Czesta usterka w avantach jest niedzialajace urzadzenia elektryczne w klapie tylnej jak swiatla lub wycieraczka.
Najczestsza przyczyna sa przerwane kable w elastycznym laczniku znajdujacym sie przy zawiasie klapy.
W przypadku c4 jest to lewa guma karbowana przez ktora przechodza przewody elektryczne z nadwozia do klapy.
Naprawa polega na wycieciu 40-50cm tej instalacji i wlutowaniu w to miejsce nowej wiazki przewodow.
Dobrze przy okazji zaopatrzyc sie w nowa przelotke gumowa.Do nabycia w aso koszt ok 30zl.
Naprawe zaczynamy od rozebrania slupka tylnego.zaczynamy od zdjecia plastiku gornego.podwazamy go od strony uszczelki i odpinamy w dol.
Nastepnie od gory odchylamy i odpinamy plastik na boczku tylnym.
Mamy juz wiazke na slupku.zawinieta w izolacje tekstylna.
Przystepujemy do rozbierania klapy.
Tutaj podobnie zaczynamy od dlugiego plastiku.Jest na zatrzaskach.
nastepnie sciagamy plastik przy lewej krawedzi klapy.jest na blaszanych zaczepach wiec wystarczy go odciagnac od klapy i schodzi.
Mamy druga strone rozebrana.
Nastepnie odkrecamy oslone zawiasu dwie srubki na krzyzak i sciagamy te oslone.
Sciagamy gume z otworow w nadwoziu i w klapie.
Odcinamy ok 20cm wiazki na slupku tylnym odzielajac jednak z wiazki kable do lampki idace sa tylko w jednej izolacji
Na klapie rozplatujemy wiazke i tniemy kable w roznych miejscach.chodzi o to zeby zmieniac miejsce przeciecia kolejnych kabli o ok 1cm .Zabieg stosujemy po to aby nie wyszlo jedno duze klebowisko zlaczen i lutowan bedzie ciezko upchnac pod oslona.
Nastepnie wyciagamy cala uszkodzona czesc instalacji lacznie z uszkodzona guma laczaca.
Nastepnie liczymy ile jest kabli na klapie do polaczenia u mnie bylo to 13 kabli.od strony nadwozia bylo to 11 kabli i 2 kable do lampki.
Wiec wszystko sie zgadza.
Nastepnie robimy 50cm kawalek izolacji czyli 13 kabli odpowiedniej dlugosci zawijamy izolacja na calej dlugosci
Pamietajmy o zalozeniu nowej gumy.
Przewlekamy z jednej strony do klapy przez otwory konstrukcyjne z drugiej do nadwozia.
Pozostalo polutowanie kabli jeden do jednego,
czyli np czerwony w klapie mozemy polaczyc jakimkolwiek kolorem aby tylko w slupku do tego samego koloru podlaczyc rowniez czerwony kabelek.
Dobrze jest wpuscic w ta gumowa oslone kabli troszke oleju,aby kable mogly sie ladnie ulozyc i nie byly napiete przez kilka pierwszych zamkniec klapy..
Calosc skladamy w odwrotnej kolejnosci.
musi dzialac.
Zdjecia robione w czasie operacji wymiany klapy ale dzialanie to samo gdyz przy okazji wymiany naprawialem instalacje.
[100 c4 a6 c4 avant]naprawa instalacji elektrycznje w klapie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 29 lip 2008, 21:05
- Lokalizacja: Augustów
jeśli dobrze pamiętam to 4 z tych kabli są grubsze (zdaje się, że nawet 1.5 mm2) a pozostałe to cieĂąsze przewody zasilające żarówki (nie grubsze niż 1 mm2).
Co samego manuala to muszę przyznać, że kolega Tomkom1 robi tak jak się należy.
Mi udało się uniknąć rozbierania tapicerki wewnątrz kabiny tylko dlatego, że dałem wstawkę wiązki tylko trochę dłuższą od przykrytego przez gumę. Rozciąłem wszystkie przewody mniej więcej w połowie odcinka schowanego pod gumą (niektóre nie przetarły się) i przedłużyłem. W ten sposób schowałem miejsca łączenia w lukach klapy i nadwozia, a najbardziej narażony otarciami odcinek wiązki jest nowy.
W moim przypadku ta naprawa niestety nie pomogła uruchomić tylnej wycieraczki. Trzeba było naprawdę dość mocno rozbroić silniczek napędzający ramię wycieraczki, ale udało mi się to.
Niestety zorientowałem się po fakcie, że trzeba było robić zdjęcia po drodze, bo z pewnością byłoby to tutaj bardzo przydatne, ale jeśli ktoś będzie tym zainteresowany to zapraszam na PW, bo chyba nie ma sensu robić osobnego wątku na takie wspominki z pamięci.
Pozdrawiam!
Co samego manuala to muszę przyznać, że kolega Tomkom1 robi tak jak się należy.
Mi udało się uniknąć rozbierania tapicerki wewnątrz kabiny tylko dlatego, że dałem wstawkę wiązki tylko trochę dłuższą od przykrytego przez gumę. Rozciąłem wszystkie przewody mniej więcej w połowie odcinka schowanego pod gumą (niektóre nie przetarły się) i przedłużyłem. W ten sposób schowałem miejsca łączenia w lukach klapy i nadwozia, a najbardziej narażony otarciami odcinek wiązki jest nowy.
W moim przypadku ta naprawa niestety nie pomogła uruchomić tylnej wycieraczki. Trzeba było naprawdę dość mocno rozbroić silniczek napędzający ramię wycieraczki, ale udało mi się to.
Niestety zorientowałem się po fakcie, że trzeba było robić zdjęcia po drodze, bo z pewnością byłoby to tutaj bardzo przydatne, ale jeśli ktoś będzie tym zainteresowany to zapraszam na PW, bo chyba nie ma sensu robić osobnego wątku na takie wspominki z pamięci.
Pozdrawiam!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 30 mar 2010, 17:10
- Lokalizacja: PODHALE
- Motostacja
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga