Witam,
Od pewnego czasu wycieka mi olej z silnika i kapie wprost na kolektor spalin. W związku z powyższym stwierdziłem że należy wymienić uszczelkę pod plastikową osłoną wałka rozrządu. Podczas wymiany okazało się ze jest w tragicznym stanie (cewki zalane olejem) cała sparciała (sztywna). Wymieniłem... i zadowolony ruszyłem na wakacje nad morze. Po 1000 km wyświetla mi się kontrolka braku oleju. I przeżyłem szok, przecież miało być tak pięknie.
Szybka diagnoza na miejscu wskazała miejsce usterki. Olej wycieka tak mniej więcej w połowie głowicy. Z tego co wiem jest tam uszczelka tylko jako osłona wejścia cewek, od zewnątrz jest tylko sylikon. Byłem potem u mechanika który stwierdził że należy wyjąć silnik, rozkręcić wszystko łącznie z wyjęciem wałków rozrządu i potem wszystko poskładać. Cena 2500 zł za robociznę + materiał około 2000 zł.
W związku z tym chcę spytać o to czy da się zdjąć obudowę wałka w tym miejscu i zmienić uszczelnienie (wg. mechanika wałek rozrządu wypadnie, a wg mnie nie). Ewentualnie czy znacie może jakieś metody na uszczelnienie wycieku w tym miejscu? Może zluzować śruby wyczyścić nałożyć uszczelnieni i skręcić?
Miejsce wycieku oleju zaznaczone na czerwono.
Proszę zobaczyć, wysyłam załącznik, zdjęcia. Zobaczy każdy zarejestrowany na naszym forum.
[ BDW 2.4 177 KM] Wyciek oleju [już nie z połowy głowicy]
[ BDW 2.4 177 KM] Wyciek oleju [już nie z połowy głowicy]
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez jogurt_dd, łącznie zmieniany 4 razy.
Mechanik ma racje. W tym silniku jest to pojedyncza część głowicy. Po zluzowaniu śrub wałek uniesie się pod naciskiem sprężyn zaworów (wypadnie). Taka czynność może uszkodzić napinacz łańcucha rozrządu, lub nawet sam łańcuch. Jednak nie widzę konieczności wyciągania całego silnika. Jest to kiepska"robota" jak przy wymianie napinacza rozrządu. Trzeba założyć blokady
(wału i górnego napinacza rozrządu) i nie będzie z wymianą uszczelki problemu. Potem oczywiście ustawić dobrze rozrząd.
(wału i górnego napinacza rozrządu) i nie będzie z wymianą uszczelki problemu. Potem oczywiście ustawić dobrze rozrząd.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez likols, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 26 paź 2008, 10:48
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry/Śląskie
Niestety zmartwię Cię. Miałem identyczną przygodę jak Ty. Najpierw wymieniłem górną uszczelkę do której jest łatwy dostęp bo też miałem cewki zalane. Ruszyłem do Wiednia, wróciłem i z ciekawości zerknąłem pod maskę. Jakiegoż szoku doznałem kiedy okazało się że silnik znowu olejem zalany.... Pojechałem do mechanika który to wymieniał, ochrzaniłem go... On mi na to że niestety ale musi to być ta uszczelka poniżej, ale bez wyciągania silnika nie da rady. U mnie co prawda uporał się poprzez rozłączenie i opuszczenie skrzyni biegów, ale łańcuch, blokady na wałkach itd. obowiązkowo żeby się dostać. Swoją drogą jaki kretyn wymyślił taką konstrukcję.....
Po tej przygodzie, którejś z kolei z C6 2.4 mimo że auto było piękne, z naprawdę niskim przebiegiem i wszystko działało sprawnie sprzedałem je, bo miałem dość inwestowania w studnie bez dna.
Po tej przygodzie, którejś z kolei z C6 2.4 mimo że auto było piękne, z naprawdę niskim przebiegiem i wszystko działało sprawnie sprzedałem je, bo miałem dość inwestowania w studnie bez dna.
własnie wymieniałem ową uszczelkę głowicy. Robiłem to przy okazji. Silnik był wyjęty. Olej przedostawał się do otworów gdzie siedzą świece. Na zewnątrz było sucho. Zabawne że cena gumowej uszczelki, to niecałe 4 Euro. Stara zrobiła się twarda jak kamień. Wyjmowałem ją w kawałkach. Jest jeszcze konieczna masa uszczelniająca, którą trzeba wysmarować obie części głowicy.
Załącznik. Zdjęcie zarejestrowanych użytkowników.
Załącznik. Zdjęcie zarejestrowanych użytkowników.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez likols, łącznie zmieniany 1 raz.
Drodzy Forumowicze... Intrygował mnie jeszcze temat więc w ostatni weekend podjąłem się powtórnego sprawdzenia gdzie wycieka olej i jakie było moje zdziwienie gdy okazało się że olej wcale nie wydostawał się w połowie głowicy... to były stare niezbyt dokładnie wytarte ślady oleju
mój błąd
Zacząłem więc szukać miejsca wycieku i coś znalazłem. Jednak w żaden sposób nie mogę się ogarnąć skąd ten olej może tam wyciekać. Czarna pokrywa łańcucha jest widać sucha a olej wydostaje się jakby z pokrywy łańcucha. Pomożecie w diagnozie i ewentualnie poradzicie co można z tym zrobić.. Koszty itp. Bardzo dziękuje za pomoc. Poniżej zamieszczam zdjęcia które udało mi się wykonać.
![Obrazek]()


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1083
- Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
- Imię: predki
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LEGNICA
Witam nie będę zakładał nowego wątku mam pytanko miał ktoś przypadek w tym silniku aby z uszczelniacza wału od strony rorządu wyciekał olej
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb