[A6 C5 2.4 V6 + GAZ] Klekot na biegu jałowym
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 19 sty 2009, 21:25
- Lokalizacja: krosno/podkarpacie
[A6 C5 2.4 V6 + GAZ] Klekot na biegu jałowym
Witam, mam problem, słychac dziwny "klekot" dobiegajacy od strony silnika, słychac go tylko na biegu jałowym po przygazowaniu zanika, ma ktos jakis pomysł co to bedzie- wiem ciezko tak wywnioskowac z opisu - moze jakas rolka albo napinacz? No chyba ze cos powazniejszego. Z góry dziekuje za podpowiedzi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 30 cze 2008, 21:42
- Lokalizacja: wielkopolska/Poznan
a u mnie to klekotanie powodowal ten plastikowy wklad w kolektorze co go sie przelacza wajcha , nie um iem wytlumaczyc ale wyjolem go przesnmarowalem i klekotu nie ma przynajmniej na wolnych bo znow cos klekocze podczas jazdy ...............................
moja milosc- audi 80 b4 2.0
moja kochanka- a6 c5 2.8
moja kochanka- a6 c5 2.8
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 paź 2008, 21:10
- Imię: Józef
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: BARYCZKA
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
mógłbyś rozwinąć tą myślTrimiX pisze:A mozesz je bardzie zdiagnozować chodzi mi o miejsce
Przysłuchaj sie pracy wtryskiwaczy Lpg , one często tak klekoczą jak są juz zderzaki wyklepane co za tym idzie rozkalibrowane .
bo nie za bardzo kumam o co kaman??
jakie zderzaki wyklepane :shock:
u mnie instalacja dość głośno pracuje, ale nie zastanawiałem się nad czy czego to wina
to zawory w tych silnikach pojawia sie taki lekki klekot cos przypominajace dizla po przebiegu 180 a czasami 150 tys dochodzi taki lekki klekocik nie ma powodu do paniki u mnie tez sie tak pojawilo przy 180tys KM a uslyszalem to gdy nie wymienilem oleju na czas zrobilem o 3 tys wiecej KM jak zmiana powinna nastapic to nie powod ale olej juz nie ma tych wlasciwosci co powinien i w tedy to lepiej slychac od pojawienia sie tego klekociku juz mam 240tys KM nic sie nie dzieje ani nie klepie glosniej tak samo jak sie pojawil bez zmian Nic nie musisz robic ja jezdze bardzo duzo i nic sie nie dzieje robie 60tys KM roczniegoly191 pisze:mógłbyś rozwinąć tą myślTrimiX pisze:A mozesz je bardzie zdiagnozować chodzi mi o miejsce
Przysłuchaj sie pracy wtryskiwaczy Lpg , one często tak klekoczą jak są juz zderzaki wyklepane co za tym idzie rozkalibrowane .
bo nie za bardzo kumam o co kaman??
jakie zderzaki wyklepane :shock:
u mnie instalacja dość głośno pracuje, ale nie zastanawiałem się nad czy czego to wina
Pozdrawiam
Może tak , pisząc ze Twoja instalacja głosno chodzi miałeś pewnie na myśli głosna prace elektrozaworów/ wtryskiwaczy LPG .goly191 pisze:mógłbyś rozwinąć tą myślTrimiX pisze:A mozesz je bardzie zdiagnozować chodzi mi o miejsce
Przysłuchaj sie pracy wtryskiwaczy Lpg , one często tak klekoczą jak są juz zderzaki wyklepane co za tym idzie rozkalibrowane .
bo nie za bardzo kumam o co kaman??
jakie zderzaki wyklepane :shock:
u mnie instalacja dość głośno pracuje, ale nie zastanawiałem się nad czy czego to wina
W środku każdego z nich znajduje się tłoczek ma on równiez kalibrowany skok , w zalezności od producenta - kalibruje je sie co 1000 km , a niekiedy wcale - to zależy co masz pod maską .
Jak juz wiesz ten tłoczek wykonuje pracę tz. ruch posuwisto -zwrotny , cos w rodzaju pracy tłoka śilikowego tyle , ze ta róznica jest taka że tłoczek w wtryskiwaczu LPG jest wyhamowywany w gornym polozeniu poprzez ZDERZAK jest to nic innego jaki cos w rodzaju oringu gumowego ,ma on na celu odbicie i złagodzenie sieły rozpędu .
Ok , wracając do tematu , głośna praca wtryskiwaczy LPG jest oznaką - rozkalibrowania sie wtryskiwaczy ( mają zróżnicowany skok , co przez to idzie rózne dawki wtryskiwanie gazu ) jak i równiez wyklepane zderzaki .
Należy jak najszybciej , wymienic je na lepsze , lub zakupić zestaw regeneracyjny )( naprawczy ) i po kazdej wymianie lub raz na 10000 km je kalibroawc specjalnym urządeniem do klibracji .
Moim zdaniem postaw na lepsze jakosciowo i zapomnisz o stukaniu pod maska i kalibracji .
Usunięto - Pkt. 29. Regulaminu Forum
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga