Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?

Silniki wysokoprężne
kamyk1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 12 kwie 2014, 19:02
Lokalizacja: Ryki

Post autor: kamyk1989 » 14 lis 2014, 16:25

przy wyianie wtryskow bylem osobiscie, cos mi sie te wtryski nie podobaja bo dosc glosno pracuja, metaliczny stukot. sam juz nie wiem co o tym wszystkim mam myslec, mechanik ktory robil mi dpf powiedzial ze bedzie musial kompa wyjac i wylaczyc to wyppalanie...

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 14 lis 2014, 20:15

To ze ktos usunal go z softu wcale nie znaczy ze zrobil to dobrze. Z tego co sie orientuje to A6C6 nie ma potrzeby wyciagania ECU aby wrzucic soft takze nie za bardzo wiem po co ten gosc chce go wyciagac.

Udaj sie moze do kogos ogarnietego w tym temacie, do WWA masz niedaleko tam na pewno znajdziesz kogos ogarnietego.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 14 lis 2014, 20:44

kuebk pisze:To ze ktos usunal go z softu wcale nie znaczy ze zrobil to dobrze.
Masz rację, w naszym firmowym Sprinterze był identyczny problem. Po wywaleniu DPF komputer dalej próbował go przepalać, objawy były identyczne jak u Ciebie kolego kamyk1989. Z wydechu szczególnie na wolnych obrotach leciał niebieskawy dym obrzydliwie śmierdzący. Praca silnika również wskazywała że filtr (którego już nie było) jest przedmuchiwany, pojawiająca się kontrolka check engine i przechodzenie auta w tryb awaryjny. Po kilku kolejnych odwiedzinach u magików którzy usuwali DPF i robili soft nie było poprawy. Pojechaliśmy do innych fachowców, poprawili soft i do tej pory problem się nie pojawił.

Więc najlepiej zmień mechanika, zanim ten uwali Ci komputer <luzik>
Lektor.

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 14 lis 2014, 20:44

kuebk pisze:To ze ktos usunal go z softu wcale nie znaczy ze zrobil to dobrze. Z tego co sie orientuje to A6C6 nie ma potrzeby wyciagania ECU aby wrzucic soft takze nie za bardzo wiem po co ten gosc chce go wyciagac.

Udaj sie moze do kogos ogarnietego w tym temacie, do WWA masz niedaleko tam na pewno znajdziesz kogos ogarnietego.
EDC17 trzeba wyciągać.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 14 lis 2014, 20:47

krysti pisze:EDC17 trzeba wyciągać.
To zalezy od tego czy dany sterownik ma TPROT (ochrona przed tuningiem przez OBD) czy tez nie ma, pozatym w BMK jest EDC16.

krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: krysti » 14 lis 2014, 22:11

kuebk pisze:
krysti pisze:EDC17 trzeba wyciągać.
To zalezy od tego czy dany sterownik ma TPROT (ochrona przed tuningiem przez OBD) czy tez nie ma, pozatym w BMK jest EDC16.
Tam siedzi tricore boscha zabezpieczony rsa1024.
Tak w BMK jest edc16.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 14 lis 2014, 23:35

Panie i Panowie.
Dziś po rozmowie z miłym panem z Boscha dowiedziałem się ,iż Bosch sprzedaje wtryski "regenerowane przez fabrykę Bosch" w cenie 850 zł(jeśli oddasz stare wtrychy).Miły Pan stwierdził,że są to nowe wtryski jedynie sygnowane jako "regenerowane" niczym nie różniące się od "nówki funkiel nie śmiganej".Oczywiście chodzi o m.in. wtryski do 3.0 TDI ,sławny silnik BMK.
Miał ktoś doczynienia z tym ustrojstwem?
Pytanie dodatkowe-jeśli niunia kopci a podczas odpalania często zdarza się "przerwa w rozruchu" ale nie przybywa oleju to nadal obwiniać wtryskiwacze....?
Z góry dzięki:)
Pozdro

Awatar użytkownika
Hipo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 217
Rejestracja: 31 mar 2013, 09:07
Lokalizacja: :)

Post autor: Hipo » 15 lis 2014, 08:15

tak, nadal obwiniaj wtryskiwacze.
zacinanie silnika przy rozruchu jest tylko na rozgrzanym silniku, nigdy na zimnym.
Wiesz, dlaczego silnik się zacina? jeżeli nie to wyjaśnię w skrócie - gdy silnik zostanie przegoniony i pozostawiony na jakąś chwile z wtryskiwaczy będzie "kapał" olej napędowy, który zgromadza się na tłoku. w chwili rozruchu w złym momencie dochodzi do sprężenia nakapanego paliwka i następuje zacięcie rozruchu.
prostym sposobem na sprawdzenie tego zacinania jest BARDZO spokojna jazda i pozostawienie na 20 minut auto, gdzie później podchodzisz i odpalasz bez zacinania.
drugi sposób - zrób kilka km ostrej jazdy i pozostawienie go na ten sam czas i zobaczysz, że wtedy zatnie. Tak mi wytłumaczyli w serwisie. po wymianie na nowe wtryski brak, jakichkolwiek objawów.

a tak wyglądają moje nowe wtryskiwacze i powiem szczerze, że też nie wiem co mam o tym myśleć. nie bardzo potrafię zinterpretować grupę 13 i 14 proszę o pomoc w interpretacji
Pozdrawiam,

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 15 lis 2014, 10:43

Hipo ,
dzięki za objaśnienia.
Jeśłi ktoś mógłby wypowiedzieć się w kwestii "fabrycznie regenerownych wtryskiwaczy" Boscha za 850 zł (bez "kaucji").

kamyk1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 12 kwie 2014, 19:02
Lokalizacja: Ryki

Post autor: kamyk1989 » 16 lis 2014, 08:30

krysti, Czyli zeby wykasować dpf trzeba wyciagac sterownik? Dobrze zrozumialem to co napisaliscie??

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 16 lis 2014, 12:45

W Twoim aucie nie ma takiej potrzeby.

Awatar użytkownika
krispl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 28 paź 2014, 20:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krispl » 20 lis 2014, 22:03



Ta firma już od 2013 oferuje regenerację piezo wtrysków Boscha z serii 0445115, pytanie dlaczego u Nas takiej regeneracji jeszcze nie ma - tego nie wiadomo. Może za dobrze się sprzedają "nówki funkiel" z BD na końcu...

nugat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 08 kwie 2014, 05:25
Lokalizacja: warszawa

Post autor: nugat » 20 lis 2014, 22:24

Ja zregenerowalem swoje tj mam nowe końcówki zamontowane ustawione stoki piazoelektryczne itp stare w opór laly, i mam spokój 8 tys prawie zrobiłem i jest Oki, wtrysku ogólnie są w porządku tylko końcówki w nich padają za kół z ustawienie itp 3,5 tys nie na chinskich gratach

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 20 lis 2014, 23:03

nugat pisze:Ja zregenerowalem swoje tj mam nowe końcówki zamontowane ustawione stoki piazoelektryczne itp stare w opór laly, i mam spokój 8 tys prawie zrobiłem i jest Oki, wtrysku ogólnie są w porządku tylko końcówki w nich padają za kół z ustawienie itp 3,5 tys nie na chinskich gratach
A gdzieś to uczynił kolego?Gdzie regenerują bo obdzwoniłem prawie cały kraj i nie mają jeszcze maszyn-może w przyszłym roku, powiadają....

nugat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 08 kwie 2014, 05:25
Lokalizacja: warszawa

Post autor: nugat » 22 lis 2014, 02:01

Warszawa modlinska 181 moto disel serwis z tego co pamietam, kilkanascie lat w dieslu siedza.
z tego co sie orietowalem kilku znajomych mam zadowolonych wiec zaryzykowalem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga