Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ASN 3.0 220 KM] Wypadanie zapłonów na jednej stronie silnik

Silniki benzynowe
dzidzius25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 26 wrz 2011, 17:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

[ASN 3.0 220 KM] Wypadanie zapłonów na jednej stronie silnik

Post autor: dzidzius25 » 27 sie 2014, 10:45

Witam,
Proszę o pomoc bo brakuje mi rozwiązań:( Problem jest taki, że po jednej stronie silnika (strona kierowcy) wypadają mi zapłony na wszystkich trzech cylindrach. Wymienione 3 katalizatory, oprócz jednego przy samym silniku od strony kierowcy (był czyściutki-sprawdzone kamerą). Sondy były zamienione stronami i też bez rezultatów. Świece wszystkie nowe, cewki zamienione stronami - nic nie dało (cewki wszystkie nowe, teraz z przebiegiem około 15000).
Dodam jeszcze niepokojące mnie objawy, na zimnym silniku (temp. oleju poniżej 100 st) występuje podczas jazdy odgłos jakby łożysko terkotało. Po nagrzaniu oleju cisza. Silnik odkąd kupiłem spala ok 0.3L oleju na 1000 km. Ciśnienie na tłokach sprawdzone podczas wymiany świec 11 na wszystkich cylindrach. Wypadanie zapłonów występuje tylko podczas obciążenia silnika jak obroty nie przekraczają 2000 to wypadanie nie występuje. Błędy jakie wyskakują na komputerze to tylko wypadanie zapłonów, nic innego.

kierowiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
Imię: Krzyszyof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wypadanie zapłonów na jednej stronie silnik

Post autor: kierowiec » 27 sie 2014, 13:07

Witam! Sprawdź zamieniając miejscami czujniki położenia wałka rozrządu. Może tam gdzie wypadają zapłony po prostu się gubi. Narka!
Fan AUDI!!!!

dzidzius25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 26 wrz 2011, 17:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: dzidzius25 » 27 sie 2014, 15:20

gdzie znajdę odme w tym silniku?

kierowiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
Imię: Krzyszyof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: kierowiec » 28 sie 2014, 14:08

Za głowicami od strony kabiny! Pozdro!!!
Fan AUDI!!!!

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 28 sie 2014, 18:46

Co do wypadania zapłonów to jeśli się nie mylę pod vagiem w tym silniku już sprawdzisz kiedy i ile razy były tzw missfire`y. Samo wypadanie to jedno ale może być problem z rozrządem - w ASNie masz już zmienną fazę rozrządu na wałkach z hydrauliczną regulacją . Źle ustawiony rozrząd może powodować wypadanie zapłonów. Również uszkodzone fazatory mogą dawać takie objawy.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

dzidzius25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 26 wrz 2011, 17:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: dzidzius25 » 15 paź 2014, 19:50

W końcu doszedłem do ładu.... może komuś się przydadzą te wiadomości.
zanim doszedłem do tego co było przyczyną faktyczną zdążyłem wymienić koła wariatorów lewej strony, do tego przepływomierz. W końcu zabrałem się za głowicę, po zdjęciu i zawiezieniu do fachowca okazało się że jest za duży luz na zaworach wydechowych...
Głowice dałem już do zrobienia obydwie łącznie z uszczelniaczami. Okazało się że luz na zaworach był przyczyną wypadania zapłonów...
Dziś po odebraniu samochodu silnik pracuje cichutko i również skończył się temat stuków na zimnym silniku....:) Ale tanio nie było:(

Edytowałem post zgodnie z Regulaminem Forum. (szalony)
Ostatnio zmieniony 15 paź 2014, 20:08 przez dzidzius25, łącznie zmieniany 1 raz.

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 15 paź 2014, 19:59

Podziel się cenami usług

dzidzius25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 26 wrz 2011, 17:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: dzidzius25 » 15 paź 2014, 20:37

Regeneracja 2 głowic 1200
Pozostałe części - uszczelki, wężyki ,1 popychacz bo był sztywny, itp. oraz filtr oleju i olej castrol magnatec 10W40 1000 zł
robocizna 1500 ....
Tanio nie było :| ale warto <lol>

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 15 paź 2014, 22:28

kurde straszne cenny...jestem w szoku
co w tych głowicach robili że obróbka wyniosła aż tyle?

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 16 paź 2014, 10:03

Czemu zalales 10W40?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 16 paź 2014, 10:58

Bo ma 200 tys :)

dzidzius25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 26 wrz 2011, 17:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: dzidzius25 » 16 paź 2014, 11:35

W głowicach było robione:
- planowanie
- wszystkie uszczelniacze (były w dotyku jak kamienie już :) )
- nowe prowadzenia na zawory wydechowe i ich szlifowanie do zaworów
A 10W40 bo ma przebieg 237000 i nie robiłem kompletnego remontu:)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 16 paź 2014, 12:28

tibu pisze:co w tych głowicach robili że obróbka wyniosła aż tyle?
Bo głowice mają po 15 wentyli każda.
Ja regeneruję sam i wyniosło mnie to (części/planowanie/sprawdzanie szczelności/wymiana prowadnic) ok ok550-650PLN

U mnie wołali ok 700PLN za regenerację sztuki.

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 16 paź 2014, 21:04

masakra ....700 zł za 2 głowice z ful obróbką(zaowry porwadnice gniazda szczelnośc płaszczyzna) to tak ale 1200...szokk
ale żeby robić gniazda i prowadnice po 200tys km?...
może ja bym zapłacił maks maksow 300zl za jedną głowice

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 17 paź 2014, 08:20

Przejrzyj sobie ceny części. Same prowadnice to koszt ok 300PLN, uszczelniacze kolejne 100. Czyli na jedną głowicę wychodzi 200PLN za te dwa elementy. Gdzie oringi, uszczelki, simeringi, planowanie, zarobek, amortyzacja? Zrobisz to komuś za 300?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga