Problem z AFB 2,5 TDI 150 km.
Problem z AFB 2,5 TDI 150 km.
Auto po regeneracji wtryskiwaczy i pompy wtryskowej - 7800 pln
Cały rozrząd OK. Turbina OK.
Jazda:
Raz pięknie i dynamicznie się zachowuje a raz wyje i wchodzi na obroty a ledwo jedzie...
Gdy ruszam ze skrzyżowania pod górkę to mam obawy, że nie zdążę...
Czasami nie reaguje na pedał gazu - prędkość i obroty.
Nawet na piasku nie zrobię lekkiego zrywa...
Skrzynia automatyczna Tiptronik.
Przy wymianie oleju w starym oleju i na filtrze opiłki metalu.
Czy ktoś z was miał podobny problem i może udzielić mi jakieś wskazówki?
[ Dodano: 2014-09-14, 05:27 ]
Dodam, że auto na maksa osiąga 195 km/h spalanie w mieście to ok 13 l/100 km. Tak ma być?
Cały rozrząd OK. Turbina OK.
Jazda:
Raz pięknie i dynamicznie się zachowuje a raz wyje i wchodzi na obroty a ledwo jedzie...
Gdy ruszam ze skrzyżowania pod górkę to mam obawy, że nie zdążę...
Czasami nie reaguje na pedał gazu - prędkość i obroty.
Nawet na piasku nie zrobię lekkiego zrywa...
Skrzynia automatyczna Tiptronik.
Przy wymianie oleju w starym oleju i na filtrze opiłki metalu.
Czy ktoś z was miał podobny problem i może udzielić mi jakieś wskazówki?
[ Dodano: 2014-09-14, 05:27 ]
Dodam, że auto na maksa osiąga 195 km/h spalanie w mieście to ok 13 l/100 km. Tak ma być?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
- Lokalizacja: Rybnik
To auto powinno "zrywać" asfalt. Zdrowe V6 w tipie potrafi zapiszczeć przy ruszaniu na asfalcie
Czy objaw występuję tylko przy ruszaniu pod górkę? Czy niezależnie od płaszczyzny terenu?
Znajomy w A4 ma taki problem na R - pod górkę obroty idą w górę, a prędkość nijaka i to niestety wina skrzyni.
Na dole miski powinny być magnesiki, które "łapią" te opiłki
Podpinałeś pod kompa? Masz jakieś błędy?
Czy objaw występuję tylko przy ruszaniu pod górkę? Czy niezależnie od płaszczyzny terenu?
Znajomy w A4 ma taki problem na R - pod górkę obroty idą w górę, a prędkość nijaka i to niestety wina skrzyni.
Opiłki metalu z hamulca postojowego - zawsze się jakieś znajdą, ale nie powinny wędrować po całej skrzyni wraz z olejem, bo mogą zatkać konwerter...krzynia automatyczna Tiptronik.
Przy wymianie oleju w starym oleju i na filtrze opiłki metalu.
Na dole miski powinny być magnesiki, które "łapią" te opiłki
Podpinałeś pod kompa? Masz jakieś błędy?
Jak ruszam to brak dynamiki, rusza jak popychany muł, na prostej troszkę lepiej pod lekką górkę gorzej. Nie ma reguły czy zimny czy ciepły, tyle, że jak zimny to bardziej zawyje.
W czasie jazdy czy przy ruszaniu, raz jest dynamiczny a raz klapa.
Często jest tak, że gdy ruszam spod domu gdzie mam lekki pochył, to silnik wchodzi na obroty i wyje a samochód przyśpiesza z męką i byle jak, a czasami nie przyśpiesza i nie wchodzi na obroty. Jak ruszę i przyśpieszam i jadę, to 3 bieg jest krótki, wacha się w granicach 200-300 obr/minutę.
Zauważyłem, że jak dodaję powoli gazu, to przyśpiesza trochę lepiej, gdy wcisnę gwałtownie to zawyje obroty wzrosną i ledwo co przyśpiesza i nie zawsze przy gwałtownym wciśnięciu gazu zrzuci na niższy bieg.
Gdy go kupiłem to miałem wrażenie, że od początku coś nie tak jest , gdy mowa o 150 KM i dieslu (diesel ma większy moment obrotowy niż benzyna, a poprzednio jeździłem 150 km benzyną mercedesa 2,3).
Węszyłem ile się da i wyszło, że pompa kaput, więc poszła pompa na regenerację, wtryskiwacze 6 szt na regenerację, nowy boscha oryginalny przepływomierz, wałki rozrządu i cały rozrząd ok - kazałem specjalnie to sprawdzić. Olej w skrzyni biegów taki jaki powinien być. Remont robiony w autoryzowanym punkcie bosch serwis. Auto testowane pod komputerem w czasie jazdy, czyli pompa ok, powietrze ok, turbina ok, wszystko było robione z pracownikiem bosch serwis, gdy ja prowadziłem samochód.
Teraz dałem na wymianę skrzyni biegów i wmontowano mi skrzynię od 155 km i stoi na warsztacie, gdyż przyśpieszał dynamiczniej, ale nie zrywał piasku i szarpał przy zmianie biegów. Wmontowana skrzynia biegów w awarię nie wchodzi. Jednak czy tak można i czy to ma sens?? Wmontowywać skrzynię od silnika innej mocy??
Kurde zawiedziony jestem samochodem.
W czasie jazdy czy przy ruszaniu, raz jest dynamiczny a raz klapa.
Często jest tak, że gdy ruszam spod domu gdzie mam lekki pochył, to silnik wchodzi na obroty i wyje a samochód przyśpiesza z męką i byle jak, a czasami nie przyśpiesza i nie wchodzi na obroty. Jak ruszę i przyśpieszam i jadę, to 3 bieg jest krótki, wacha się w granicach 200-300 obr/minutę.
Zauważyłem, że jak dodaję powoli gazu, to przyśpiesza trochę lepiej, gdy wcisnę gwałtownie to zawyje obroty wzrosną i ledwo co przyśpiesza i nie zawsze przy gwałtownym wciśnięciu gazu zrzuci na niższy bieg.
Gdy go kupiłem to miałem wrażenie, że od początku coś nie tak jest , gdy mowa o 150 KM i dieslu (diesel ma większy moment obrotowy niż benzyna, a poprzednio jeździłem 150 km benzyną mercedesa 2,3).
Węszyłem ile się da i wyszło, że pompa kaput, więc poszła pompa na regenerację, wtryskiwacze 6 szt na regenerację, nowy boscha oryginalny przepływomierz, wałki rozrządu i cały rozrząd ok - kazałem specjalnie to sprawdzić. Olej w skrzyni biegów taki jaki powinien być. Remont robiony w autoryzowanym punkcie bosch serwis. Auto testowane pod komputerem w czasie jazdy, czyli pompa ok, powietrze ok, turbina ok, wszystko było robione z pracownikiem bosch serwis, gdy ja prowadziłem samochód.
Teraz dałem na wymianę skrzyni biegów i wmontowano mi skrzynię od 155 km i stoi na warsztacie, gdyż przyśpieszał dynamiczniej, ale nie zrywał piasku i szarpał przy zmianie biegów. Wmontowana skrzynia biegów w awarię nie wchodzi. Jednak czy tak można i czy to ma sens?? Wmontowywać skrzynię od silnika innej mocy??
Kurde zawiedziony jestem samochodem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
- Lokalizacja: Rybnik
Kolego ten bosch serwis to Kołobrzeg, ale pompę wysyłali gdzieś w Twoje okolice a wtryskiwaczy gdzieś indziej. W pompie wymieniali nawet obudowę na nową, gdyż poprzednia obudowa miała jakieś kanały zapchane. Generalnie odczucia jakiegoś nie miałem, więc pojechałem tam gdzie problem zdjagnozowali i po sprawdzeniu na komputerze dostałem informację, że problem pompy rozwiązany. Pompa przed naprawą podawała większą dawkę paliwa jednak patrząc na komputer auto więcej pali paliwa bo z kompa średnia to 14 litrów na mieście ale ze sprawdzenia po tankowania wiem, że to ok 12,5 l. Szkoda, że wcześniej nie sprawdziłem. W każdym razie za pełen bak od rezerwy po mieście robię 400 km.
[ Dodano: 2014-09-15, 18:17 ]
Dzisiaj kazałem wrzucić poprzednią skrzynię biegów. Jest to skrzynia DEQ.
Jak sprawdzić jaka skrzynia biegów powinna być w moim audi?
[ Dodano: 2014-09-15, 18:17 ]
Dzisiaj kazałem wrzucić poprzednią skrzynię biegów. Jest to skrzynia DEQ.
Jak sprawdzić jaka skrzynia biegów powinna być w moim audi?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
- Lokalizacja: Rybnik
Zobacz na wlepce (w bagażniku) jaka ORI skrzynka siedziała
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... ToIn_2BEZU
np. na obrazku (znalezionym w sieci) skrzynia biegów EVE (5 linijka)
P.S. Odbierz PW
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... ToIn_2BEZU
np. na obrazku (znalezionym w sieci) skrzynia biegów EVE (5 linijka)
P.S. Odbierz PW
Napomnę. Wspomniałem, że mam krótki 3 bieg. Wygląda to inaczej:
1 bieg i jedzie
2 bieg i jedzie dalej
3 bieg i jedzie i wzrastają obroty o jakieś 200 i znowu tak jak by wrzucił bieg 3 znowu, spadają obroty o 200 i jedzie dalej
4 bieg i piąty już normalnie.
O co chodzi, to tak jak by miał coś między 2 a 3 biegiem:)) W tym momencie jak drugi raz wejdzie na 3 bieg to taki mułowaty się robi na chwilę.
1 bieg i jedzie
2 bieg i jedzie dalej
3 bieg i jedzie i wzrastają obroty o jakieś 200 i znowu tak jak by wrzucił bieg 3 znowu, spadają obroty o 200 i jedzie dalej
4 bieg i piąty już normalnie.
O co chodzi, to tak jak by miał coś między 2 a 3 biegiem:)) W tym momencie jak drugi raz wejdzie na 3 bieg to taki mułowaty się robi na chwilę.
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga