskiwaczy. Jedyna rzecz to troszkę za długie węże prowadzące z wtryskiwaczy do dysz w kolektorze.

Bohun221
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 10 gru 2014, 16:08
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bohun221 » 19 gru 2014, 12:35

To zaraz je skroce :) ogólnie hm ja jeżdżę dość spokojnie a skrzynia jest po zmianie oleju nic nie szarpie ani nic jest bardzo płynna :) no nic co wyjdzie w praniu to się okaże mam tylko nadzieje ze bbędzie ok. Co do instalacji myślę że jest wykonana ok , wtryskow inaczej ułożyć się nie da a przed instalacją widziałem kilka zdj aut z tym silnikiem i instalacja wyglądała słabo. Na chwilę obecną jestem zadowolony :) komputer i złącze diagnostyczne jest przy aku butla w kole wlew pod klapka. Jedyne co to narzekali ze przez webasto reduktor gdzieś z lewej strony pod lampa jest. Dostęp jest w miarę ok.
Jak coś przepraszam z góry za jakieś braki ą ę , ale klepię na telefonie :)
P.S a co myślicie o tym zestawie LPG ? Czytałem trochę na forum przed instalacją dlatego pozostałem przy stagu tylko wtryski zamiast hany dałem barracudy.
Było
-A6 c5 3.0 ASN 220 HP
-A4 B5 1.8 125 HP
-A3 8L 1.8 T 180 HP
Jest
-S6 C5 4.2 ANK 340 HP
-A3 8P 1.6 101 hp

Doc - Admin

Post autor: Doc - Admin » 19 gru 2014, 14:59

Brak kompensacji na listwach, długie węże wtrysk-kolektor. Dopłata do 300 Premium niepotrzebna. Da się to zrobić zdecydowanie estetyczniej: http://oi58.tinypic.com/11jvxu0.jpg Skąd jest wzięte podciśnienie? Jaki reduktor?

Bohun221
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 10 gru 2014, 16:08
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bohun221 » 21 gru 2014, 16:56

a jak ta kompensacja powinna wyglądać ? Aż tak się nie znam :P
Co do wężyków chyba sam je skrócę, do równej długości .
Podciśnienie nie mam pojęcia skąd jest , jak można to sprawdzić ? zauważyłem tylko że w kolektorze dolotowym jest o jeden wężyk więcej niż jest wtryskiwaczy, czy to to ?
Przepraszam , ale na LPG aż tak się nie znam :)
P.S - teraz tym zdj pokazuje że fakt da się lepiej i chyba sam to ciut lepiej poukładam pod maską ale mimo wszystko widziałem gorsze instalacje i jestem zadowolony
Było
-A6 c5 3.0 ASN 220 HP
-A4 B5 1.8 125 HP
-A3 8L 1.8 T 180 HP
Jest
-S6 C5 4.2 ANK 340 HP
-A3 8P 1.6 101 hp

Doc - Admin

Post autor: Doc - Admin » 22 gru 2014, 08:23

Kompensacja to dodatkowe połączenie między listwami wtryskowymi wyrównujące ciśnienie w układzie - tu masz schemat (ukradłem z lpg-forum i trochę przerobiłem): http://oi58.tinypic.com/14b55yo.jpg Co do podciśnienia: mapsensor (PS-02) ma 2 wejścia i 2 wyjścia. Grube węże to gaz, cienkie to podciśnienie. Zobacz gdzie jest podłączony ten cienki wąż idący w stronę wtryskiwaczy. Wkrętka powinna być zaraz za przepustnicą.

Bohun221
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 10 gru 2014, 16:08
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bohun221 » 19 sty 2015, 21:03

Witam
Co do Podciśnienia tak , jest zaraz za przepustnicą . Ogólnie gazik sprawdza się ok . Zastanawiam się czy temp przełączenia się jest ok . Jaka powinna bo mi się przełącza na ok 70 stopni.

Dziś miałem dzień wolny poszedłem dopieścić audiczkę .
Zrobione tylne hamulce , filtr powietrza , osłona przegubu przód prawa strona do tego polerka i czyszczenie wnętrza z szybami .
Kilka dni wcześniej wymieniłem olej na Castrola syntetyk ( na takim jeździł poprzednio) oraz poskracałem wężyki od LPG aby wyglądało to lepiej . Każdy o taką samą odległość.
Kilka zdj z pracy i efekt polerki :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mam takie pytanie , Czy A6 ma blachy w ocynku ?
Było
-A6 c5 3.0 ASN 220 HP
-A4 B5 1.8 125 HP
-A3 8L 1.8 T 180 HP
Jest
-S6 C5 4.2 ANK 340 HP
-A3 8P 1.6 101 hp

Awatar użytkownika
crew512
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 23 lis 2014, 15:39
Lokalizacja: Bern

Post autor: crew512 » 19 sty 2015, 21:12

Co raz lepiej się audi prezentuję :)
Co do ocynku to niby a sześć :P ma ocynkowaną blachę, ale bardzo często rdza na nich wychodzi, np: na dachu ale to jest wada fabryczna podobno, z tego co słyszałem. I jeszcze często na błotnikach wychodzi :/
Passat B5 Fl 1.9 TDI 130 KM - Było
Audi A6 C5 2.4 165 KM - Było

Awatar użytkownika
Aeternus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 422
Rejestracja: 02 mar 2014, 22:34
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Aeternus » 22 sty 2015, 13:49

ładna audiczka i widać na wypasie! Oby tylko multitronic nie sprawił Ci problemu! Widać że sporo energii wkładasz w detale i to się chwali :) Powodzenia w dalszych pracach i bezawaryjności życzę :)
Moja Audi A6 C5 2.7 BI_TURBO :)

https://a6klub.pl/viewtopic.php?t=70027

Doc - Admin

Post autor: Doc - Admin » 22 sty 2015, 13:56

Bohun221 pisze:Zastanawiam się czy temp przełączenia się jest ok . Jaka powinna bo mi się przełącza na ok 70 stopni.
70 stopni na zegarach? Dużo, bardzo dużo. Albo reduktor źle wpięty w obieg, albo temperatura przełączania z kosmosu. U mnie przełączenie następuje zanim wskazówka temperatury płynu chłodzącego zacznie się podnosić (przy temperaturze płynu coś koło 35 stopni - nie pamiętam dokładnie).
Bohun221 pisze:(...) poskracałem wężyki od LPG aby wyglądało to lepiej . Każdy o taką samą odległość.
Możesz jeszcze sprawdzić, czy każdy ma równą długość. Lepiej mieć kilka centymetrów dłuższe, ale równej długości wężyki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga