Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BMK 3.0 224 KM] Wtryskiwacze 3.0 TDI czy już wymieniać ora

Silniki wysokoprężne
PiotrekJ85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 16 lis 2014, 20:31
Lokalizacja: dolnyślask

[ BMK 3.0 224 KM] Wtryskiwacze 3.0 TDI czy już wymieniać ora

Post autor: PiotrekJ85 » 19 lis 2014, 13:45

Witam,

Na wstępie pragnę powitać i pozdrowić wszystkich forumowiczów oraz użytkowników Audiczek A6. Jestem nowym użytkownikiem i myślę że będę często odwiedzał to forum, zarówno jako poszukujący rozwiązania problemów jak i udzielający w miarę wiedzy i możliwości pomocy.

Od niedawna stałem się właścicielem A6 C6 3.0 TDI o silniku BMK, tego że tak powiem przez wielu uważanego za najbardziej "problematycznego" :) przebieg auta udokumentowany przez serwis 194000 km. Autko przeskanowałem vagiem, mam kilka błędów które chciałbym rozwiązać liczę na Waszą drodzy forumowicze pomoc. Na pierwszy rzut proszę o opinię, czy wtryski już należałoby wymienić (czytałem na forum dużo o tym), ale proszę o indywidualną interpretację, czy jeszcze można na nich polatać około roku i czy jeśli wleję uszlachetniacz typu Liqui Moly czy poprawią się ich parametry:

Kanał 13 -0,05 mg/H
-0,42 mg/H
0,00 mg/H
Kanał 14 -0,52 mg/H
0,71 mg/H
0,38 mg/H

Kanał 72 -34 ms / -10 ms / -4 ms

Kanał 73 -8 ms / 0 ms / -6 ms

Kanał 74 -36 ms / -8 ms / -6 ms

Kanał 75 -24 ms / -4 ms / 0 ms

Kanał 76 -40 ms / -12 ms / -2 ms

Kanał 77 -22 ms / -2 ms / 0 ms

Dodatkowo mam następujące błędy:
W silniku błąd P1653

W skrzyni biegów 18289 P1881 Data bus powertrain missing message from acceleration request / Zasilanie
18258 Przesył magistrali danych - brak informacji z silnika / Zasilanie

Oraz od układu ABS/ESP 1314 Szyna danych CAN sterownik silnika ECM Zwarcie obwodu do innego zaworu
2083 Message for Delay Request otwarty obwód

Bardzo proszę o opinie i pomoc w powyższych kwestiach. Dodam że auto jest po chiptuningu wykonanym przez poprzedniego właściciela.

cbartek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 14 paź 2013, 14:59
Lokalizacja: Poznań

Post autor: cbartek » 19 lis 2014, 15:21

Co do wtrysków to kolego radze szybciutko je wymieniać. Niestety leja i to mocno. Żaden płyn nie pomoże. Pomógłby gdyby były wartości w +.

Moja rada szybko wymieniać. Wiele błędów jest przez wtryski. Dymienie, poziom oleju, zacinanie przy odpalaniu.
Przerabiałem to i wielu kolegów z forum potwierdzi żę nie ma innej rady jak wymiana.
Pozdrawiam
P.S. A silniczek jest fajny :)

PiotrekJ85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 16 lis 2014, 20:31
Lokalizacja: dolnyślask

Post autor: PiotrekJ85 » 19 lis 2014, 18:20

Czyli czeka mnie wymiana :( czy da radę przy takich wartościach przejeździć do wiosny czy wymiana jest już konieczna w tej chwili? Nie jeżdżę dużo (około 1500 km miesięcznie). Ile orientacyjnie może kosztować taka "przyjemność"? Jakie wtryski tzn. o jakim oznaczeniu szukać? A czy przez wtryski może występować falowanie obrotów podczas hamowania silnikiem? Obroty falują poniżej 1600 obr/min, są wahania ~200-400 obr/min

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 19 lis 2014, 18:24

Kolego jak leją wtryski to lepiej czym prędzej je wymienić.
Jazda na lejących to tykająca bomba...
Falowania mogą być spowodowane lejącymi wtryskami, ale to nie musi być jedyna i na 100% ta przyczyna.

bosniak_sg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: bosniak_sg » 19 lis 2014, 19:46

Wg mnie do wymiany na wczoraj, w ogóle przy takich wartosciach to sprawdziłbym jeszcze kompresje w trakcie wymiany, bo juz długo muszą lać.
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 19 lis 2014, 20:27

PiotrekJ85, jedynym wiarygodnym sposobem jest wymontowanie wtrysków i oddanie do sprawdzenia.Robienie tego VCDS to wróżenie z fusów za sprawdzenie biorą 400 zł znam dobrego mechanika od audi jak coś to pisz na PW dam ci namiar <okok>
Gościu robi łańcuchy i zajmuje się wtryskami.

PiotrekJ85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 16 lis 2014, 20:31
Lokalizacja: dolnyślask

Post autor: PiotrekJ85 » 19 lis 2014, 20:31

Czyli wymiana, a jaki orientacyjny koszt i jakie wtryski? Czy może już ktoś zajmuje się ich regeneracją? Czy coś jeszcze się wymienia przy wtryskach czy tylko wtryski? Słyszałem że od razu lepiej olej też wymienić czy niekoniecznie?

bosniak_sg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: bosniak_sg » 19 lis 2014, 20:35

W pierwszym poscie piszesz ze dużo o tym czytaleś, a teraz zadaes pytanie jakbys spadł z księżyca? To co czytales? Wiesz na ogół jesteśmy pomocni, ale lenistwo i ignoranctwo powinno sie tępić.

[ Dodano: 2014-11-19, 20:35 ]
viewtopic.php?t=15262
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 19 lis 2014, 21:30

Przy tak lejących wtryskach ropa mogła dostawać się do oleju silnikowego - więc wymiana oleju ja bym się nie zastanawiał. Koszt ok. 7 tysięcy, a wszystko masz w stosownym temacie.
Nikt tego nie regeneruje.

Awatar użytkownika
Hipo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 217
Rejestracja: 31 mar 2013, 09:07
Lokalizacja: :)

Post autor: Hipo » 19 lis 2014, 22:22

nie regeneruje się tych wtrysków koszt za same wtryskiwacze po maksymalnych zniżkach ok 6300 + wymiana + kodowanie razem ok 7000zł
niestety przerabiałem w dwóch A6 BMK
w pierwszym doszło do tego, że z racji rozrzedzonego oleju zatarło wałek rozrządu itp... poczytaj w poście, jak wyżej koledzy wskazali - opisałem całą sytuację. nie bagatelizuj tego problemu.
Pozdrawiam,

PiotrekJ85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 16 lis 2014, 20:31
Lokalizacja: dolnyślask

Post autor: PiotrekJ85 » 19 lis 2014, 23:52

To już wszystko jasne, będę brał się za wtryski, dzięki za pomoc, a czy u kogoś przy lejących wtryskach występowało falowanie obrotów podczas hamowania silnikiem poniżej 1600 obr o około 200-400? Czy to już nie będzie wina wtrysków tylko sprzęgła hydrokinetycznego?

bosniak_sg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 14 lut 2014, 17:40
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: bosniak_sg » 20 lis 2014, 07:56

To w końcu przy 1600 czy 1200-1400 obr? Mi falowalo ale na postoju na wolnych obrotach i delikatnie trzeslo silnikiem w tym przedziale obrotowym tak jakby równo nie palił na wszystkie cylindry ale jak wywaliłem DPF to jak reka objął.
A4 B7 Avant 3.0 Tdi Quattro BKN 204 KM

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 20 lis 2014, 09:15

PiotrekJ85, Szukaj wtrysków z oznaczeniem literami BD są przeznaczone do sil. 3,0 tdi i trwalsze od innych <okok>

Awatar użytkownika
krispl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 28 paź 2014, 20:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krispl » 20 lis 2014, 20:06

Ewentualnie znajdź dobre używki z końcówką BD. Widziałem że można kupić już za 500 zł po sprawdzeniu na maszynie probierczej z gwarancją rozruchową. Montujesz robisz test, nie dymi, korekcje dobre to zostawiasz ;)

PiotrekJ85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 16 lis 2014, 20:31
Lokalizacja: dolnyślask

Post autor: PiotrekJ85 » 20 lis 2014, 20:17

Będę szukał właśnie tych z końcówką BD, zresztą jutro zajrzę i zobaczę jakie aktualnie są założone bo jestem ciekaw. A jeśli chodzi o obroty to falują w przedziale 200-400 obrotów między 1000-1400 obr/min podczas hamowania silnikiem, ale budą nie trzęsie ani nic z tych rzeczy i chciałbym wiedzieć czy ktoś przy uwalonych wtryskach też miał ten objaw czy raczej przyczyną tych falowań będzie sprzęgło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja