Witam. To mój pierwszy post wiec proszę o wyrozumiałość Stałem się posiadaczem audi A6 c5 2003. Silnik to 2.7BiTurbo ARE i skrzynia Tip Tronic oznaczenie skrzyni FAX. Audi kupiłem rozbite przodem od strony kierowcy blacharz zrobił swoje, a składanie w moim zakresie. Wszystko ładnie pięknie pasuje silnik wsadziłem, skrzynie i resztę gratów. A o to i moje pytanie od skrzyni biegów wychodzą dwa przewody olejowe idą do przodu silnika i łączą się z lewym intercoolerem i chłodniczką oleju i przewody się wracają na prawą stronę jak by do prawego intercoolera i gdzie je podłączyć?? ( strona prawa nie była bita intercooler został orginalny ale nawet nie posiada mocowania do chłodnicy oleju) gdzie mogą te przewody wchodzić? czegoś brakuje? w pasie przednim nie ma nic.. Może ktoś posiada jakiś schemat? Z góry dziękuje za pomoc
powinny być podłączone do chłodnicy - w niej powinny być otwory dla przewodów oleju skrzyni od strony pasażera
Chyba że chłodnica też dostała i założyłeś od manuala.
Dobrze by było przed uruchomieniem i uzupełniem skrzyni olejem przepłukać te przewody z chłodnicą - a najlepiej wymienić olej bo może być zanieczyszczony np. płynem chłodniczym.
Dopilnuj procedury napełniania oleju , jest opisany na forum.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2014, 21:18 przez bendzji, łącznie zmieniany 1 raz.
Hej. Powoli wszystko sie układa w całość te przewody które wychodziły od skrzyni i dochodziły do miejsca gdzie jest alternator, później szły do intelcoolera lewego(od kierowcy) i z tyłu była mała chłodnica, i przewody się wracały do alternatora i idealnie pasują do chłodnicy wody Czy jest możliwość że skrzynia jest chłodzona wodą? Pytam się ponieważ jak kupiłem auto to nie miało pasa przedniego i ja tego nie rozbierałem. Pozdrawiam
Nie tam płynie olej ze skrzyni - jak w każdym automacie , po prostu chłodnica jest dwufunkcyjna część jej chłodzi olej - rozumiem że pierwszy kontakt z automatem?
Pamiętaj żeby sprawdzić olej jeszcze przed uruchomieniem silnika bo skoro to wszystko było rozebrane to nie wiadomo czy coś się nie dostało do skrzyni , albo nawet w trakcie kolizji.
Po uzupełnieniu oleju według opisu na forum należy rozgrzać olej w skrzyni powyżej 80 C , wtedy otwiera się obieg na dodatkową chłodnicę , potem należy odczekać aż olej ostygnie do 30 C i uzupełnić olej według znanej nam procedury.
Automatami już jeździłem.. Ale przy nich jeszcze nie grzebałem i nie chce nic popsuć bo samochód będzie dla mnie do jazdy. A do tych przewodów co ze skrzyni wychodzą to jest jakiś inny olej? czy ten sam co w skrzyni? olej w skrzyni oczywiście zmienię i filtr oleju wszystkie rurki zostały wyczyszczone i chłodnica za intelcoolerem też.
I o taką odpowiedź mi chodziło! Dzięki!! A jeszcze jedno pytanko jak włączam zapłon i przerzucam bieg na D i na ręczną zmianę biegów to podświetla się 4. (dodam że po naprawie silnika nie odpalałem jeszcze) Wcześniej skrzynia wchodziła w tryb awaryjny został zmieniony pozycjoner skrzyni i błąd znikną na VAG nic nie pokazuje żadnych błędów.