Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[AMX 2,8 193KM] Rozrząd wymiana ocena komponentów

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Rocznik: 2006
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

[AMX 2,8 193KM] Rozrząd wymiana ocena komponentów

Post autor: zediii » 08 gru 2014, 22:33

Temat poświęcony wymianie rozrządu z foto podczas wymiany. Proszę o prawidłowe odczyty z Vag jakie powinny być dla mojego silnika


Zacznę od wyboru rozrządu i tu proszę o opinię trafności wyboru oraz propozycję
Mój zestaw rozrządu:

pasek rozrządu firmy INA Germany 536024310

rolka napinająca pasek rozrządu firmy INA Germany 531047720

rolka kierunkowa/prowadząca pasek rozrządu firmy INA Germany 532015910

tłumik drgań paska rozrządu firmy INA Germany 533003420

napinacz paska rozrządy firmy INA Germany 533003720

termostat firmy INA Germany 538000120

pompa wody z uszczelką firmy INA Germany 538002810

napinacz paska klinowego wielorowkowego firmy INA Germany 534011620

pasek klinowy wielorowkowy CONTITECH/GATES 6PK1880 - dla pojazdów z klimatyzacją


pierścień uszczelniający wału, wałek rozrządu firmy REINZ 81-19299-10 - 4 szt.

(USZCZELNIACZ 32X47X10)

Wyrażajcie swoje doświadczenia z proponowanym zestawem ewentualne zamiany

link do zestawu na allegro: "http://allegro rozrzad-audi-a6-2-8-193-km-ack-aha-alg-amx-apr-aqd-i4780856724.html"


Drugi zestaw wszystko osobno:

Pompa wody FEBI BILSTEIN 18896 - Audi A6 (4B, C5) 2.8 193KM
Termostat układu chłodzenia WAHLER 4274.87D - Audi A6 (4B, C5) 2.8 193KM
Pasek rozrządu CONTITECH CT920 - Audi A6 (4B, C5) 2.8 193KM
Napinacz paska rozrządu RUVILLE 55711 - Audi A6 (4B, C5) 2.8 193KM
Rolka kierunkowa, prowadząca paska rozrządu RUVILLE 55453 - Audi A6 (4B, C5) 2.8 193KM
Rolka napinacza paska rozrządu RUVILLE 55490 - Audi A6 (4B, C5) 2.8 193KM
Tłumik drgań paska rozrządu RUVILLE 55492 - Audi A6 (4B, C5) 2.8 193KM
Czy należy wymieniać śruby z podkładkami???

koszt 2-go zestawu 945zł +
Zestaw paska klinowego wielorowkowego SKF VKMA 31066 - Audi A6 (4B, C5) 2.8 193KM 265zł


Następne pytanie termostat 87C czy 92C który????

Zestwaw 3

rolka kierunkowa / prowadząca, pasek rozrządu Producent: FEBI BILSTEIN Nr katalogowy: 17076 szt. z 1
Przelicz
111,36 zł
Napinacz, pasek rozrządu Producent: FEBI BILSTEIN Nr katalogowy: 22358 szt. z 5
Przelicz
104,27 zł
Rolka napinacza, pasek rozrządu Producent: FEBI BILSTEIN Nr katalogowy: 18562 szt. z 1
Przelicz
155,51 zł
Uszczelka, miska olejowa Producent: ELRING Nr katalogowy: 030.790 szt. z 20
Przelicz
25,13 zł
Tłumik drgań, pasek rozrządu Producent: RUVILLE Nr katalogowy: 55492 szt. z 1
Przelicz
232,14 zł
Pompa wodna Producent: RUVILLE Nr katalogowy: 65472 szt. z 1
Przelicz
150,92 zł
Pasek rozrządu Producent: DAYCO Nr katalogowy: 94835 szt. z 1
Przelicz
94,64 zł
Termostat, środek chłodzący Producent: WAHLER Nr katalogowy: 4274.92D szt. z 5
Przelicz
62,29 zł
Pasek klinowy wielorowkowy Producent: CONTITECH Nr katalogowy: 6PK1880 szt. z 2
Przelicz
45,57 zł
Uszczelka, termostat Producent: TOPRAN Nr katalogowy: 104 534 szt. z 4
Przelicz
2,18 zł
suma 984zl

Pasek DAYCO co powiecie na tą firmę mam obecnie zamontowany taki pasek i było to robione servisowo w AUDI niemcy pazek ze znaczkami audi VW

Obrazek

Dodam że pasek wymieniany według historii
Data przyjęcia:
2008-01-15
Stan km:
113247
I wygląda naprawdę dobrze obecnie 200500km

[ Dodano: 2014-12-08, 22:28 ]
Który będzie zestawem na kolejne 80000km
Mój serwis Lublin zaśpiewał 1800zł za kompletny rozrząd + 1200 za wymianę <uoee>

[ Dodano: 2014-12-08, 22:33 ]
Jak jest z pompami Wody jakiej firmy pompy są używane na wymiany w serwisie Audi????
Dodam listę części wymienionych w serwisie:
1 078198119 Repair kit 1.00 V A 01 0
2 078121006 X Kuehlpumpe 1.00 V F 02 0
3 078121113G Coolant rg 1.00 V A 3 0
4 N 90136802 Seal. ring 1.00 V A 1 0
5 078903137BC Ply-v-belt 1.00 V A 01 0
6 078105229D Bolt 1.00 V A 3 0
7 028010227E Sticker 1.00 V A 8 0
8 G 012A8GEB KÜHLZUSATS 3.00 F Z 2 0
9 078133287 Seal 1.00 V A 05 0
10 078198025 Gask.set 1.00 V A 03 0
11 D 176501A1 Seal 1.00 V A 2 0
12 078103485F Cover 1.00 V A 08 0
13 078103113E Cover 1.00 V A 6 0
14 026103085D Seal 2.00 V A 03 0
Ostatnio zmieniony 09 gru 2014, 23:23 przez zediii, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 08 gru 2014, 22:48

Co oprócz satysfakcji będziesz miał z wymiany rozrządu w ASO? Bo oprócz ceny nie widzę różnicy,a często bywa, że fachowcy w ASO nie są specjalistami górnych lotów.

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Rocznik: 2006
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 08 gru 2014, 22:54

I właśnie to chciałem zasugerować dając cenę ASO a fachowcy od rozrządu w A6 C5 juz
dawno odeszli pewnie z ASO <lol>
Jeszcze znalazłem pompę : (HEPU Germany, 078121006A) w zestawie na EUROPA PARTS

1 x Timing Belt (V6/V8) +$39.95 (Continental, 078109119J)
1 x Tensioner Roller +$37.95 (NTN, 078109243S)
1 x Timing Belt Roller +$39.95 (INA, 078109244H)
1 x Timing Belt Tensioner +$50.95 (NTN, 078109479E)
1 x Relay Tensioning Lever +$28.95 (NTN, 078109487C)
1 x Accessory Drive Belt (1882mm) +$20.95 (Continental, 078903137BC)
1 x Water Pump (2.7T & 2.8L, Metal Impeller) +$59.95 (HEPU Germany, 078121006A)
1 x Thermostat (92 Celsius) +$16.95 (Behr, 078121113G)
1 x Crankshaft Seal (35x48x10, PTFE) +$6.95 (Elring, 038103085E)
2 x Camshaft Seal (47x10x32, Spring Type) +$5.90 (Victor Reinz, 068103085E)
Frequently Bought Together
1 x Genuine G13 Engine Coolant (Latest Formula, 1 Gallon) +$24.33 (Genuine OEM, G013A8J1G)
1 x Accessory Belt Tensioner Assembly (2.7T/2.8L V6) +$63.95 (INA, 078903133AB)
1 x Snub Mount (1.8T/2.7T/2.8L) +$6.95 (OEM, 8D0199339P)
1 x Loctite Threadlocker 242 (Medium, 6 ml) +$5.95 (Loctite, 37418)
1 x Timing Belt Service Sticker +$4.78 (Genuine OEM, 059010158A)
Timing Tools
1 x V6 & V8 Cam Locking Bar (Metalnerd) +$150.00 (Metalnerd, MNV668)
1 x V6 & V8 Crank Locking Pin (Metalnerd) +$15.00 (Metalnerd, MN3242)
1 x 2-Arm Sprocket Puller (Metalnerd) +$59.00 (Metalnerd, MN2222)
* Required Fields
Price as configured: $638.41

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 gru 2014, 23:17

Wymieniałem rozrząd w poprzedniej A4 B5 ale 1.9TDI AJM dwa razy - moi mechanicy zakładają albo ori części ( pasek , pompa ) albo zestawy SKF/INA i powedzieli że nic innego nie założą - u nich tak dla porównania koszt wymiany 380 zł ( w tym demontaż przodu , płyny , kontrola klimy )

Więc patrząc z perspektywy ich doświadczeń to na pewno sam pasek wziąłbym ori z ASO ( może i Dayco je produkuje ale czy na pewno spełnia te same normy? ) albo nawet ten zestaw 078198119 , pompę też z ASO na wymianę za swoją ( wtedy mniej płacisz ) , termostat ORI , a resztę jakiś dobrych zamienników.

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Rocznik: 2006
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 09 gru 2014, 09:40

Tak w ASO Lublin powiedzieli mi 740 z moją to ja wole ruville wymienic co 50000.
A i pasek Dayco ma tylko nadruki AUDI i VW więc bez tych logo też wytrzyma 50000
do conti się jakoś uprzedziłem jak mi pęk po 40000 w Poprzednim aucie LAGUNA I dti no i narobił szkody :|

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 gru 2014, 11:37

No jeśli nie planujesz wymieniać po 90 tyś tylko wcześniej to rzeczywiście nie warto pchać się w ORI

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Rocznik: 2006
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 09 gru 2014, 14:11

Części które chce wsadzić też nie są złej jakości, a raczej z górnej półki cenowej i jakościowej więc poprzednie doświadczenie z rozrządem pokazało i dotarło do mnie że dzisiejsze części nawet z najwyższej półki nie warte są aby jeździć 90000. W naszym przypadku wymiany rozrządu trzeba zdejmować przód auta ale jak się to powoli i skrupulatnie zrobi jeden raz to za
50-60 kkm będzie to pestka, a tym bardziej ze jak już się zdejmie przód to wszystko jest widać nie tak jak w bocznych rozrządach <rotfl>
Podsumowując doświadczenie poprzedniego rozrządu
koszt jest mniejszy wymienić najpierw wszystko a potem za 60kkm sam pasek + ewentualnie rolki i znów za 120kkm wszystko niż wsadzić coś za grubą kasę na 90kkm
i przy 80kkm trzask :shock: i zdziwienie że pasek pęk i koszt naprawy silnika przewyższa nawet 3 krotną wymianę ORI.
Ale to jest moje zdanie doświadczone niedawno.

Więc jeśli ktoś miał przygodę podobną z proponowanymi przeze mnie częściami
proszę o szybkie info bo już niedługo chcę zakupić rozrząd.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 09 gru 2014, 15:05

zediii, Jeśli mieszkasz w okolicach Ryk to masz "pod ręką" chłopaka, który kupi części, wymieni rozrząd, a za robociznę weźmie grosze i dobrze zrobi :)

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Rocznik: 2006
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 09 gru 2014, 15:28

A masz jakiś namiar ???

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 09 gru 2014, 15:44

Masz na PW :)

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Rocznik: 2006
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 09 gru 2014, 21:43

Zamawiam mój rozrząd na InterCars:
HEPU 078121004H POMPA CIECZY CHŁODZĄCEJ AUDI A8 2,8 V6 94- (napęd na koło gładkie) 253,93 PLN
Pasek rozrządu indeks DAY94835
Pasek rozrządu AUDI A4, A6, A8; SKODA SUPERB; VW PASSAT, PHAETON, TOUAREG 2.4/4.2 07.95-
127,23 PLN
Rolka prowadząca paska rozrządu INA indeks 532 0159 10
ROLKA PROWADZĄCA PASKA ROZRZĄDU SKODA SUPERB 2.8, AUDI A4, A6, A8, RS4, VOLKSWAGEN PASSAT 2.8
111,57 PLN
Pytanie o termostat czy otwarcie przy 87C czy 92C

Termostat cieczy chłodzącej tu polegam na użytkownikach z A6KLUB WAHLER indeks WA4274.87D
Termostat cieczy chłodzącej AUDI A4, A4 AVANT, A6, A6 AVANT, A8; VW PASSAT 2.4-2.5TDI 06.94-05.05
75,51 PLN
Nie wiem jaki ja mam wsadzony ale już się podwiesił i nie grzeje mi dobrze w środku
Ostatnio zmieniony 09 gru 2014, 21:47 przez zediii, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 gru 2014, 21:47

Oryginalnie w AMX siedzi termostat 078121113G 92 C

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Rocznik: 2006
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 09 gru 2014, 21:49

Czyli 92C
ok dzięki
a co powiesz na mój wybór??? bo chce dziś zamówić


kurka na Inter jest tylko Termostat cieczy chłodzącej VERNET o otwarciu 92 C
czy to jest dobre???

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 10 gru 2014, 08:17

Kup oryginał z ASO, różnica w cenie pewnie nie wielka i masz święty spokój.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 gru 2014, 08:21

Ja aby mieć pewność termostat kupiłam w ASO - jeśli dobrze pamiętam to do V8 kosztuje 170zł, a do V6 pewnie będzie tańszy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl