[A6 C5 2.5TDi 180KM] Zbyt duże spalanie - możliwe przyczyny
koledzy u mnie jak było -20 miesiac temu to 15 l w mieście , teraz sie ociepliło to koło 12 l ,nie ma sie co oszukiwać quattro + tip swoje musi spalić ,latem z klimą mi paliła w zeszłym roku 11l i nie ma opcji zejść niżej, nie sprawdzałem nigdy kąta wtrysku ,nawet po wymianie rozrządu w zeszłym roku ,auto odpala ładnie jak jest zimny i ciepły ,moc jest ,zero problemów po roku jazdy tym samochodem pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
nie wiem koledzy jak wy ale mi w miescie to pali nawet 20l, a fis jadac 100 km/h wskazuje 15,4 l
Auto obecnie jest u skrzyniarza i zmieniany bedzie konwerter. Logi robilem, i wszystko gralo, turbo troszeczke przeladowywalo.
Odbiore autko w przylszy piatek to powiem czy wrocilo do normy.
Auto obecnie jest u skrzyniarza i zmieniany bedzie konwerter. Logi robilem, i wszystko gralo, turbo troszeczke przeladowywalo.
Odbiore autko w przylszy piatek to powiem czy wrocilo do normy.
The force will be with you...always
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Po tym, jak nauczylem sie jezdzic tym autem pale srednio kolo 12,5 po miescie. Jezdze na nieco wyzszym cisnieniu w oponkach - 2,6 BAR. Lubie czasem przedmuchac turbo i ciagle stoje w superkorkach w Poznaniu, gdzie krajobraz drogowy przypomina ostatnio sceny z filmow o nalotach bombowych.
Mysle ze jedyną metodą zmniejszenia spalania jest kupno nowszego samochodu.
Mysle ze jedyną metodą zmniejszenia spalania jest kupno nowszego samochodu.
ja teraz zmieniałem oponki na letnie i dałem ciśnienie 2,3 bar ,specjalnie też założyłem rozmiar 205x55x16 a nie 215x55x16 jak miałem w zeszłym roku ,staram sie jezdzić w miare delikatnie po mieście ,w tej chwili 12 l spala zobaczymy jak sie ociepli bardziej ,raczej nic więcej sie nie da zrobić ze spalaniem naszych smoków
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.
Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.
Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.
hmm a co ja mam powiedziec .... na pelnym zbiorniku przy delikatnej jezdzie w malym miescie robie po 350 400km a na trasie max 600km przy okolo 120km/h po regeneracji pompy i wymianie wtysku sterujacego ... ale mam blad 00575 i konwenter czem mi sie slizga wiec moze dlatego ... zobaczymy za miesiac jak zrobie wszystko czy cos sie zmieni oby ...
u mnie ake 180 KM q pali 15l wmieście a na trasie 9l
wgląda na to, że nie jestem sam z tym problemem, szukam ustarki już kilka miesięcy i nic, na vag błedów nie ma, kąt wtrysku trochę do poprawy ale czy to zmieni o kilka litrów spalanie, nie mam pojęcia, problem może być z zimnym silnikiem na krótkih trasach,
wgląda na to, że nie jestem sam z tym problemem, szukam ustarki już kilka miesięcy i nic, na vag błedów nie ma, kąt wtrysku trochę do poprawy ale czy to zmieni o kilka litrów spalanie, nie mam pojęcia, problem może być z zimnym silnikiem na krótkih trasach,
Obi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 273
- Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
- Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol
Ja mam BFC po remoncie.
przed remontem palił mi średnio 10,5 miasto/ 8 trasa
po remoncie, zużycie mam odpowiednio 8 miasto i 5,9-7,0 trasa. skrzynia manual
mam wymieniony kompletny rozrząd łącznie z wałkami, do tego pompa wtryskowa po regeneracji.
Do remontu zmusiła mnie pompa olejowa, a raczej skutki pęknięcia napinacza łańcucha.
fotki są gdzieś na forum.
Szarpnęło mnie to trochę, ale poprawa warta wydanych pieniędzy.
Od dwóch lat cieszę się swoją V6-ką
przed remontem palił mi średnio 10,5 miasto/ 8 trasa
po remoncie, zużycie mam odpowiednio 8 miasto i 5,9-7,0 trasa. skrzynia manual
mam wymieniony kompletny rozrząd łącznie z wałkami, do tego pompa wtryskowa po regeneracji.
Do remontu zmusiła mnie pompa olejowa, a raczej skutki pęknięcia napinacza łańcucha.
fotki są gdzieś na forum.
Szarpnęło mnie to trochę, ale poprawa warta wydanych pieniędzy.
Od dwóch lat cieszę się swoją V6-ką
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko
- Mattez
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 gru 2014, 08:03
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Ja myślę, że tu jest pies pogrzebany. Manual to zupełnie inna bajka. Ja mam 2.5 TDi AKE 180KM w automacie i spalanie w trybie miejskim mam na poziomie 10.5 l/100km. Zauważyłem jednak, że używanie tempomatu tuż po osiągnięciu pożądanej prędkości (nawet przy 50/60 km/h) zbija mi to spalanie nawet poniżej 9l/100 km. Zauważyłem, że nawet jak ciągnie na tempomacie pod lekką górkę, to nie dochodzi do 10l/100km, a bez tempomatu nawet jazda po równym terenie do ciągle 10-12l/100km.dukosz pisze: (...) skrzynia manual (...)
Wniosek albo taki, że nie przyzwyczaiłem się jeszcze (automatem ostatnio jeździłem jakieś 9 lat temu), albo coś jest nie tak...
Every problem is easy... once it's solved.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga