Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problem z AFB 2,5 TDI 150 km.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Sebberis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 25 sie 2013, 09:00
Lokalizacja: Trzebiatów

Problem z AFB 2,5 TDI 150 km.

Post autor: Sebberis » 14 wrz 2014, 05:27

Auto po regeneracji wtryskiwaczy i pompy wtryskowej - 7800 pln
Cały rozrząd OK. Turbina OK.

Jazda:

Raz pięknie i dynamicznie się zachowuje a raz wyje i wchodzi na obroty a ledwo jedzie...
Gdy ruszam ze skrzyżowania pod górkę to mam obawy, że nie zdążę...
Czasami nie reaguje na pedał gazu - prędkość i obroty.
Nawet na piasku nie zrobię lekkiego zrywa...

Skrzynia automatyczna Tiptronik.
Przy wymianie oleju w starym oleju i na filtrze opiłki metalu.

Czy ktoś z was miał podobny problem i może udzielić mi jakieś wskazówki?

[ Dodano: 2014-09-14, 05:27 ]
Dodam, że auto na maksa osiąga 195 km/h spalanie w mieście to ok 13 l/100 km. Tak ma być?

Damian_1821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Damian_1821 » 14 wrz 2014, 10:10

To auto powinno "zrywać" asfalt. Zdrowe V6 w tipie potrafi zapiszczeć przy ruszaniu na asfalcie :)

Czy objaw występuję tylko przy ruszaniu pod górkę? Czy niezależnie od płaszczyzny terenu?
Znajomy w A4 ma taki problem na R - pod górkę obroty idą w górę, a prędkość nijaka i to niestety wina skrzyni.
krzynia automatyczna Tiptronik.
Przy wymianie oleju w starym oleju i na filtrze opiłki metalu.
Opiłki metalu z hamulca postojowego - zawsze się jakieś znajdą, ale nie powinny wędrować po całej skrzyni wraz z olejem, bo mogą zatkać konwerter...
Na dole miski powinny być magnesiki, które "łapią" te opiłki

Podpinałeś pod kompa? Masz jakieś błędy?

Sebberis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 25 sie 2013, 09:00
Lokalizacja: Trzebiatów

Post autor: Sebberis » 14 wrz 2014, 12:45

Jak ruszam to brak dynamiki, rusza jak popychany muł, na prostej troszkę lepiej pod lekką górkę gorzej. Nie ma reguły czy zimny czy ciepły, tyle, że jak zimny to bardziej zawyje.
W czasie jazdy czy przy ruszaniu, raz jest dynamiczny a raz klapa.
Często jest tak, że gdy ruszam spod domu gdzie mam lekki pochył, to silnik wchodzi na obroty i wyje a samochód przyśpiesza z męką i byle jak, a czasami nie przyśpiesza i nie wchodzi na obroty. Jak ruszę i przyśpieszam i jadę, to 3 bieg jest krótki, wacha się w granicach 200-300 obr/minutę.
Zauważyłem, że jak dodaję powoli gazu, to przyśpiesza trochę lepiej, gdy wcisnę gwałtownie to zawyje obroty wzrosną i ledwo co przyśpiesza i nie zawsze przy gwałtownym wciśnięciu gazu zrzuci na niższy bieg.

Gdy go kupiłem to miałem wrażenie, że od początku coś nie tak jest , gdy mowa o 150 KM i dieslu (diesel ma większy moment obrotowy niż benzyna, a poprzednio jeździłem 150 km benzyną mercedesa 2,3).
Węszyłem ile się da i wyszło, że pompa kaput, więc poszła pompa na regenerację, wtryskiwacze 6 szt na regenerację, nowy boscha oryginalny przepływomierz, wałki rozrządu i cały rozrząd ok - kazałem specjalnie to sprawdzić. Olej w skrzyni biegów taki jaki powinien być. Remont robiony w autoryzowanym punkcie bosch serwis. Auto testowane pod komputerem w czasie jazdy, czyli pompa ok, powietrze ok, turbina ok, wszystko było robione z pracownikiem bosch serwis, gdy ja prowadziłem samochód.

Teraz dałem na wymianę skrzyni biegów i wmontowano mi skrzynię od 155 km i stoi na warsztacie, gdyż przyśpieszał dynamiczniej, ale nie zrywał piasku i szarpał przy zmianie biegów. Wmontowana skrzynia biegów w awarię nie wchodzi. Jednak czy tak można i czy to ma sens?? Wmontowywać skrzynię od silnika innej mocy??

Kurde zawiedziony jestem samochodem.

Damian_1821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Damian_1821 » 14 wrz 2014, 20:58

Z objawów obstawiałbym skrzynie biegów... ale jak rozumiem na starej i na nowej skrzynce te same objawy?
Daj namiar na ten serwis Bosch'a

Sebberis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 25 sie 2013, 09:00
Lokalizacja: Trzebiatów

Post autor: Sebberis » 15 wrz 2014, 18:17

Kolego ten bosch serwis to Kołobrzeg, ale pompę wysyłali gdzieś w Twoje okolice a wtryskiwaczy gdzieś indziej. W pompie wymieniali nawet obudowę na nową, gdyż poprzednia obudowa miała jakieś kanały zapchane. Generalnie odczucia jakiegoś nie miałem, więc pojechałem tam gdzie problem zdjagnozowali i po sprawdzeniu na komputerze dostałem informację, że problem pompy rozwiązany. Pompa przed naprawą podawała większą dawkę paliwa jednak patrząc na komputer auto więcej pali paliwa bo z kompa średnia to 14 litrów na mieście ale ze sprawdzenia po tankowania wiem, że to ok 12,5 l. Szkoda, że wcześniej nie sprawdziłem. W każdym razie za pełen bak od rezerwy po mieście robię 400 km.

[ Dodano: 2014-09-15, 18:17 ]
Dzisiaj kazałem wrzucić poprzednią skrzynię biegów. Jest to skrzynia DEQ.
Jak sprawdzić jaka skrzynia biegów powinna być w moim audi?

Damian_1821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Damian_1821 » 15 wrz 2014, 20:25

Zobacz na wlepce (w bagażniku) jaka ORI skrzynka siedziała
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... ToIn_2BEZU
np. na obrazku (znalezionym w sieci) skrzynia biegów EVE (5 linijka)

P.S. Odbierz PW

Sebberis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 25 sie 2013, 09:00
Lokalizacja: Trzebiatów

Post autor: Sebberis » 21 wrz 2014, 16:20

Napomnę. Wspomniałem, że mam krótki 3 bieg. Wygląda to inaczej:
1 bieg i jedzie
2 bieg i jedzie dalej
3 bieg i jedzie i wzrastają obroty o jakieś 200 i znowu tak jak by wrzucił bieg 3 znowu, spadają obroty o 200 i jedzie dalej
4 bieg i piąty już normalnie.

O co chodzi, to tak jak by miał coś między 2 a 3 biegiem:)) W tym momencie jak drugi raz wejdzie na 3 bieg to taki mułowaty się robi na chwilę.

Awatar użytkownika
ORZ3CH
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 27 kwie 2013, 19:48
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: ORZ3CH » 22 wrz 2014, 16:37

3 bieg zapina lockup, dlatego na obrotomierzu ma sie wrazenie ze 3 bieg zmienia 2 razy.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 22 wrz 2014, 17:18

ORZ3CH pisze:3 bieg zapina lockup, dlatego na obrotomierzu ma sie wrazenie ze 3 bieg zmienia 2 razy.
Tak jest, inaczej można powiedzieć że jest wrażenie półbiegu, jak w niektórych ciężarówkach <luzik>
Lektor.

Sebberis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 25 sie 2013, 09:00
Lokalizacja: Trzebiatów

Post autor: Sebberis » 28 wrz 2014, 11:59

Co to i na co to jest?

[ Dodano: 2014-09-28, 11:59 ]
Temat nie aktualny z mojej strony, auto puściłem za grosze, a kupiłem wczoraj A6 C6 2006 2,7 TDI Multitronik <rotfl>

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 04 paź 2014, 05:40

Ja mam tak na drugim biegu - znaczy jakby był półbieg.
Pozdrawiam
Darnok

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga