Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] 1.8T Problem po czipsie

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

[A6 C5] 1.8T Problem po czipsie

Post autor: eldozet » 20 wrz 2014, 00:25

Witam

Mam problem z moim AWT jakiś czas temu zrobiłem w moim aucie CZIP :)

Wszystko byłoby ok gdyby nie to że auto wypłuło w serii 138KM i 190NM to troszkę mało a auto jest w AVANCIE.

No więc trochę zawiedziony wracając do domu i mając te 168KM i 210NM słysze pisk jakby ktoś mysz torturował okazało się
że turbo dostało strzała, no nic zdarza się. Wymieniłem turno pojechałem na hamownie i wypluło 180KM i 235NM a program jest na
200KM i 300NM bez innych modów.

W moim aucie jest DOWNPIPE i DV aluminiowy ze sprężynką na 2bary+ czyli czerwona i wyłączona sonda 2 programowo.

Czuję róźnicę ale to jeszcze nie jest to wykres wyraźnei jest poszarpany i czasami auto zbiera się jak seria a czasmi idzie jak zły

Podmieniłem dziś przepływkę na oryginał ale jest to samo.

Znaleźliśmy z mechaniorem dzisiaj pękniętą odmęprzy bloku plastikową w kształcie fajki - wszystko wyszło podczas sprawdzania
szczelności dolory i układumetodą puszka zamiast przepływki i powietrze z kompresora do układu i szukamy gdzie syczy.

Czy wogóle jest realne uzyskanie tych 300Nm ?

Czy ktoś miał podobny problem?
Czy ta odma może mieć wpływ na to że te 20 kobył uciekło przez tą szparkę?:)

Świece cewki filtry oleje wszystko wymienione

Proszę o pomoc koledzy

i niech Bóg Wam w dzieciach wynagrodzi pomoc ;)

pozdrawiam Obrazek
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 20 wrz 2014, 05:58

Zacznij od logów dynamicznych 002+033 i 020+115+118
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: eldozet » 05 paź 2014, 19:01

Nie mam nistety programu do zrobienia logów. Mam kabel ale brak mozliwości wejścia w bloki powyżej 150.

Podmieniłem przepływkę na nową Bosha nic nie dało auto jeździ tak samo.

Dzisiaj postaram się podmienić n75 z octavii bo max ciśnienie jakie mi pokazuje to 0.7b po programie.

Zastanawiam się czy sprężynka w DV jest ok bo jest zalozona najtwardsza, ale teoretycznie mozna tez to zaślepić bez wpływu na max doładowanie w moim przypadku bo przecież to zawór upustowy.

Zastanawiam się nad zakupem http://properfekt.pl/akcesoria-samochod ... a-mbc.html

i przykręceniu na 0.9 bara maks i zmiana spręzynki w DV na miękką żeby nie szarpało i nie było przeładowania.

Dzisiaj przejadę się też autem bez filtra powietrza zobacze czy jest róźnica.


Co o tym myślicie?
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 06 paź 2014, 13:44

Kolego logi to podstawa, bez tego mozesz bawić sie w wymiane części aż do skutku. Masz kable sciagnij z neta vaga 3.11 lub (napisz do mnie to ci wyśle na email), swoją drogą histria z tunerem to jakies mega nieporozumienie, jak nie wychodzi seria w aucie to znaczy że coś nie tak i diagnozujemy auto, naprawiamy, i dopiero bierzemy się za mody. Przy takim podejsciu jak teraz nigdy nie osiągniesz 200 km i 300nm. Historia z mbc to moim zdaniem poroniony pomysł bo to pudrowanie syfa.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: eldozet » 07 paź 2014, 17:14

a VCDSem 908 też da rade zrobić logi? Zastanawiałem się nad tym co napisałeś jeśli chodzi o podnoszenie mocy mimo braku serii i myślę że czasami przecież może jej nie być bo auta stare i 138 koni i 190 niutków to chyba bez tragedii?

Już tyle rzeczy wymieniłem w tym aucie że zastanawiam się co może być jeszcze nie tak.
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 07 paź 2014, 19:45

Powinno się dać zrobić jak jest pełna wersja i dostęp do wszystkich kanałów, 2002 to wcale nie takie stare a po za tym te silniki nie gubią koni wraz z wiekiem tylko oczywiście musi być wszystko sprawne, co do wymiany częsci to niestety to co piszesz to jest typowe podejscie mechaników, brak konkretnej diagnozy tylko wymiana po koleji części aż w końcu trafimy. :|
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 08 paź 2014, 12:06

138 koni i 190 niutków
Tragedia. Ten silnik powinien trzymać serie.
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

grexong60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 21 lis 2011, 21:30
Lokalizacja: łódz

Re: 1.8T Problem po czipsie

Post autor: grexong60 » 22 paź 2014, 23:58

eldozet pisze:Witam

Mam problem z moim AWT jakiś czas temu zrobiłem w moim aucie CZIP :)

Wszystko byłoby ok gdyby nie to że auto wypłuło w serii 138KM i 190NM to troszkę mało a auto jest w AVANCIE.

No więc trochę zawiedziony wracając do domu i mając te 168KM i 210NM słysze pisk jakby ktoś mysz torturował okazało się
że turbo dostało strzała, no nic zdarza się. Wymieniłem turno pojechałem na hamownie i wypluło 180KM i 235NM a program jest na
200KM i 300NM bez innych modów.

W moim aucie jest DOWNPIPE i DV aluminiowy ze sprężynką na 2bary+ czyli czerwona i wyłączona sonda 2 programowo.

Czuję róźnicę ale to jeszcze nie jest to wykres wyraźnei jest poszarpany i czasami auto zbiera się jak seria a czasmi idzie jak zły

Podmieniłem dziś przepływkę na oryginał ale jest to samo.

Znaleźliśmy z mechaniorem dzisiaj pękniętą odmęprzy bloku plastikową w kształcie fajki - wszystko wyszło podczas sprawdzania
szczelności dolory i układumetodą puszka zamiast przepływki i powietrze z kompresora do układu i szukamy gdzie syczy.

Czy wogóle jest realne uzyskanie tych 300Nm ?

Czy ktoś miał podobny problem?
Czy ta odma może mieć wpływ na to że te 20 kobył uciekło przez tą szparkę?:)

Świece cewki filtry oleje wszystko wymienione

Proszę o pomoc koledzy

i niech Bóg Wam w dzieciach wynagrodzi pomoc ;)

pozdrawiam [url=http://images66.fotosik.pl/196/5f2f481bf9c585af.jpg]Obrazek[/URL]
200koni i 300nm do osiągniecia na zdrowym osprzęcie. Od diagnostyki zacznij , bo tak to raczej nie dojdziesz dlaczego tak słabo jedzie

zwykły $
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 30 sie 2008, 15:05
Lokalizacja: Jestem ślązakiem /EPKT

Post autor: zwykły $ » 06 lis 2014, 08:33

Warunkiem chipowania auta jest najpierw przywrócenie go do sprawności seryjnej a dopiero potem modyfikacje. Jeżeli stało się inaczej to albo firma tunerska chciała Cię naciągnąć na kasę nie informując o tym fakcie albo Ty się uparłeś mimo niesprawności samochodu. No cóż nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem. Powinieneś zrobić teraz tak. Podjechać z powrotem do tego tunera aby wgrał Ci oryginalny soft i naprawić samochód tak by trzymał serię . A dopiero potem napisać indywidualny program pod Twój silnik opierając się na pomiarach . I ważne żeby nie godzić się na żadnego gotowca. Program ma być napisany pod konkretnie Twój SPRAWNY!!!! silnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja