Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[Wskaźnik temp.Oleju ? Czujnik cieczy ?] Kilka pytań ?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
DonAdriano

[Wskaźnik temp.Oleju ? Czujnik cieczy ?] Kilka pytań ?

Post autor: DonAdriano » 30 wrz 2014, 20:52

Witam jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem A6 C5 z silnikiem 2.0 2003 rok i mam kilka pytań.

Otóż jaka powinna być temp. oleju na wskaźniku bo u mnie max co widziałem to coś koło 70st.C następnie temperatura cieczy wskaźnik ma tendencję nie zawsze ale jednak do pływania między 90 a 80 st.C i coś ciężko mu się ustawić na 90st.C jak dla mnie za długo przejadę 10 kilosów a wskazówka z ledwością pokazuje 70-75 st.C.
Następnie jak ktoś by mógł mnie nakierować gdzie na allegro albo na eBayu kupię zawór do zmiany geometrii zasysanego powietrza w kolektorze dolotowym mój ma pękniętą dźwignię i jest do wyrzutu a nie wiem dokładnie jak to się fachowo nazywa podobny miałem w Lanosie tam jedynie to było metalowe a nie jakiś plastikus ale mniejsza o to jak by ktoś był chętny zapodać aukcję byłbym wdzięczny.
Muszę jeszcze kupić odmę i wymienić ale to potem zrobię fote i pokażę o którą mi chodzi.

No i na koniec jak coś jest z tymi czujnikami temp. oleju i płynu to gdzie one są i czy dostanę się tam od góry bo chciałbym sam wymienić no i jak już to też poprosił bym o linka do jakiś aukcji.

Z racji tego iż mieszkam w Irlandi jestem skazany na tutejsze sklepy w których nic nie ma a jak już to tylko na zamówienie a i tak większość jakiś przewodów czy odmy do silnika trzeba iść do serwisu a tam ceny czasem zwalają z nóg.

Mam jeszcze sporo pytań ale to pomału nie na raz.

Jak źle zatytułowałem temat to przepraszam i proszę o przeniesienie w właściwe miejsce.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 01 paź 2014, 07:53

złe wskazania temperatury cieczy chłodzącej mogą być przyczyną uszkodzonego termostatu, jeśli silnik się nie dogrzewa to również temp. oleju będzie niższa niż powinna. więc zacząłbym od wymiany termostatu.

DonAdriano

Post autor: DonAdriano » 01 paź 2014, 18:46

Raczej termostat jest OK rury z chłodnicy się nagrzewają w miarę nagrzewania z kratek leci ciepłe powietrze więc termostat jest raczej ok ja myślę że raczej jest walnięty czujnik temperatury tylko gdzie on jest to nie wiem dlatego pytam to samo się dotyczy czujnika temp. oleju też nie wiem gdzie on się znajduje.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 01 paź 2014, 18:55

rury ( a raczej węże) nagrzewają się ale jak pisałeś musisz przejechać 10km żeby wskazówka pokazała 70 stopni, więc nagrzewają się ale długo a to oznacza termostat.

żeby na 100% zdiagnozować czujnik trzeba podłączyć auto pod vaga i sprawdzić jaką temperaturę podaje czujnik na kompa.

DonAdriano

Post autor: DonAdriano » 02 paź 2014, 20:32

A gdzie znajduje się czujnik temp. cieczy i oleju ?

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 02 paź 2014, 21:33

Nie znam twojego silnika więc nie pomogę bo nie chcę wprowadzać w błąd

markus71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 14:10
Lokalizacja: wrocław

Post autor: markus71 » 02 paź 2014, 22:20

Jeżeli chodzi o czujnik temp. oleju to zależy od tego ile jeździsz. Temp. oleju podnosi się wolno. Dopiero na trasie możesz sprawdzić. Gorzej z czujnikiem temp. wody. Przy aktualnych temperaturach to po 2 km. już jest ok. 90stopni i trzyma!! Falowanie to albo termostat lub czujnik. Czujnik najlepiej sprawdzić kompem. Termostat może też wywoływać coś podobnego jak falowanie, w zależności od prędkości przy otwartym termostacie może zmieniać wskazania. Lepiej podłącz kompa. Z czujnikiem temp. a raczej z jego położeniem jest tak, praktycznie co silnik to gdzie indziej. W moim jest na dole przy chłodnicy i trzeba albo spuścić płyn przy wymianie albo trochę ( ok.1l) przy wymianie. W innych 5 min, i wymieniony ( tył silnika przy głowicy). Nie wiem czy nie zależy od modelu silnika tzn. np. przy silnikach 1,8t co model to inne miejsce. ETKA w AWT sugeruje górne położenie, a jest na dole. jedynie nr części się zgadza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja