[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
- kuebk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
- Imię: Martin
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Berlin
- Kontakt:
To ze ktos usunal go z softu wcale nie znaczy ze zrobil to dobrze. Z tego co sie orientuje to A6C6 nie ma potrzeby wyciagania ECU aby wrzucic soft takze nie za bardzo wiem po co ten gosc chce go wyciagac.
Udaj sie moze do kogos ogarnietego w tym temacie, do WWA masz niedaleko tam na pewno znajdziesz kogos ogarnietego.
Udaj sie moze do kogos ogarnietego w tym temacie, do WWA masz niedaleko tam na pewno znajdziesz kogos ogarnietego.
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Masz rację, w naszym firmowym Sprinterze był identyczny problem. Po wywaleniu DPF komputer dalej próbował go przepalać, objawy były identyczne jak u Ciebie kolego kamyk1989. Z wydechu szczególnie na wolnych obrotach leciał niebieskawy dym obrzydliwie śmierdzący. Praca silnika również wskazywała że filtr (którego już nie było) jest przedmuchiwany, pojawiająca się kontrolka check engine i przechodzenie auta w tryb awaryjny. Po kilku kolejnych odwiedzinach u magików którzy usuwali DPF i robili soft nie było poprawy. Pojechaliśmy do innych fachowców, poprawili soft i do tej pory problem się nie pojawił.kuebk pisze:To ze ktos usunal go z softu wcale nie znaczy ze zrobil to dobrze.
Więc najlepiej zmień mechanika, zanim ten uwali Ci komputer
Lektor.
EDC17 trzeba wyciągać.kuebk pisze:To ze ktos usunal go z softu wcale nie znaczy ze zrobil to dobrze. Z tego co sie orientuje to A6C6 nie ma potrzeby wyciagania ECU aby wrzucic soft takze nie za bardzo wiem po co ten gosc chce go wyciagac.
Udaj sie moze do kogos ogarnietego w tym temacie, do WWA masz niedaleko tam na pewno znajdziesz kogos ogarnietego.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
Tam siedzi tricore boscha zabezpieczony rsa1024.kuebk pisze:To zalezy od tego czy dany sterownik ma TPROT (ochrona przed tuningiem przez OBD) czy tez nie ma, pozatym w BMK jest EDC16.krysti pisze:EDC17 trzeba wyciągać.
Tak w BMK jest edc16.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Panie i Panowie.
Dziś po rozmowie z miłym panem z Boscha dowiedziałem się ,iż Bosch sprzedaje wtryski "regenerowane przez fabrykę Bosch" w cenie 850 zł(jeśli oddasz stare wtrychy).Miły Pan stwierdził,że są to nowe wtryski jedynie sygnowane jako "regenerowane" niczym nie różniące się od "nówki funkiel nie śmiganej".Oczywiście chodzi o m.in. wtryski do 3.0 TDI ,sławny silnik BMK.
Miał ktoś doczynienia z tym ustrojstwem?
Pytanie dodatkowe-jeśli niunia kopci a podczas odpalania często zdarza się "przerwa w rozruchu" ale nie przybywa oleju to nadal obwiniać wtryskiwacze....?
Z góry dzięki:)
Pozdro
Dziś po rozmowie z miłym panem z Boscha dowiedziałem się ,iż Bosch sprzedaje wtryski "regenerowane przez fabrykę Bosch" w cenie 850 zł(jeśli oddasz stare wtrychy).Miły Pan stwierdził,że są to nowe wtryski jedynie sygnowane jako "regenerowane" niczym nie różniące się od "nówki funkiel nie śmiganej".Oczywiście chodzi o m.in. wtryski do 3.0 TDI ,sławny silnik BMK.
Miał ktoś doczynienia z tym ustrojstwem?
Pytanie dodatkowe-jeśli niunia kopci a podczas odpalania często zdarza się "przerwa w rozruchu" ale nie przybywa oleju to nadal obwiniać wtryskiwacze....?
Z góry dzięki:)
Pozdro
tak, nadal obwiniaj wtryskiwacze.
zacinanie silnika przy rozruchu jest tylko na rozgrzanym silniku, nigdy na zimnym.
Wiesz, dlaczego silnik się zacina? jeżeli nie to wyjaśnię w skrócie - gdy silnik zostanie przegoniony i pozostawiony na jakąś chwile z wtryskiwaczy będzie "kapał" olej napędowy, który zgromadza się na tłoku. w chwili rozruchu w złym momencie dochodzi do sprężenia nakapanego paliwka i następuje zacięcie rozruchu.
prostym sposobem na sprawdzenie tego zacinania jest BARDZO spokojna jazda i pozostawienie na 20 minut auto, gdzie później podchodzisz i odpalasz bez zacinania.
drugi sposób - zrób kilka km ostrej jazdy i pozostawienie go na ten sam czas i zobaczysz, że wtedy zatnie. Tak mi wytłumaczyli w serwisie. po wymianie na nowe wtryski brak, jakichkolwiek objawów.
a tak wyglądają moje nowe wtryskiwacze i powiem szczerze, że też nie wiem co mam o tym myśleć. nie bardzo potrafię zinterpretować grupę 13 i 14 proszę o pomoc w interpretacji
zacinanie silnika przy rozruchu jest tylko na rozgrzanym silniku, nigdy na zimnym.
Wiesz, dlaczego silnik się zacina? jeżeli nie to wyjaśnię w skrócie - gdy silnik zostanie przegoniony i pozostawiony na jakąś chwile z wtryskiwaczy będzie "kapał" olej napędowy, który zgromadza się na tłoku. w chwili rozruchu w złym momencie dochodzi do sprężenia nakapanego paliwka i następuje zacięcie rozruchu.
prostym sposobem na sprawdzenie tego zacinania jest BARDZO spokojna jazda i pozostawienie na 20 minut auto, gdzie później podchodzisz i odpalasz bez zacinania.
drugi sposób - zrób kilka km ostrej jazdy i pozostawienie go na ten sam czas i zobaczysz, że wtedy zatnie. Tak mi wytłumaczyli w serwisie. po wymianie na nowe wtryski brak, jakichkolwiek objawów.
a tak wyglądają moje nowe wtryskiwacze i powiem szczerze, że też nie wiem co mam o tym myśleć. nie bardzo potrafię zinterpretować grupę 13 i 14 proszę o pomoc w interpretacji
Pozdrawiam,
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
A gdzieś to uczynił kolego?Gdzie regenerują bo obdzwoniłem prawie cały kraj i nie mają jeszcze maszyn-może w przyszłym roku, powiadają....nugat pisze:Ja zregenerowalem swoje tj mam nowe końcówki zamontowane ustawione stoki piazoelektryczne itp stare w opór laly, i mam spokój 8 tys prawie zrobiłem i jest Oki, wtrysku ogólnie są w porządku tylko końcówki w nich padają za kół z ustawienie itp 3,5 tys nie na chinskich gratach
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga