Jak w temacie mam problem ze swoją skrzynią, a mianowicie zawsze między 2 a 3 jest potężne szarpnięcie. Zależy od stylu jazdy raz mocno ( tak że się ma wrażenie że silnik wyjedzie sam), a raz słabiej (przeciągnięcie i załączenie). Olej wymieniano parę miesięcy temu, niestety zero poprawy po tym zabiegu. Zdecydowałem się wymienić elektrozawór i tu się zaczęły schody. Pytanie, który ? ? Na rynku dostępne są z czarną i zieloną wtyką. Ja jak widać na załączonych zdjęciach mam niebieskie i czarne.... Czy jest ktoś kto mógłby mi pomóc wskazać który zawór odpowiada za mój problem. Gdzieś na forum znalazłem opis jak sprawdzić te elktrozawory jednak nie mogę tego tematu na nowo odnaleść. będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Dodam że z tematem borykam się od lutego. Nauczyłem się już jeździć z taką skrzynią ale chciałbym zalatwić ten problem.
[ TIP+Q] Który zawór
[ TIP+Q] Który zawór
Witam
Jak w temacie mam problem ze swoją skrzynią, a mianowicie zawsze między 2 a 3 jest potężne szarpnięcie. Zależy od stylu jazdy raz mocno ( tak że się ma wrażenie że silnik wyjedzie sam), a raz słabiej (przeciągnięcie i załączenie). Olej wymieniano parę miesięcy temu, niestety zero poprawy po tym zabiegu. Zdecydowałem się wymienić elektrozawór i tu się zaczęły schody. Pytanie, który ? ? Na rynku dostępne są z czarną i zieloną wtyką. Ja jak widać na załączonych zdjęciach mam niebieskie i czarne.... Czy jest ktoś kto mógłby mi pomóc wskazać który zawór odpowiada za mój problem. Gdzieś na forum znalazłem opis jak sprawdzić te elktrozawory jednak nie mogę tego tematu na nowo odnaleść. będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Dodam że z tematem borykam się od lutego. Nauczyłem się już jeździć z taką skrzynią ale chciałbym zalatwić ten problem.
![Obrazek]()
Jak w temacie mam problem ze swoją skrzynią, a mianowicie zawsze między 2 a 3 jest potężne szarpnięcie. Zależy od stylu jazdy raz mocno ( tak że się ma wrażenie że silnik wyjedzie sam), a raz słabiej (przeciągnięcie i załączenie). Olej wymieniano parę miesięcy temu, niestety zero poprawy po tym zabiegu. Zdecydowałem się wymienić elektrozawór i tu się zaczęły schody. Pytanie, który ? ? Na rynku dostępne są z czarną i zieloną wtyką. Ja jak widać na załączonych zdjęciach mam niebieskie i czarne.... Czy jest ktoś kto mógłby mi pomóc wskazać który zawór odpowiada za mój problem. Gdzieś na forum znalazłem opis jak sprawdzić te elktrozawory jednak nie mogę tego tematu na nowo odnaleść. będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Dodam że z tematem borykam się od lutego. Nauczyłem się już jeździć z taką skrzynią ale chciałbym zalatwić ten problem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
- Lokalizacja: Ahlen
Kolory nie maja zadnego znaczenia - to sa najzwyklejsze w swiecie elektrozawory(cewki) , mozesz je pozamieniac miejscami by sprawdzic czy rzeczywiscie jest winny elektrozawor lub wyciagnac i sprawdzic podlanczajac napiecie- osobiscie watpie ze w nich lezy problem
Te cewki( elektrozawory) wspolpracuja (sa to dwie odrebne czesci) z zaworymi na plycie - moze to tam lezy poroblem(nieszczelnosc,zabrudzenie tloka??)
Te cewki( elektrozawory) wspolpracuja (sa to dwie odrebne czesci) z zaworymi na plycie - moze to tam lezy poroblem(nieszczelnosc,zabrudzenie tloka??)
Dzięki za odpowiedź
Dodam jeszcze, że temat pojawił się gdy auto miało duży postój ok 6 miesięcy. Gdy wymieniałem olej miska była owszem zamulona ale tragedii nie było, opiłków także nie za dużo, wszystko w normie. W każdym razie nie wykluczone, że coś tam mogło się nazbierać. Zdjąć płytę sterującą i do niej popatrzeć też żaden problem tylko muszę się zaopatrzyć wcześniej w uszczelkę. Widziałem też na alledrogo kompletne płyty sterujące (oczywiście używki) za rozsądne pieniądze. Nie mówię tu o chęci wymiany całej płyty ale o jej komponenty które mogą mi pomóc.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
- Lokalizacja: Ahlen
Chcac zdjac plyte sterujaca musisz odkrecic te wieksze sruby(malych nie ruszasz!!)
W pompie masz 5 gumowych uszczelek(srednica okolo 10mm i dlugosci okolo 4 cm) - to one uszczelniaja poloczenie pompa- plyta sterujaca - zobaczysz je po zdjeciu plyty
Co do wymiany zaworkow w plycie - robilem to chociaz wszyscy odradzali - ale naprawde potrzeba cierpliwosci i stalowych nerwow
Niemniej w domowych warunkach nie bedziesz w stanie sprawdzic dzialania tlokow w plycie
W pompie masz 5 gumowych uszczelek(srednica okolo 10mm i dlugosci okolo 4 cm) - to one uszczelniaja poloczenie pompa- plyta sterujaca - zobaczysz je po zdjeciu plyty
Co do wymiany zaworkow w plycie - robilem to chociaz wszyscy odradzali - ale naprawde potrzeba cierpliwosci i stalowych nerwow
Niemniej w domowych warunkach nie bedziesz w stanie sprawdzic dzialania tlokow w plycie
Mówimy o tych łącznikach ?
![Obrazek]()
A co mógłbyś doradzić przy wykonywaniu tego procesu? Na co uważać i gdzie patrzeć:) Prawdę mówiąc byłem pewien, że wystarczy odgadnąć który z tych elektrozaworów jest wadliwy i po sprawie... he he a wyszło jak zawsze. Dobrze, że mnie naprowadziłeś bo obudził bym się z ręką w przysłowiowym nocniku:)
Sprawa się widzę coraz bardziej komplikuje, ale co za tym idzie jest ciekawsza
W tym tygodniu zbieram wiedzę i jeszcze pod koniec ruszę do pracy. Wszytko postaram się udokumentować, bo wiem, że to częsta przypadłość. Komuś może się przydać.
Znalazłem przed chwila coś takiego http://midparts.com.pl/pl/p/ZF-5HP19-ZESTAW-DO-NAPRAWY-STEROWNIKA-SHIFT-KIT/4111
ciekawe czy było by to dla mnie rozwiązaniem
A co mógłbyś doradzić przy wykonywaniu tego procesu? Na co uważać i gdzie patrzeć:) Prawdę mówiąc byłem pewien, że wystarczy odgadnąć który z tych elektrozaworów jest wadliwy i po sprawie... he he a wyszło jak zawsze. Dobrze, że mnie naprowadziłeś bo obudził bym się z ręką w przysłowiowym nocniku:)
Sprawa się widzę coraz bardziej komplikuje, ale co za tym idzie jest ciekawsza

Znalazłem przed chwila coś takiego http://midparts.com.pl/pl/p/ZF-5HP19-ZESTAW-DO-NAPRAWY-STEROWNIKA-SHIFT-KIT/4111
ciekawe czy było by to dla mnie rozwiązaniem
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Na pewno zainteresują cię te tematy:
- http://www.audizine.com/forum/showthrea ... dy-Rebuild
- tu akurat BMW i trochę inny sterownik ale poglądowo:
- to samo : http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=928257
Tu dobry dokument: http://www.europeantransmissions.com/Bu ... /00-39.pdf
- http://www.audizine.com/forum/showthrea ... dy-Rebuild
- tu akurat BMW i trochę inny sterownik ale poglądowo:
- to samo : http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=928257
Tu dobry dokument: http://www.europeantransmissions.com/Bu ... /00-39.pdf
No i co panowie, jak obiecałem tak zrobiłem. Części przyjechały a dokładniej : zestaw 5ciu łączników http://midparts.com.pl/pl/p/ZF-5HP19-La ... mplet/3167 zestaw naprawczy sterownika http://midparts.com.pl/pl/p/ZF-5HP19-ZE ... T-KIT/4111 i uszczelka sterownika.
Początek poszedł gładko w niecałe pół godziny sterownik leżał na stole
![Obrazek]()
Ale potem już nie wesoło. Pierwsza rzecz shift kit nie do mojego sterownika co można było stwierdzić dość szybko bez rozbierania bo do kompletu jest instrukcja gdzie jasno jest zawarte, że kit pasuje tylko do sterownika z takim otworem w obudowie zaworu
![Obrazek]()
u mnie oczywiście brak, ale nie poddając się rozbiórki ciąg dalszy
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Przymiarka i zostałem w pełni uświadomiony, że nie pasuje. Nie mieści się do otworu.
Jednak sterownik na wierzchu i jak tu przepuścić okazję zaglądnięcia w każdy zakamarek:)
![Obrazek]()
W pewnym momencie coś przykuło moją uwagę. Na jednym z elementów zauważyłem ingerencje ,,naszych" tj spiłowany numer i wyskrobany obok inny???? ....
![Obrazek]()
Otworzyłem element i jeden z zaworów miał wielkie trudności z powrotem. Tj po wciśnięciu go w pozycję tak jakby roboczą zostawał tam mimo sprężyny. Po dokładniejszych oględzinach znalazłem na rancie wgniotkę.. Papier 2500 i po uszczerbku, zawór znów pracuje( zebrałem tylko te lekkie górki powstałe w wyniku deformacji ) jednak nie pasuje to do mojego problemu. Z schematów podrzuconych przez bendzji wynika że to zwór przeminnika momentu obrotowego sprzęgła.
Nic składam to do kupy przy okazji wybierając muł z każdego możliwego miejsca i miejąc nadzieję, że coś pomoże.
Początek poszedł gładko w niecałe pół godziny sterownik leżał na stole
Ale potem już nie wesoło. Pierwsza rzecz shift kit nie do mojego sterownika co można było stwierdzić dość szybko bez rozbierania bo do kompletu jest instrukcja gdzie jasno jest zawarte, że kit pasuje tylko do sterownika z takim otworem w obudowie zaworu
u mnie oczywiście brak, ale nie poddając się rozbiórki ciąg dalszy
Przymiarka i zostałem w pełni uświadomiony, że nie pasuje. Nie mieści się do otworu.
Jednak sterownik na wierzchu i jak tu przepuścić okazję zaglądnięcia w każdy zakamarek:)
W pewnym momencie coś przykuło moją uwagę. Na jednym z elementów zauważyłem ingerencje ,,naszych" tj spiłowany numer i wyskrobany obok inny???? ....
Otworzyłem element i jeden z zaworów miał wielkie trudności z powrotem. Tj po wciśnięciu go w pozycję tak jakby roboczą zostawał tam mimo sprężyny. Po dokładniejszych oględzinach znalazłem na rancie wgniotkę.. Papier 2500 i po uszczerbku, zawór znów pracuje( zebrałem tylko te lekkie górki powstałe w wyniku deformacji ) jednak nie pasuje to do mojego problemu. Z schematów podrzuconych przez bendzji wynika że to zwór przeminnika momentu obrotowego sprzęgła.
Nic składam to do kupy przy okazji wybierając muł z każdego możliwego miejsca i miejąc nadzieję, że coś pomoże.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Widzisz regenerowanie sterowan hydraulicznych to nie tylko wyjecie, wymienienie tlumikow i matelowej uszczelki (przekladki), czy wyczyszczenie / wymiana elektrozaworow.
To takze np. rozwiercenie sterowania odpowiednim rozwiertakiem - tak zeby mozna bylo zalozyc nowy zaworek. To takze dobranie odpowiednich sprezyn i ustawienie calej hydrauliki.
Gratuluje samozaparacia.
To takze np. rozwiercenie sterowania odpowiednim rozwiertakiem - tak zeby mozna bylo zalozyc nowy zaworek. To takze dobranie odpowiednich sprezyn i ustawienie calej hydrauliki.
Gratuluje samozaparacia.
Panowie, wszytko złożone do kupy, jeździ do przodu do tyłu, ba i nawet ma ochotę przyśpieszać
Po małej przygodzie tj TIP nie miał ochoty współpracować, do porządku przywrócił go Pan Vag i już więcej nie podskakiwał, testowałem go przez ponad godzinę. Nie wiem czy to moje na siłę poszukiwanie zmian czy co ale chyba jest lepiej, aczkolwiek dalej szarpie miedzy tymi biegami. Do postawienia tej wypowiedzi przejechałem 10 km. Jutro będę więcej testował, na dziś dość. Muszę sobie łyknąć coś z chmielem, cały dzień z sercem na ramieniu deje w kość. 


Nie omieszkam
Miejskim jak miejskim, najprościej opisując to jest zależne od obrotów tj. przy redukcji w zakresie pracy do 4 tyś jest niesamowicie odczuwalne, aż można się przestraszyć, ale przy pełnym wdepnięciu gazu jest znacznie łagodniejsze. Nawet mogę powiedzieć że gdy przegonię ją porządnie to objaw mocno łagodnieje, ale trwa to krótki okres czasu.
Nie tylko przy redukcji, także przy przyśpieszaniu czuć mocny poślizg i zapięcie ale nie szarpie całą budą.
Nauczyłem się już unikać tego kicka, czyli redukcja na tipie i dopuki nie czuję że zapięła bieg brak dodawania gazu, a podjazdy, zjazdy ronda krzyżówki tylko tip.

Nie tylko przy redukcji, także przy przyśpieszaniu czuć mocny poślizg i zapięcie ale nie szarpie całą budą.
Nauczyłem się już unikać tego kicka, czyli redukcja na tipie i dopuki nie czuję że zapięła bieg brak dodawania gazu, a podjazdy, zjazdy ronda krzyżówki tylko tip.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:02
- Lokalizacja: mazowieckie
Witam. Chciałbym odświeżyć temat. 5HP19 FAU> Standardowa awaria, obrócona panewka została na konwerterze. Wczoraj rozebrałem całą skrzynię wraz z płytą sterującą. Skrzynia przed awarią mocno szarpała przy redukcji z 4 na 3 bieg, Podszarpywała przy załączaniu D, i ogólnie dziwnie się zachowywała. wieczorem wrzucę fotki. Pytanie zasadnicze, gdzieś znalazłem patent z dorobieniem szerszej o 6mm panewki nad wymiarowej. Szyjka konwertera z minimalnymi ryskami, próg dosłownie pół setki, mam fachowca który mi to zabieli na szlifierni, podtoczy obudowę pompy i dorobi szerszą panewkę z ...chyba odlewu brązu. Czy ktoś robił takie rzeźby? Nie chodzi tu o zaoszczędzenie tylko o wyeliminowanie tej wady w skrzyni, 4 lata wstecz była zakładana nowa pompa i konwerter. Czy zrobić na nową panewkę nad wymiarową i regenerować konwerter? Mam jeszcze kilka pytań co do koszy i panewek wewnątrz, ale jak wrzucę foty. Chcę to zrobić dobrze tym razem i sam. Czy jest ktoś kto troszkę mi podpowie? Może namiary na graty, uszczelniacze czy zestawy łącznie z płytą sterującą...co ważnego należy zrobić w sterowniku, co wymienić? Pozdrawiam.