Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AEB 1.8 150 KM] Szarpnięcie silnikiem przy zmianie obciążen

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 03 gru 2014, 11:27

Ja wymieniłem jednorazowo wszystkie poduszki silnika i skrzyni biegów, cały komplet LMO.

Efekt absolutnie ŻADEN.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 22 mar 2016, 20:40

Problem stary ale mi się przypomniało, że był...

Jak dla mnie winny może być odbijak z przodu silnika.

Obrazek

Skoro jest szarpnięcie przy dodaniu/odpuszczaniu gazu (silnik się kładzie/podnosi), można by spróbować go wyregulować tak żeby szybciej zapierał się o ramę i efekt bujnięcia silnikiem mógłby być zlikwidowany. W dół czy w górę ? trzeba by przetestować.

Warto też sprawdzić w jakim jest stanie:

Obrazek

Zobaczcie to o Performance Snub Mount...

Reduce your engine movement and improve shifting with this economical upgrade.


http://www.audiworld.com/tech/ext66.shtml
http://www.audizine.com/forum/showthrea ... ons-issues

Awatar użytkownika
mbudzio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:14
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: mbudzio » 17 wrz 2017, 10:35

Wymieniłem wszystkie poduszki i szarpnięcia dalej występują. Jak zrobi się trochę cieplej, to pojadę na kanał i odkręcę półosie od skrzyni, zobaczę w jakim są stanie przeguby wewnętrzne i dyferencjał.

Ten problem musi występować na przeniesieniu napędu, już innego rozwiązania nie widzę. To muszą być zużyte przeguby lub dyferencjał w skrzyni.

[ Dodano: 2017-09-17, 10:35 ]
Dyferencjał sprawdzony, jest ok. Wymieniłem też 2 wewnętrzne przeguby i to częściowo pomogło, szarpnięcia po gwałtownym dodaniu/odjęciu gazu się zmniejszyły. Wymienię jeszcze zewnętrzne przeguby, bo przy mocnym dodaniu gazu na maksymalnie skręconych kołach, słyszę że już któryś zaczyna się odzywać. Jak widać, na nie też już przyszła pora.

Jeśli to nie zlikwiduje szarpnięć całkowicie, to zostaje koło dwumasowe, które nawet nowe ma mały luz. Wymieniać je na jednomasowe nie mam zamiaru, wole komfortowo jeździć, niż czuć wibracje z każdej strony i zastanawiać się gdzie jeszcze wepchać gąbkę, bo wszystko będzie trzeszczeć.

Luz na przegubach wew + luz na przegubach zew + wywalone poduszki pod silnikiem i skrzynią + zużyty dwumas + luz zawieszenia = straszne szarpanie <wnerw>
Całe szczęście już się tego praktycznie pozbyłem <lol> <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga