[ MULTI] Objawy padniętej przegubu wewnętrznego pytanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 13 lis 2013, 00:43
- Imię: Radosław
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
[ MULTI] Objawy padniętej przegubu wewnętrznego pytanie
Witam mam pytanie jakie są objawy padniętego przegubu wewnętrznego ?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 13 lis 2013, 00:43
- Imię: Radosław
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Nie wiem jak to dokładnie jest, ale często ludzie mają problemy ze skrzyniami, a w VAG-u zero błędów - pewnie dlatego, że VAG złapie błąd który wystąpi w elektronice, a jak coś jest mechanicznie uszkodzone to już nie Aby nie naciągać się na koszty to wejdź najpierw pod auto i sprawdź osłonę przegubu wewnętrznego i tak jak wcześniej Ci napisałam weź złap za półośkę sprawdź luzy - jeśli jest luz gór/dół to masz winowajcę zamieszania, jeśli nie to chyba czeka Cie wizyta w serwisie ASB
Co do szarpania autem to niech się wypowiedzą bardziej obeznani, ale to bardziej jakieś uszkodzenie skrzyni niż przegubu wewnętrznego. Jak pada konwerter i delikatnie się przyspiesza na 3 biegu w podanych przez Ciebie zakresach obrotowych to telepie strasznie.
Co do szarpania autem to niech się wypowiedzą bardziej obeznani, ale to bardziej jakieś uszkodzenie skrzyni niż przegubu wewnętrznego. Jak pada konwerter i delikatnie się przyspiesza na 3 biegu w podanych przez Ciebie zakresach obrotowych to telepie strasznie.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7173
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Tez bym stawiał na skrzynie bo ostatnio miałem okazję się przejechać 2.4 z multi z padniętymi przegubami wewnętrznymi które pukały przy jeździe na wprost i puszczaniu gazu kiedy zaczynało się hamowanie silnikiem.
Natomiast rozumiem że silnik , zapłon , i wszystko jest ok?
Pytam bo skrzynia mi lekko szarpała przy ruszaniu i czuć było wyraźnie kiedy sprzęgło łapie - potem się okazało że sonda padła , ezektor zapchany , przepustnica zasyfiona itd. - po zrobieniu auto i skrzynia chodzą jak marzenie. Nawet kolega który naprawia multi ( Bart-S ) stwierdził że widać że nie zawsze skrzynia jest przyczyną i jest ona czuła na wszelkie niesprawności silnika , bo komputer skrzyni czeka prawdopodobnie na odpowiednie dane momemtu przy danych obrotach itd. itp.
Natomiast rozumiem że silnik , zapłon , i wszystko jest ok?
Pytam bo skrzynia mi lekko szarpała przy ruszaniu i czuć było wyraźnie kiedy sprzęgło łapie - potem się okazało że sonda padła , ezektor zapchany , przepustnica zasyfiona itd. - po zrobieniu auto i skrzynia chodzą jak marzenie. Nawet kolega który naprawia multi ( Bart-S ) stwierdził że widać że nie zawsze skrzynia jest przyczyną i jest ona czuła na wszelkie niesprawności silnika , bo komputer skrzyni czeka prawdopodobnie na odpowiednie dane momemtu przy danych obrotach itd. itp.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 13 lis 2013, 00:43
- Imię: Radosław
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 13 lis 2013, 00:43
- Imię: Radosław
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 13 lis 2013, 00:43
- Imię: Radosław
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
Trochę tak nie do końca, przeguby okazały się sprawne i w super stanie. Okazało się, że w skrzyni skończył się łańcuch który ślizgał się na kołach podczas hamowania i przyspieszania. Po jego rozszczepieniu rozpadł się jak puzle. Nie opłacało się tego robić, kupiłem drgugą skrzynie w okazyjnej cenie wymieniłem pakiet tarczek do jazdy w przód i chodzi jak marzenie tak jak u Ciebie - tak jak wspominałem chce jeździć takim automatem hehebendzji pisze:Tez bym stawiał na skrzynie bo ostatnio miałem okazję się przejechać 2.4 z multi z padniętymi przegubami wewnętrznymi które pukały przy jeździe na wprost i puszczaniu gazu kiedy zaczynało się hamowanie silnikiem.
Czy to prawda, że fabrycznie zalewają Febim?bendzji pisze:Cytat z innego forumolej wymienia się tutaj co 50/60tyś km. W tym celu używamy tylko i wyłącznie oleju ATF o specyfikacji, którą przewiduje producent - fabryczne oznaczenie G 052 180 A2.
Czeka mnie wymiana, w ZG w jednym z zakładów udzielono mi takiej informacji opierając się właśnie o ten numer. Sopa zalewa skrzynie Castrolem. Na forum większość zaleca ORI. Problem w tym, że cena za litr zabija.
Jakie są wasze spostrzeżenia użytkownicy Multi?