Witam.
To mój pierwszy post tutaj.
Od razu z niemiłych przyczyn.
Dziś zaczęły się moję problemy z TipTronikiem.
Objawy:
- gdy lewarek mam w pozycji D, 3 lub 4 auto praktycznie nie chce ruszyć z miejsca lub, po dodaniu gazu, rusza z ostrym szarpnięciem i przechodzi z reguły w tryb awaryjny skrzyni.
- gdy na postoju zmieniam położenie lewarka z pozycji P (lub każdej innej) na 2 to czuć dwa, tym razem lżejsze, szarpnięcia ale później auto jedzie normalnie (w miarę).
- gdy juz ruszę z miejsca w położeniu 2 i jadę dalej to, po zmianie na przykład na D, auto już jedzie, przyśpiesza i zwalnia w zasadzie bez problemu. Czasem szarpie lekko między 2 a 3.
Teraz trochę o tym co dało się ustalić na szybko.
- po podpięciu pod skaner diagnostyczny dało się zauwazyć następujący problem:
gdy na zgaszonym silniku lewarek bł i dawał sygnał, że jest na P to silnik potrafił wskazywać, że jest na 4 biegu,
- po odpaleniu sygnały z lewarka i silnika też się mieszały. NA przykład lewarek na N a sygnał, że jest 1ka.
Dostałem numer do gościa z okolic Sochaczewa, podobno dobry jest w automatach.
Mówił coś o uszkodzonych koszyczkach od 1 i/lub 2 biegu. Ale nigdzie nie mogę wyczytać o jakie koszyczki chodzi.
Znajomy mechanik wspominał coś o pompie wtryskowej, że to może przez nią.
Sam na oko stawiam, że to może lewarek coś pieprzy z sygnałami.
Jutro jestem umówiony pod tym Sochaczewem na oględziny.
Dodam jeszcze, że nie wiem nic o wymianach oleju w skrzyni, autko mam od miesiąca. Właśnie się zbierałem na wszystkie wymiany.
Rozrząd i olej w silniku miał wymieniany około 8000 km temu.
Co może ważne, to ten problem zaczał się nagle, dzisiaj. I postępuje dość szybko. Normalnie odstawiłbym samochód i nim nie jeździł, ale muszę dojeżdżać do pracy, 10 km dziennie w jedną stronę. Staram się jeździć delikatnie.
Jak do tej pory jak wrzucałem z P na D i puszczałem gaz to samochód zaczynał się powoli toczyć do przodu. Teraz z reguły nie rusza. I na D to sporo gazu musze dodać, że załapał. Ale wtedy ostro szarpie i wskakuje w tryb awaryjny.
Z góry dziękuję za wszystkie sugestie. To moje pierwsze autko z automatem i od razu dupa:/
[ TIP] TipTronic szarpie na 1ce i 2ce, tryb awaryjny...
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Skoro przechodzi w tryb awaryjny to jaki jest błąd zapisany?
Jak chcesz się zagłębić w działanie skrzyni to poszukaj w internecie - 5H19FL lub 01V bo właśnie takie są oznaczenie skrzyni w twoim aucie.
Jeździłem autem z taką samą skrzynią i troszkę zaznajomiłem się z zasadą działania.
Myślę że:
- sprawdzić poziom i stan oleju ( barwa , zapach ) przy wymianie po ściągnięciu miski można ocenić na magnesach i po rozpruciu filtra czy są jakieś opiłki , kawałki metalu itd.
- skoro po dodaniu gazu i wzroście obrotów auto rusza to można podejrzewać problem z regulacją ciśnienia oleju - pompa oleju w skrzyni jest napędzana obrotami konwertera , w płycie sterującej hydrauliką w skrzyni ( Valve Body ) są dwa zawory które regulują i modulują ciśnienie - jeśli nie dają rady to dopiero po wzroście ciśnienia przez zwiększenie obrotów załącza się sprzęgła i hamulce wewnątrz
- jeśli te zawory niedomagają mogą powodować zużycie/przypalenie tarczek sprzęgieł a nawet cylinderków nimi sterujących przez ciągły uślizg - czyli to co mówił mechanik , i chodziło mu o koszyczek sprzęgła A ( mogę się mylić trzeba by sprawdzić w literaturze )
Jeśli się mylę proszę mnie poprawić - natomiast sądzę że chyba bez wyciągnięcia skrzyni i diagnozy chyba się nie obędzie niestety...
Jak chcesz się zagłębić w działanie skrzyni to poszukaj w internecie - 5H19FL lub 01V bo właśnie takie są oznaczenie skrzyni w twoim aucie.
Jeździłem autem z taką samą skrzynią i troszkę zaznajomiłem się z zasadą działania.
Myślę że:
- sprawdzić poziom i stan oleju ( barwa , zapach ) przy wymianie po ściągnięciu miski można ocenić na magnesach i po rozpruciu filtra czy są jakieś opiłki , kawałki metalu itd.
- skoro po dodaniu gazu i wzroście obrotów auto rusza to można podejrzewać problem z regulacją ciśnienia oleju - pompa oleju w skrzyni jest napędzana obrotami konwertera , w płycie sterującej hydrauliką w skrzyni ( Valve Body ) są dwa zawory które regulują i modulują ciśnienie - jeśli nie dają rady to dopiero po wzroście ciśnienia przez zwiększenie obrotów załącza się sprzęgła i hamulce wewnątrz
- jeśli te zawory niedomagają mogą powodować zużycie/przypalenie tarczek sprzęgieł a nawet cylinderków nimi sterujących przez ciągły uślizg - czyli to co mówił mechanik , i chodziło mu o koszyczek sprzęgła A ( mogę się mylić trzeba by sprawdzić w literaturze )
Jeśli się mylę proszę mnie poprawić - natomiast sądzę że chyba bez wyciągnięcia skrzyni i diagnozy chyba się nie obędzie niestety...

Mam dostęp do kompa z oprogramowaniem CDI/F.
Ale na skrzyni pokazuje tylko 2 błędy. Nie pamiętam teraz dokładnie nazwy, ale coś ogólnie z biegami i problem z biegiem 1 lub dwa.
Zaraz jadę do speca od skrzyni. Po powrocie napisze coś więcej. A błędy sprawdzę po drodze na znajomym warsztacie.
UPDATE!
Na kompie pokazuje takie błędy dla skrzyni:
1/2 - Błędne położenie biegu
2/2 - Błedne położenie biegu 2
Dla silnika:
1/2 Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku
2/2 Sprawdź kody usterek w module konsoli wskaźników.
Skrzynia na komputerze diagnostycznym pokazuje takie przełożenia:
- po podłączeniu komputera do auta z włączonym zapłonem, z lewarkiem w położeniu P daje sygnał 4. PO odpaleniu i zmianie na inny bieg i powrocie do P pokazuje 1.
- R pokazuje dobrze, jako R.
- D pokazuje jako 1
- N pokazuje jako 1
- 2 pokazuje jako 1m
- 3 i 4 pokazuje jako jeden.
Ale, o ile się nie mylę, to położenia D, 2, 3, 4 powinien pokazywać jako 1 na postoju, bo z tego biegu powinen ruszyć.
Po wizycie w warsztacie dostałem opinię, że padł koszyk w skrzyni. Kosztuje podobno coś ponad 600 zł. Do tego wymiana oleju, filtra i uszczelki w skrzyni.
Krzyknął około 2000 razem z robocizną. Do tego namawia mnie na wymianę sprzęgła hydrokinetycznego, bo niby ma paść w niedługim czasie jak tego razem nie wymienię. Ale to już chyba naciąganie na koszty.
Oczywiście to powiedział na oko, bez rozbierania skrzyni. Dokładne koszty poda mi w poniedziałek, jak rozbierze autko.
Jak oceniacie tę wycenę?
Sprzęgło sobie daruję chyba. Ale resztę zrobić trzeba:/
Ale na skrzyni pokazuje tylko 2 błędy. Nie pamiętam teraz dokładnie nazwy, ale coś ogólnie z biegami i problem z biegiem 1 lub dwa.
Zaraz jadę do speca od skrzyni. Po powrocie napisze coś więcej. A błędy sprawdzę po drodze na znajomym warsztacie.
UPDATE!
Na kompie pokazuje takie błędy dla skrzyni:
1/2 - Błędne położenie biegu
2/2 - Błedne położenie biegu 2
Dla silnika:
1/2 Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku
2/2 Sprawdź kody usterek w module konsoli wskaźników.
Skrzynia na komputerze diagnostycznym pokazuje takie przełożenia:
- po podłączeniu komputera do auta z włączonym zapłonem, z lewarkiem w położeniu P daje sygnał 4. PO odpaleniu i zmianie na inny bieg i powrocie do P pokazuje 1.
- R pokazuje dobrze, jako R.
- D pokazuje jako 1
- N pokazuje jako 1
- 2 pokazuje jako 1m
- 3 i 4 pokazuje jako jeden.
Ale, o ile się nie mylę, to położenia D, 2, 3, 4 powinien pokazywać jako 1 na postoju, bo z tego biegu powinen ruszyć.
Po wizycie w warsztacie dostałem opinię, że padł koszyk w skrzyni. Kosztuje podobno coś ponad 600 zł. Do tego wymiana oleju, filtra i uszczelki w skrzyni.
Krzyknął około 2000 razem z robocizną. Do tego namawia mnie na wymianę sprzęgła hydrokinetycznego, bo niby ma paść w niedługim czasie jak tego razem nie wymienię. Ale to już chyba naciąganie na koszty.
Oczywiście to powiedział na oko, bez rozbierania skrzyni. Dokładne koszty poda mi w poniedziałek, jak rozbierze autko.
Jak oceniacie tę wycenę?
Sprzęgło sobie daruję chyba. Ale resztę zrobić trzeba:/