Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AKE] - jak sprawdzić stan silnika

Silniki wysokoprężne
lukaszn90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 13 paź 2014, 09:46
Lokalizacja: Warszawa

[AKE] - jak sprawdzić stan silnika

Post autor: lukaszn90 » 13 paź 2014, 19:34

Witam,
korzystałem z wyszukiwarki ale nie mogłem znaleść podobnego tematu..
Wczoraj nabyłem Audi z motorem AKE, tiptronic, przebieg: 340 tyś. Jestem osobą zajmującą się handlem samochodami, zawsze unikałem 2.5 tdi jak ognia ale tym razem postanowiłem zaryzykować. Skłoniło mnie o tego kilka faktów 1) papier na regeneracje pompy (koszt 3 tyś), 2) papier na wymianę 40 tyś temu kompletnego rozrządu, 3) dokumenty na wymianę wielu elementów eksploatacyjnych, nowe opony itp, generalnie auto wydaje się być bardzo zadbane. Mam nawet jakąś niemiecką książkę serwisową:) Dodatkowym plusem jest to że silnik zalany jest Mobilem 0w 40
Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje jakiś magiczny sposób żeby ocenić stan silnika, wałków, głowicy bez ściągania góry silnika? Czy ma ktoś jakieś sprawdzone metody?

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 13 paź 2014, 20:22

-jedynie to możesz odkręcić korek wlewu oleju i sprawdzić 2 krzywki które widac i dźwigienki na 2 zaworach;)
-jeśli na słuch chodzi bdb nie klepie nie slychac samoregulatorów to by znaczyło że jest w dobrej kondycji.

a tak z innej beczki czemu bau jest uważany za ten najlepszy silnik?

Awatar użytkownika
zapomnialemm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 22 cze 2011, 21:32
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: zapomnialemm » 13 paź 2014, 20:44

lukaszn90, moim zdaniem :
- zaczynasz od logów statycznych ,
- jezeli wszystko z wg nich będzie OK - robisz dynamiczne ,
- żeby mieć 101 % pewności - pokrywy/dekle głowic do góry i szczegółowe oględziny krzywek bo... tego czego nie zauważysz to... wymacasz <okok>
Pozdrawiam

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 13 paź 2014, 22:01

zapomnialemm pisze:- zaczynasz od logów statycznych ,
- jezeli wszystko z wg nich będzie OK - robisz dynamiczne ,
czyli stan podzespołów a nie silnika

lukaszn90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 13 paź 2014, 09:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lukaszn90 » 14 paź 2014, 07:43

To może ktoś opowie mi o tych logach ?:)

Wyrox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 paź 2014, 10:57
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Wyrox » 14 paź 2014, 09:56

tibu pisze:-jedynie to możesz odkręcić korek wlewu oleju i sprawdzić 2 krzywki które widac i dźwigienki na 2 zaworach;)
-jeśli na słuch chodzi bdb nie klepie nie slychac samoregulatorów to by znaczyło że jest w dobrej kondycji.

a tak z innej beczki czemu bau jest uważany za ten najlepszy silnik?
A były jakieś dobre silniki 2.5 ? ;)

marcinacm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 250
Rejestracja: 05 paź 2013, 11:16
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: marcinacm » 14 paź 2014, 10:00

Oczywiście że tak 2.5 z kodem silnika zaczynającego się na B np BDG BAU BCZ BDH ;)
Jak kierowca dba o samochód , tak samochód dba o kierowcę

Wyrox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 10 paź 2014, 10:57
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Wyrox » 14 paź 2014, 10:25

Dobre 2,5 to tylko rzędowe z C4 , te z C5 są nie udane kompletnie .

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 14 paź 2014, 12:06

marcinacm pisze:Oczywiście że tak 2.5 z kodem silnika zaczynającego się na B np BDG BAU BCZ BDH
Wyrox pisze:A były jakieś dobre silniki 2.5 ?
chodzi mi o to czym się różnią te z kodem na b od tych z innymi kodami. Co tam poprawiono?
Wiem że wałki i dźwignie są inaczej rozwiązane, a co z hydrauliką i smarowaniem?
oglądałem w niedziele a4 z BAU i jak na złość, albo na szczęscie po odkręceniu korka wlewu ukazała nam się piękna dźwigienka leżąca na głowicy;) a krzywke na wałku jakby nożem przeciął;)

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 14 paź 2014, 20:14

No własnie różnia sie tym co napisałeś-hydrauliką-reszta to samo

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 15 paź 2014, 20:09

kryhawrc pisze:No własnie różnia sie tym co napisałeś-hydrauliką-reszta to samo
Nie do końca tylko hydrauliką. Różnica jest także w wałkach i w kanałach olejowych. Wszystko zależy jakie oznaczenie a także z jakich lat. Bo nawet BAU miało 2 rodzaje wałków - pod koniec produkcji wałki były robione w całości a nie nakładane krzywki na "rurę".

lukaszn90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 13 paź 2014, 09:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lukaszn90 » 16 paź 2014, 18:28

Moi mili, w sobotę będę miał okazję wjechać do garażu, chciałbym ściągnąc pokrywy zaworów żeby sprawdzić jak wyglądają wałki. Tutaj pytanie, przeczytałem kilka artykułów czy to prawda że nie można założyć drugi raz tych samych pokryw? że nie można dokupić uszczelki tylko całe pokrywy? oraz że trzeba odpowietrzyć układ paliwowy?

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 16 paź 2014, 18:34

Fakt uszczelek samych nie kupisz ale dlaczego nie możesz założyc z powrotem pokryw???????

A odpowietrzyć tylko metalowe przewody(dokręcasz palcami -chwile pokręcisz aż bedzie chwytał i zakrecasz)

lukaszn90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 13 paź 2014, 09:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lukaszn90 » 16 paź 2014, 19:27

Zazwyczaj jest tak że powinno się wymienić uszczelkę po ściągnięciu dekla, ewentualnie jakis sylikon..

[ Dodano: 2014-10-16, 19:27 ]
To teraz kolejne pytanie czy są jakieś statystyki ile wytrzymują wałki? czytałem coś o 250 tyś. Co o tym myśleć?

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 16 paź 2014, 19:58

Taka jest opinia w polsce
Auta które przyjechały do polski miały 150-200 tys przebiegu a około 250,padały wałki. A w rzeczywistości kiedy jechały do polski miały 400-500tyś.

Wiem że co niektórzy myśla że gadam bzdury ale ogladałem kilka 2.5 tdi v6 tutaj (pracuje w holandii) z przebiegami ponad 300 tyś i nikt nie słyszał o wymianie wałków <foch>
To auto ogłądałem osobiście i nie słychać tam wogóle wałków
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi ... ousPage=lr

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja