Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 c5 1.8T LPG] - auto wpadło w rezonans, drgania wewnątrz?

Silniki benzynowe
Anielski

Post autor: Anielski » 18 paź 2014, 19:12

stawr0 pisze:1. kolejny mechanik nie mógł się połączyć z Vagiem
Nie wiem od kiedy masz to auto i czy kiedykolwiek je podłączałeś...,ale może ma jakieś odcięcie przed kradzieżą...
I tu szkoda,bo może to nie dwumasa,więc dopóki nie połączy się,to tylko gdybanie...
stawr0 pisze:a) moje średnie spalanie z 11,3 (zrobione na 10000km) skoczyło na 14,5 po przejchaniu 100km na tej awarii <???????> jak to możliwe?
Sondy lambda...może <mysli> Pisałem sondy,bo nie wiem ile jest u Ciebie..może jedna...
Jeżeli sonda "walnęła" ,albo robi bałagan(raz działa,raz nie) ,to info idzie do kompa ,a komp podaje dawkę paliwa...i tworzy się bałagan...chyba dobrze myślę <mysli>

stawr0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 wrz 2013, 20:00
Lokalizacja: Góry

Post autor: stawr0 » 23 paź 2014, 17:12

no to mamy dalszy ciąg historii....autko pozostawione na dwa dni u mechnika i po sprawdzeniu przewodów itp wygląda, że nic nie było mącone i jest wszystko OK. więc mechanik obstawia sterowanie ABS (przypominam, że cały czas pali mi się kontrolka ABS) lub sterowanie silnikiem - będę to sprawdzał w sobotę.

więc wziałem autko na piątek do domu dla żony. Wracam od mehanika a tu.....samochód działa normlanie ! nie ma drgań, nic nie wibruje jest tak jak przed "problemem". Zrobiłem 10km więc nie chce wpadać w hurra optymizm i jutro wezmę go na trasę 100km ale....

jak to możliwe? "Podczas sprawdzania połączenia (pewnie odłączony akumulator na dłuższą chwilę)" samochód "się naprawił"?

wiem też, że dwumasa czasami może się "dobrze" ułożyć i wtedy jest taki efekt, że raz są drgania a raz ich nie ma - może i tak się stało w tym przypadku?

tak czy siak autko pojechało normlanie pierwszy raz od usterki...jak to możliwe?

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 23 paź 2014, 18:54

Jak aku był odłączony i teraz nie ma drgań to bardziej wskazuje to na problem silnikowy niż problem z dwumasą, możliwe że lpg rozstraja kompa benzynowego albo jest jakiś inny problem z osprzętem silnika, jesli znowu drgania powrócą sprubuj znowu odłaczyc aku na chwile, ale i tak trzeba naprawic połaczenie z kompem.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

stawr0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 wrz 2013, 20:00
Lokalizacja: Góry

Post autor: stawr0 » 26 paź 2014, 21:29

po zrobieniu 100km autko chodzi normalnie....

[ Dodano: 2014-10-26, 21:29 ]
po zmianie sterownika ABS dalej nie można się połączyć z kompem ;/ w tygodniu podmiana sterownika silnika

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 27 paź 2014, 12:05

CO ma sterownik abs do sterownika silnika? nie odpowioedziałeś czy nie mozna sie połączyc tylko z silnikiem czy z żadnym innym komponentem? zasilanie w gnieździe diagnostycznym pewnie jest? zamiast podmienic sterownik co nic nie da niech fachowiec sprubuje sie podłaczyc do sterownika zaraz przy wtyczce od niego.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

stawr0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 wrz 2013, 20:00
Lokalizacja: Góry

Post autor: stawr0 » 28 paź 2014, 21:23

Nie wiem co ma sterownik abs do podłączenia się ale wiem, że kontrolka abs mi się świeci to popierwsze a kolga "gdzieś" wyczytał, że uwalony sterownik abs i/lub silnika może powodować problemy z połączeniem się z Vagiem więc podmienilismy sterownik abs ale nie dało efektu


Nie wiem z czym się nie można połączyć...nie można się połączyć z autem tzn jak podpinasz się wtyczką pod złącze pod kierownicą i wielkie nic...równie dobrze mógłbym ten kabel wsadzić sobie do d.... i efekt byłby taki sam czyli nic kompletnie się nie łączy nie wiem z czym może się nie łączy z kierownicą ;p <żart>

co to znaczy podłączyć się zaraz przy wtyczce?

ps. autko po zrobieniu 300km jezdzi piko bello :-)

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 28 paź 2014, 21:58

YY no to powodzenia z tym fachowcem, ? przy wtyczce od sterownika silnika musi znaleźć pin z linia k i tam się wpiąć interfejsem.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Kris78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 04 wrz 2014, 23:39
Lokalizacja: Zalasewo

Post autor: Kris78 » 31 paź 2014, 22:49

Witam,podepnę się pod temat ponieważ mam podobną sytuację. Jestem w posiadaniu auta od jakiś 2-mcy Audi A6 C5 2003r 1.8T z LPG. Jakiś czas temu zapalił mi się błąd "Błędny przepływ oczyszczania spalin nr błędu 16825", błąd skasowałem i jakieś 100km było ok po czym znowu wywaliło.Po raz kolejny skasowałem błąd. Wczoraj znów wyskoczył a dziś żeby było śmieszniej silnik zaczął wpadać w wibracje,drgania jakby palił na trzy gary.Poprzedni właściciel mówił ,że miał już problem cewkami i nawet w schowku pod siedzeniem woził w razie czego na wymianke. Macie może jakieś pomysły co to może być? Jutro spróbuje kolejno wyciągnąć cewki bo może jest któraś walnięta,ale czy to narmalne żeby co jakiś czas tak się działo?

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 02 lis 2014, 11:07

Sprawdz czy masz wypadanie zaplonow

stawr0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 wrz 2013, 20:00
Lokalizacja: Góry

Post autor: stawr0 » 26 lis 2014, 22:02

Panowie udało się połączyć z kompem fachowiec nr 3 doszedł do tego, że łącze blokowało....RADIO. nie było masy podpiętej czy coś w tym stylu :p

więc komp podłączony i:

błędy:

16496 - P0112 Intake Air Temperature sensor 1 Circuit-G42:LOW
00285- Speed sensor front right - to jest chyba ABS bo kontrolka mi się pali cały czas i ABS nie działa
01304 - no comunication....
01315- gear box control unit - to mi mechanik powiedział, że auto szuka skrzyni automatycznej a nie mam takiej - wiem, że zegary były zmienianie (FIS) więc może było od automatu

był jeszcze jeden błąd ale po skasowaniu się nie pojawił te ww po skasowaniu się dalej pokazują.

Czy to może (chyba tylko ten pierwszy) wprwadzać moje auto w drgania?


ps między czasie drgania ustąpiły, po 800km znowu się pojawiłu po 100km znowu ustąpiły i teraz nie ma drgań.... - czy to jedna dwumas?

Pozdrawiam

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 27 lis 2014, 09:35

Czujnik zasysanego powietrza i wtyczka od nigo do sprawdzenia, obok przepustnicy wkręcony w kolektor.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

stawr0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 wrz 2013, 20:00
Lokalizacja: Góry

Post autor: stawr0 » 28 lis 2014, 19:05

w jaki sposób to sprawdzić?

[ Dodano: 2014-11-28, 19:05 ]
wtyczka sprawdzona była ponoć źle podpięta...

tak czy siak auto jutro do odebrania wszystko ponoć zrobione...i pytanie na koniec

to dlaczego pojawiają się te drgania<??!?!?!?!?>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl