[AKE] - jak sprawdzić stan silnika
[AKE] - jak sprawdzić stan silnika
Witam,
korzystałem z wyszukiwarki ale nie mogłem znaleść podobnego tematu..
Wczoraj nabyłem Audi z motorem AKE, tiptronic, przebieg: 340 tyś. Jestem osobą zajmującą się handlem samochodami, zawsze unikałem 2.5 tdi jak ognia ale tym razem postanowiłem zaryzykować. Skłoniło mnie o tego kilka faktów 1) papier na regeneracje pompy (koszt 3 tyś), 2) papier na wymianę 40 tyś temu kompletnego rozrządu, 3) dokumenty na wymianę wielu elementów eksploatacyjnych, nowe opony itp, generalnie auto wydaje się być bardzo zadbane. Mam nawet jakąś niemiecką książkę serwisową:) Dodatkowym plusem jest to że silnik zalany jest Mobilem 0w 40
Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje jakiś magiczny sposób żeby ocenić stan silnika, wałków, głowicy bez ściągania góry silnika? Czy ma ktoś jakieś sprawdzone metody?
korzystałem z wyszukiwarki ale nie mogłem znaleść podobnego tematu..
Wczoraj nabyłem Audi z motorem AKE, tiptronic, przebieg: 340 tyś. Jestem osobą zajmującą się handlem samochodami, zawsze unikałem 2.5 tdi jak ognia ale tym razem postanowiłem zaryzykować. Skłoniło mnie o tego kilka faktów 1) papier na regeneracje pompy (koszt 3 tyś), 2) papier na wymianę 40 tyś temu kompletnego rozrządu, 3) dokumenty na wymianę wielu elementów eksploatacyjnych, nowe opony itp, generalnie auto wydaje się być bardzo zadbane. Mam nawet jakąś niemiecką książkę serwisową:) Dodatkowym plusem jest to że silnik zalany jest Mobilem 0w 40
Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje jakiś magiczny sposób żeby ocenić stan silnika, wałków, głowicy bez ściągania góry silnika? Czy ma ktoś jakieś sprawdzone metody?
- zapomnialemm
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 cze 2011, 21:32
- Lokalizacja: Trójmiasto
A były jakieś dobre silniki 2.5 ?tibu pisze:-jedynie to możesz odkręcić korek wlewu oleju i sprawdzić 2 krzywki które widac i dźwigienki na 2 zaworach;)
-jeśli na słuch chodzi bdb nie klepie nie slychac samoregulatorów to by znaczyło że jest w dobrej kondycji.
a tak z innej beczki czemu bau jest uważany za ten najlepszy silnik?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
- Imię: Tonny
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Tuchów
marcinacm pisze:Oczywiście że tak 2.5 z kodem silnika zaczynającego się na B np BDG BAU BCZ BDH
chodzi mi o to czym się różnią te z kodem na b od tych z innymi kodami. Co tam poprawiono?Wyrox pisze:A były jakieś dobre silniki 2.5 ?
Wiem że wałki i dźwignie są inaczej rozwiązane, a co z hydrauliką i smarowaniem?
oglądałem w niedziele a4 z BAU i jak na złość, albo na szczęscie po odkręceniu korka wlewu ukazała nam się piękna dźwigienka leżąca na głowicy;) a krzywke na wałku jakby nożem przeciął;)
Nie do końca tylko hydrauliką. Różnica jest także w wałkach i w kanałach olejowych. Wszystko zależy jakie oznaczenie a także z jakich lat. Bo nawet BAU miało 2 rodzaje wałków - pod koniec produkcji wałki były robione w całości a nie nakładane krzywki na "rurę".kryhawrc pisze:No własnie różnia sie tym co napisałeś-hydrauliką-reszta to samo
Moi mili, w sobotę będę miał okazję wjechać do garażu, chciałbym ściągnąc pokrywy zaworów żeby sprawdzić jak wyglądają wałki. Tutaj pytanie, przeczytałem kilka artykułów czy to prawda że nie można założyć drugi raz tych samych pokryw? że nie można dokupić uszczelki tylko całe pokrywy? oraz że trzeba odpowietrzyć układ paliwowy?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
Taka jest opinia w polsce
Auta które przyjechały do polski miały 150-200 tys przebiegu a około 250,padały wałki. A w rzeczywistości kiedy jechały do polski miały 400-500tyś.
Wiem że co niektórzy myśla że gadam bzdury ale ogladałem kilka 2.5 tdi v6 tutaj (pracuje w holandii) z przebiegami ponad 300 tyś i nikt nie słyszał o wymianie wałków
To auto ogłądałem osobiście i nie słychać tam wogóle wałków
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi ... ousPage=lr
Auta które przyjechały do polski miały 150-200 tys przebiegu a około 250,padały wałki. A w rzeczywistości kiedy jechały do polski miały 400-500tyś.
Wiem że co niektórzy myśla że gadam bzdury ale ogladałem kilka 2.5 tdi v6 tutaj (pracuje w holandii) z przebiegami ponad 300 tyś i nikt nie słyszał o wymianie wałków

To auto ogłądałem osobiście i nie słychać tam wogóle wałków
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi ... ousPage=lr