Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALF 2.4 165 KM] Rozjazd między stronami na PB - falowanie

Silniki benzynowe
paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

[ALF 2.4 165 KM] Rozjazd między stronami na PB - falowanie

Post autor: paput » 11 gru 2014, 17:10

Panowie mam takie falowanie jak na tym filmiku:

Dodatkowo na Pb występuje rozjazd między stronami, na LPG jeszcze się zwiększa.

Kiedyś wyskakiwał mi błąd grzałki na jednej z sond, teraz już nie. Czy falowanie może być spowodowane wadliwi działającą sondą? Już nie pamiętam w których grupach sprawdzało się działanie sond i jakie powinny być prawidłowe wskazania [V]. Nie mogę tego znaleźć w wyszukiwarce. Podpowie ktoś?

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 11 gru 2014, 17:31

viewtopic.php?t=63745

tam masz linki do opisu bloków, masz do ALF robiony przezemnie z opisanym każdym blokiem co i jak :P

Co do rozjazdów, do sprawdzenia, sondy i szczelność układu dolotowego. Ostatnio sam się przekonałem jak u kolegi też w 2.4 ogromny wpływ na rozjazdy miała mała dziurka przy wkrętce wtrysku LPG...

Także do sprawdzenia cały układ dolotowy i układ podciśnienia...

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 11 gru 2014, 20:52

xoslox pisze:viewtopic.php?t=63745

tam masz linki do opisu bloków, masz do ALF robiony przezemnie z opisanym każdym blokiem co i jak :P

Co do rozjazdów, do sprawdzenia, sondy i szczelność układu dolotowego. Ostatnio sam się przekonałem jak u kolegi też w 2.4 ogromny wpływ na rozjazdy miała mała dziurka przy wkrętce wtrysku LPG...

Także do sprawdzenia cały układ dolotowy i układ podciśnienia...
dzięki
ostatnio grzebałem przy całej odmie i znalazłem dwie nieszczelności: jedna to przerwany wężyk od SAI a druga to pęknięta odma. Zrobiłem to i obroty już nie spadają bardzo nisko ale potrafią przyfalować.

Coś tam gdzieś syczy jeszcze ale obszukałem i nic nie widzę, psikałem WD40 i Plakiem i nic nawet nie zafaluje. Wydaje mi się że to syczenie gdzieś z okolic przepustnicy ale chyba tak mam być bo to raczej odgłos zasysanego powietrza.

Tak się cały czas zastanawiam co to może być i tak zastanawiam się nad sondami <mysli>
A jak miałeś tą nieszczelność przy wkrętce to potrafił silnik zafalować?

[ Dodano: 2014-12-11, 20:52 ]
tak się przedstawia praca sond, falują od 0,1V do 0,7V czyli wydaje mi się że dobrze

http://vaglog.pl/log_196341.html

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 12 gru 2014, 00:02

Zwróć uwagę, że po wykasowaniu korekt przez dobre 20s sonda w 2 banku stoi, a wskazania powinny wahać się z tego co się orientuję <mysli>

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 12 gru 2014, 00:59

Na 1 banku masz cały czas wysokie korekcje...

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 12 gru 2014, 11:48

xoslox pisze:Na 1 banku masz cały czas wysokie korekcje...
wiem ale jest różnie bo zanim się rozgrzał było tak

http://vaglog.pl/log_196375.html

więc wydaje mi się że sondy odpadają

@Mazdomania wiem że sonda stoi ale potem rusza więc chyba nie ma z tym problemu, sam już nie wiem

[ Dodano: 2014-12-12, 11:48 ]
Może skierować swoje kroki ku czujnikowi temperatury powietrza zasysanego?? Czujnik ten przy temperaturze 0 stopni wskazuje mi +10

Objawy falowania mam jedynie po rozgrzaniu silnika

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 12 gru 2014, 13:04

Czujnik łatwo sprawdzić, zarówno VAGiem, jak i miernikiem. To, że na dworze jest 0 st, nie oznacza, że płyn tez tyle ma... nie zawsze ostyga do tej samej temperatury co zewnętrzna...

Poczytaj: viewtopic.php?t=53787

Ja dalej upieram się na jakiejś malej niewidocznej nieszczelności :P Ale do tego trzeba by pół samochodu rozebrać :P

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 12 gru 2014, 19:38

xoslox pisze:Czujnik łatwo sprawdzić, zarówno VAGiem, jak i miernikiem. To, że na dworze jest 0 st, nie oznacza, że płyn tez tyle ma... nie zawsze ostyga do tej samej temperatury co zewnętrzna...

Poczytaj: viewtopic.php?t=53787

Ja dalej upieram się na jakiejś malej niewidocznej nieszczelności :P Ale do tego trzeba by pół samochodu rozebrać :P
może i nieszczelność ale już się tyle ogrzebałem że mam dosyć i przepustnicę wyciągałem i robiłem adaptacje itp

jak dodaje szybko gazu to silnik tak reaguje jakby go zalewało paliwem, jest to na benzynie i jeszcze bardziej odczuwalne na gazie, nie wiem może wszystkie v6 od audi tak maja

jak wolniej nacisne stopą pedał gaau to jest ok

najgorzej jak manewruję w miejscu to czasami spadają obroty czy na na pb czy lpg dzieje się tak pod obciązeniem, ręce odpadają, zero błędów <foch> <zalamka> :|


mam dosyć już tego auta kiedyś jak go kupiłem było "WOW" a teraz to falowanie i dziwne jakby zalewanie silnika dobija

[ Dodano: 2014-12-12, 19:38 ]
"xoslox" powiedz mi jeszcze czy po wykasowaniu korekt silnik silnik ma prawo falowac przy wysprzęglaniu itp do czasu az sobie nowych nie wypracuje?

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 12 gru 2014, 20:41

Wrzuc 093 i 02 statystyczne

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 12 gru 2014, 21:18

marek231984 pisze:Wrzuc 093 i 02 statystyczne
z 93 grupy mam -2 i 1 jeśli chodzi o rzrząd a z grupy 002 jeśli masa zasysanego powietrza Cię interesuje to wynosi 4,3 g/s

[ Dodano: 2014-12-12, 21:18 ]
i tak jak powiedziałem na początku mam dokładnie taki objaw jak kolega na tym filmiku, i to falowanie nie zawsze występuje przy ujmowaniu gazu


Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7177
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 12 gru 2014, 23:54

Te korekty masz ogromne - to jest na LPG czy PB?

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 21 sty 2015, 18:26

bendzji pisze:Te korekty masz ogromne - to jest na LPG czy PB?
pb ale tuż po wykasowaniu korekt

[ Dodano: 2015-01-21, 18:26 ]
a tutaj korekty biegu jałowego na pb po wcześniejszym wykasowaniu

straszny rozrzut jest, czemu na jednym banku zalewa silnik że ecu musi ratować się aż na --11? Leją wtryski? Zatkany katalizator? Uszkodzona lambda?

http://www.elektroda.pl/rtvforum/files- ... a659dd.jpg

Obrazek

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 21 sty 2015, 19:21

Takie korekty raczej świadczą o jakiejś nieszczelności. Sprawdzałeś czy któraś z wkrętek lpg nie jest poluzowana. A może to potęgować maf i jego zaniżone wskazania.
Jeszcze możesz zrobić taki test, wyjmujesz bezpiecznik od sterownika lpg, kasujesz błędy aby wyzerować korekty i jeździmy trochę na pb aby ecu się zaadoptował.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 21 sty 2015, 21:33

grzemo pisze:Takie korekty raczej świadczą o jakiejś nieszczelności. Sprawdzałeś czy któraś z wkrętek lpg nie jest poluzowana. A może to potęgować maf i jego zaniżone wskazania.
Jeszcze możesz zrobić taki test, wyjmujesz bezpiecznik od sterownika lpg, kasujesz błędy aby wyzerować korekty i jeździmy trochę na pb aby ecu się zaadoptował.
A czemu o nieszczelności? Jak korekty są na minusie to chyba silnik jest zalewany paliwem i ecu się ratuje wprowadzając korkety na minusie. Chyba że się mylę :)

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 21 sty 2015, 21:37

nieszczelność która omija MAF powodowałaby korekty na + i dolewanie. Tutaj przerzuciłbym wtryski PB stronami i sprawdził czy pójdzie za nimi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl