[ASN 3.0 220 KM] Temperatura silnika - jaka powinna być?
[ASN 3.0 220 KM] Temperatura silnika - jaka powinna być?
Witam,
Posiadam swoje A6 od dwóch miesięcy. Kupno 3.0 ASN było w pełni świadome zadecydował doskonały stan oraz 100% potwierdzona historia Autko śmiga jak należy tzn, przyspieszenie i komfort OK. Po zakupie wymieniłem główną sonde lambda, olej Castrol 5W30 + filtr i założyłem LPG.
Jednak lektura na forum i w necie o silniku ASN jest "różna" i w związku z tym staram się raz w tygodniu kontrolować stan oleju i stan płynu chłodniczego - jak na razie OK.
Wskazówka temperatury na zegarach stoi równo na 90stopniach ale kiedyś przy okazji podłączenia VAGa sprawdziłem w temperaturę w bloku numer 1 i zauważyłem, że dochodzi nawet do 103 stopni - wg mnie trochę za dużo w tym czasie analogowy czujnik stoi prościutko na 90stopni.
Mam pytanko do posiadaczy ASN - czy tak macie? czy taka temperatura jest "bezpieczna"
Dodam tylko że obydwa wentylatory elektryczne (nie mam wiskozy) po włączeniu klimy uruchamiają się na I biegu.
Ale gdy na VAGu w grupie 08 HV/AC - OUTPUT TEST wciskam START jest tam punkt RADIATOR FAN oraz COOLANT FAN i wtedy żaden z wentylatorów nie uruchamia się
A chyba powinien, czy nie?
Dajcie znać jak jest u was.
Dzięki
Posiadam swoje A6 od dwóch miesięcy. Kupno 3.0 ASN było w pełni świadome zadecydował doskonały stan oraz 100% potwierdzona historia Autko śmiga jak należy tzn, przyspieszenie i komfort OK. Po zakupie wymieniłem główną sonde lambda, olej Castrol 5W30 + filtr i założyłem LPG.
Jednak lektura na forum i w necie o silniku ASN jest "różna" i w związku z tym staram się raz w tygodniu kontrolować stan oleju i stan płynu chłodniczego - jak na razie OK.
Wskazówka temperatury na zegarach stoi równo na 90stopniach ale kiedyś przy okazji podłączenia VAGa sprawdziłem w temperaturę w bloku numer 1 i zauważyłem, że dochodzi nawet do 103 stopni - wg mnie trochę za dużo w tym czasie analogowy czujnik stoi prościutko na 90stopni.
Mam pytanko do posiadaczy ASN - czy tak macie? czy taka temperatura jest "bezpieczna"
Dodam tylko że obydwa wentylatory elektryczne (nie mam wiskozy) po włączeniu klimy uruchamiają się na I biegu.
Ale gdy na VAGu w grupie 08 HV/AC - OUTPUT TEST wciskam START jest tam punkt RADIATOR FAN oraz COOLANT FAN i wtedy żaden z wentylatorów nie uruchamia się
A chyba powinien, czy nie?
Dajcie znać jak jest u was.
Dzięki
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 758
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Wsad zegarów jest tak zbudowany, że 90 stopni trzyma dla przykładu od 85 do 105 stopni. Także jak stoi równo to bym się nie przejmował, chyba, że zacznie Ci już powyżej 90 rosnąć, to wtedy trzeba by zapewne sprawdzić termostat, pompę wody itp. Możesz też w VAGu porównać temperaturę z zegarów do temperatury w silniku to da Ci podgląd na poprawność działania czujnika.
Nie wiem czy dobrze rozumiem:czy na VAGu można odczytać temperaturę z zegarów? Jeśli tak to w którym miejscu?xoslox pisze:Możesz też w VAGu porównać temperaturę z zegarów do temperatury w silniku to da Ci podgląd na poprawność działania czujnika.
Ja do tej pory porównywałem wskazania z bloku Engine kanał 1 do tej nieszczęsnej wskazówki co tak sztywno stoi
Ale na VAGu na kanale 1 temperatura np.101 stopni a dwa wentylatory "stoją"
Wczoraj podpiąłem jeszcze raz VAGa aby porównac wskazania z INSTRUMENTS i ENGINE i są identyczne czyli w większości czasu 97-99 stopni a czasami dochodzi do 102 stopni i tak się utrzymuje.
Miałbym prośbę do posiadaczy ASNów czy ogólnie silników v6 aby zerknęli jak to u nich jest.
1) A czy możliwe że ten czujnik G62 wskazuje po prostu błędną temperaturę np.ze starości?a tak naprawdę temperatura jest np. o te 8-10 stopni niższa i to by tłumaczyło dlaczego nie włączają się wiatraki z przodu (a są sprawne bo z Klimą się uruchamiają)
2) i tak na koniec: czy jeśli nie mam komunikatów na fisie ani błędów na vagu dotyczących za wysokiej temp. płynu to czy w ogóle powinienem się martwić?
Miałbym prośbę do posiadaczy ASNów czy ogólnie silników v6 aby zerknęli jak to u nich jest.
1) A czy możliwe że ten czujnik G62 wskazuje po prostu błędną temperaturę np.ze starości?a tak naprawdę temperatura jest np. o te 8-10 stopni niższa i to by tłumaczyło dlaczego nie włączają się wiatraki z przodu (a są sprawne bo z Klimą się uruchamiają)
2) i tak na koniec: czy jeśli nie mam komunikatów na fisie ani błędów na vagu dotyczących za wysokiej temp. płynu to czy w ogóle powinienem się martwić?
Sorry za offtopic ale jeśli chcesz dłużej pojeździć autkiem to zmień sobie olej na jakiś dobry bo Castrol 5w30 to straszny badziew, jak będziesz kontrolował stan oleju to zwrócisz uwagę że olej dosyć szybko robi się czarny i narobi Ci syfu w silniku (sam jeździłem na identycznym castrolu więc wiem co mówię). Lepiej zalej jakiś Valvo, Motul, Liqui Moly najlepiej 5w40 (choć 5w30 niby też ujdzie jak jeździsz delikatnie), jest na forum rozbudowany temat o olejach, pozdrawiam.
Gibon81 - dzięki za sprawdzenie i odpowiedź.
Co do oleju to zmartwiliście mnie Panowie - kupiłem Castrol 5W30 Edge bo wg historii serwisowej od początku jeździł na takim:). Zresztą ja Castrola zawsze uważałem za dobry wybór - a tu mnie trochę zmartiwliście- ale nic to! koniec offtopic - poczytam jeszcze o olejach i przy następnej wymianie się zastanowię.
Tymczasem będę wdzięczny za kolejne sprawdzenia temperatury płynu na VAGU w silnikach V6 ( a w szczególnosci ASNach)
Co do oleju to zmartwiliście mnie Panowie - kupiłem Castrol 5W30 Edge bo wg historii serwisowej od początku jeździł na takim:). Zresztą ja Castrola zawsze uważałem za dobry wybór - a tu mnie trochę zmartiwliście- ale nic to! koniec offtopic - poczytam jeszcze o olejach i przy następnej wymianie się zastanowię.
Tymczasem będę wdzięczny za kolejne sprawdzenia temperatury płynu na VAGU w silnikach V6 ( a w szczególnosci ASNach)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga