[ALF 2.4 165 KM] Rozjazd między stronami na PB - falowanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 293
- Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
[ALF 2.4 165 KM] Rozjazd między stronami na PB - falowanie
Panowie mam takie falowanie jak na tym filmiku:
Dodatkowo na Pb występuje rozjazd między stronami, na LPG jeszcze się zwiększa.
Kiedyś wyskakiwał mi błąd grzałki na jednej z sond, teraz już nie. Czy falowanie może być spowodowane wadliwi działającą sondą? Już nie pamiętam w których grupach sprawdzało się działanie sond i jakie powinny być prawidłowe wskazania [V]. Nie mogę tego znaleźć w wyszukiwarce. Podpowie ktoś?
Dodatkowo na Pb występuje rozjazd między stronami, na LPG jeszcze się zwiększa.
Kiedyś wyskakiwał mi błąd grzałki na jednej z sond, teraz już nie. Czy falowanie może być spowodowane wadliwi działającą sondą? Już nie pamiętam w których grupach sprawdzało się działanie sond i jakie powinny być prawidłowe wskazania [V]. Nie mogę tego znaleźć w wyszukiwarce. Podpowie ktoś?
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
viewtopic.php?t=63745
tam masz linki do opisu bloków, masz do ALF robiony przezemnie z opisanym każdym blokiem co i jak :P
Co do rozjazdów, do sprawdzenia, sondy i szczelność układu dolotowego. Ostatnio sam się przekonałem jak u kolegi też w 2.4 ogromny wpływ na rozjazdy miała mała dziurka przy wkrętce wtrysku LPG...
Także do sprawdzenia cały układ dolotowy i układ podciśnienia...
tam masz linki do opisu bloków, masz do ALF robiony przezemnie z opisanym każdym blokiem co i jak :P
Co do rozjazdów, do sprawdzenia, sondy i szczelność układu dolotowego. Ostatnio sam się przekonałem jak u kolegi też w 2.4 ogromny wpływ na rozjazdy miała mała dziurka przy wkrętce wtrysku LPG...
Także do sprawdzenia cały układ dolotowy i układ podciśnienia...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 293
- Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
dziękixoslox pisze:viewtopic.php?t=63745
tam masz linki do opisu bloków, masz do ALF robiony przezemnie z opisanym każdym blokiem co i jak :P
Co do rozjazdów, do sprawdzenia, sondy i szczelność układu dolotowego. Ostatnio sam się przekonałem jak u kolegi też w 2.4 ogromny wpływ na rozjazdy miała mała dziurka przy wkrętce wtrysku LPG...
Także do sprawdzenia cały układ dolotowy i układ podciśnienia...
ostatnio grzebałem przy całej odmie i znalazłem dwie nieszczelności: jedna to przerwany wężyk od SAI a druga to pęknięta odma. Zrobiłem to i obroty już nie spadają bardzo nisko ale potrafią przyfalować.
Coś tam gdzieś syczy jeszcze ale obszukałem i nic nie widzę, psikałem WD40 i Plakiem i nic nawet nie zafaluje. Wydaje mi się że to syczenie gdzieś z okolic przepustnicy ale chyba tak mam być bo to raczej odgłos zasysanego powietrza.
Tak się cały czas zastanawiam co to może być i tak zastanawiam się nad sondami
A jak miałeś tą nieszczelność przy wkrętce to potrafił silnik zafalować?
[ Dodano: 2014-12-11, 20:52 ]
tak się przedstawia praca sond, falują od 0,1V do 0,7V czyli wydaje mi się że dobrze
http://vaglog.pl/log_196341.html
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 293
- Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
wiem ale jest różnie bo zanim się rozgrzał było takxoslox pisze:Na 1 banku masz cały czas wysokie korekcje...
http://vaglog.pl/log_196375.html
więc wydaje mi się że sondy odpadają
@Mazdomania wiem że sonda stoi ale potem rusza więc chyba nie ma z tym problemu, sam już nie wiem
[ Dodano: 2014-12-12, 11:48 ]
Może skierować swoje kroki ku czujnikowi temperatury powietrza zasysanego?? Czujnik ten przy temperaturze 0 stopni wskazuje mi +10
Objawy falowania mam jedynie po rozgrzaniu silnika
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Czujnik łatwo sprawdzić, zarówno VAGiem, jak i miernikiem. To, że na dworze jest 0 st, nie oznacza, że płyn tez tyle ma... nie zawsze ostyga do tej samej temperatury co zewnętrzna...
Poczytaj: viewtopic.php?t=53787
Ja dalej upieram się na jakiejś malej niewidocznej nieszczelności :P Ale do tego trzeba by pół samochodu rozebrać :P
Poczytaj: viewtopic.php?t=53787
Ja dalej upieram się na jakiejś malej niewidocznej nieszczelności :P Ale do tego trzeba by pół samochodu rozebrać :P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 293
- Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
może i nieszczelność ale już się tyle ogrzebałem że mam dosyć i przepustnicę wyciągałem i robiłem adaptacje itpxoslox pisze:Czujnik łatwo sprawdzić, zarówno VAGiem, jak i miernikiem. To, że na dworze jest 0 st, nie oznacza, że płyn tez tyle ma... nie zawsze ostyga do tej samej temperatury co zewnętrzna...
Poczytaj: viewtopic.php?t=53787
Ja dalej upieram się na jakiejś malej niewidocznej nieszczelności :P Ale do tego trzeba by pół samochodu rozebrać :P
jak dodaje szybko gazu to silnik tak reaguje jakby go zalewało paliwem, jest to na benzynie i jeszcze bardziej odczuwalne na gazie, nie wiem może wszystkie v6 od audi tak maja
jak wolniej nacisne stopą pedał gaau to jest ok
najgorzej jak manewruję w miejscu to czasami spadają obroty czy na na pb czy lpg dzieje się tak pod obciązeniem, ręce odpadają, zero błędów
mam dosyć już tego auta kiedyś jak go kupiłem było "WOW" a teraz to falowanie i dziwne jakby zalewanie silnika dobija
[ Dodano: 2014-12-12, 19:38 ]
"xoslox" powiedz mi jeszcze czy po wykasowaniu korekt silnik silnik ma prawo falowac przy wysprzęglaniu itp do czasu az sobie nowych nie wypracuje?
- marek231984
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
- Lokalizacja: Ostrołęka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 293
- Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
z 93 grupy mam -2 i 1 jeśli chodzi o rzrząd a z grupy 002 jeśli masa zasysanego powietrza Cię interesuje to wynosi 4,3 g/smarek231984 pisze:Wrzuc 093 i 02 statystyczne
[ Dodano: 2014-12-12, 21:18 ]
i tak jak powiedziałem na początku mam dokładnie taki objaw jak kolega na tym filmiku, i to falowanie nie zawsze występuje przy ujmowaniu gazu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 293
- Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
pb ale tuż po wykasowaniu korektbendzji pisze:Te korekty masz ogromne - to jest na LPG czy PB?
[ Dodano: 2015-01-21, 18:26 ]
a tutaj korekty biegu jałowego na pb po wcześniejszym wykasowaniu
straszny rozrzut jest, czemu na jednym banku zalewa silnik że ecu musi ratować się aż na --11? Leją wtryski? Zatkany katalizator? Uszkodzona lambda?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/files- ... a659dd.jpg
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Takie korekty raczej świadczą o jakiejś nieszczelności. Sprawdzałeś czy któraś z wkrętek lpg nie jest poluzowana. A może to potęgować maf i jego zaniżone wskazania.
Jeszcze możesz zrobić taki test, wyjmujesz bezpiecznik od sterownika lpg, kasujesz błędy aby wyzerować korekty i jeździmy trochę na pb aby ecu się zaadoptował.
Jeszcze możesz zrobić taki test, wyjmujesz bezpiecznik od sterownika lpg, kasujesz błędy aby wyzerować korekty i jeździmy trochę na pb aby ecu się zaadoptował.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 293
- Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
A czemu o nieszczelności? Jak korekty są na minusie to chyba silnik jest zalewany paliwem i ecu się ratuje wprowadzając korkety na minusie. Chyba że się mylęgrzemo pisze:Takie korekty raczej świadczą o jakiejś nieszczelności. Sprawdzałeś czy któraś z wkrętek lpg nie jest poluzowana. A może to potęgować maf i jego zaniżone wskazania.
Jeszcze możesz zrobić taki test, wyjmujesz bezpiecznik od sterownika lpg, kasujesz błędy aby wyzerować korekty i jeździmy trochę na pb aby ecu się zaadoptował.