Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP] Brak napędu

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
ppukownik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 03 paź 2011, 13:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

[ TIP] Brak napędu

Post autor: ppukownik » 20 lis 2014, 20:55

Witam. Wczoraj wieczorem gdy ruszyłem po 30m na skręcie zgubiłem biegi. Skręcałem w lewo dodałem gazu (nie mocno)i nagle samochód zamiast do przodu to tylko obroty (jak dodam gazu to do setki mam 1s :) . Na żadnym z trybów nie łapie nawet jak załączę P to nie ma hamulca. Aktualnie zastanawiam się czy to nie przegub (wcześniej nie dawał znać ze się kończy) ale czy wtedy chociaż P nie powinno łapać na drugie kolo? Aktualnie dostęp do samochodu będę miał popołudniu wiec wszelkie sugestie i pomysły sprawdzę :)

Edit:

Właśnie sprawdziłem po wrzuceniu na D w lewym kole półośka się kręci wiec na 99,9% przegub. Z tego co wyczytałem na forum to przegub się nie wybija tylko wykręca śrubą ?

[ Dodano: 2014-11-20, 20:55 ]
Witam. Niestety po wymianie przegubu oska przy skrecie w lewo znow wypadła. Jaka moze byc przyczyna?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 20 lis 2014, 21:24

:shock: Jak Ty zamontowałeś tą półoś, że wypadła :shock:

ppukownik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 03 paź 2011, 13:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ppukownik » 20 lis 2014, 22:13

No własnie jak? Normalnie założone podkładki oraz pierścien owalny (nowy) a stary byl w kształcie litery C i chyba powienien zostac stary

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 20 lis 2014, 22:22

Na szybko:
- koła skręcone umówmy się w prawo
- zginasz przegub zewnętrzny i wkładasz wieloklin w piastę, łapiesz śrubą
- przykręcasz na 6 śrub przegub wewnętrzny do skrzyni
- zakładasz tarczę
- zakładasz zacisk
- dokręcasz śrubę w piaście
- zakładasz koło i ma być dobrze

Przeguby wewnętrzne w półośkach w tipie są zabezpieczone segerami i one do nowych (na pewno do osłon) są dokładane, do przednich osłon ( nie wiem jak do kompletnego, ale pewnie też) dostajesz 2 oringi i segera.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 20 lis 2014, 22:24

Wystarczy, że za płytko został osadzony. Przy napięciu mógł się wysunąć całkowicie z wieloklinu. Jedynie zastanawia mnie jak to możliwe, że udało się to poskładać. Jesteś pewny, że przegub był od tego modelu? (silnikowo, skrzynia, rodzaju napędu?)
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

ppukownik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 03 paź 2011, 13:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ppukownik » 21 lis 2014, 08:58

Przegub pasował. Liczyłem zęby wymiarowo to samo co ostatni. Wbiłem go młotkiem i nie chciał zejść ale zastanawia mnie czy musi dojść przegub do samego końca czyli takiej plastikowej podkładki? Bo mi chyba kilka mm brakowało. Dziś będę rozbierał jeszcze raz popołudniu zobaczymy. Mazdomania wolałbym nie ruszać wewnętrznego skoro jest okey :)

Dokładnie tak jak na zdjęciu w kolejności:

1. Osłona
2. Podkładka nr 1
3. Podkładka nr 2
4. Pierścień nr 3
5. Przegub (musi wejść aż do podkładki nr 2 ??? )

Obrazek

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 21 lis 2014, 12:57

ppukownik, Myślałam, że całą półoś miałeś na wierzchu. Zerknij na ten filmik

ppukownik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 03 paź 2011, 13:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ppukownik » 21 lis 2014, 13:09

Dzisiaj właśnie przeglądałem. Jedynie nie widać czy przegub wszedł do samych podkładek czy nie. Pozatym ja założyłem owalną zawleczkę a tu (tak jak moja stara) jest w kształcie litery C . Dziś założę tą starą

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 21 lis 2014, 13:14

A ta zawleczka sztywno siedzi w tym rowku ??

ppukownik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 03 paź 2011, 13:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ppukownik » 21 lis 2014, 13:22

Luźna była ale sama nie wypadała

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 21 lis 2014, 13:25

Ona musi bardzo sztywno siedzieć, bo ona trzyma przegub na półosi. Wątpię czy stara będzie się nadawała. Możesz do jakiegoś motoryzacyjnego skoczyć i nową kupić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja