[ AKE 2.5 180 KM] Świece długo grzeją
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Dokładnie, może to być również 6 przepalonych świecmwx pisze: Czasy załączenia są sterowane przez kompa, ale on załącza po prostu przekaźnik i nie interesuje go co jest podłączone pod fajki.

Układ grzania działa niezależnie od tego czy cokolwiek jest do fajek podłączone. Tylko po wskazaniach woltomierza można zauważyć czy coś grzeje

Części samochodowe online - Motostacja pl
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Kolego podmień na próbę czujnik, choćby i na najtańszy zamiennik. Wymienia się go w 3 minuty a jest chyba jedynym potencjalnym sprawcą tego zamieszania. Ewentualnie zanieczyszczone/zaśniedziałe styki (to akurat u mnie było przyczyną jedynego, jak na razie, problemu z AKE -oszalał jak na chwilę stracił styk przez śniedź)
Sprawdź też poziom płynu chłodzącego.
Sprawdź też poziom płynu chłodzącego.
Witam, dzięki za odpowiedzi
Czujnik temp sprawdzałem i jest dobry, wszystko jest jak należy. Ale jest mały przełom. Pożyczyłem tacie auto i zbyt szybko przekręcić kluczyk z tego co mówił i świece nagle zaczeły normalnie grzać. Trwało to całe 2 dni i teraz widzę że jest jak bylo. Więc pewnie coś z elektryką
Czujnik temp sprawdzałem i jest dobry, wszystko jest jak należy. Ale jest mały przełom. Pożyczyłem tacie auto i zbyt szybko przekręcić kluczyk z tego co mówił i świece nagle zaczeły normalnie grzać. Trwało to całe 2 dni i teraz widzę że jest jak bylo. Więc pewnie coś z elektryką
Idą dalej tropem. Po odpięciu wtyczki od G62, ECU widzi temp +37.5oC
Zaciekawiło mnie to ponieważ na forum pisze że:
[ Dodano: 2014-10-20, 19:00 ]
Ostatnio olałem to i jezdziłem ale dzisiaj się za to wziąłem i problem rozwiązany więc napiszę dla pokoleń
Ktoś zamontował kiedyś emulator czujnika temp cieczy który działa przez ~10sekund od momentu uruchomienia zapłonu i narzuca niską temperaturę w celu dłuższego nagrzewania świec. Jest to o tyle ciężko wykryć VAGiem, że zanim program połączy się z ECU, moduł ten przestawał działać i program wyświetlał nam prawidłową temperature. Było to wpięte przy ECU, to że jest to moduł właśnie od oszukiwania temp upewniło mnie sprawdzenie przejścia między kostką czujnika temp a tym urządzeniem.
po odcięciu zasilania, usunięciu modułu i podłączenia kabla jak w oryginale wszystko wróciło do prawidłowego stanu rzeczy:) Modułu takie są montowane prawdopodobnie po to żeby auto lepiej odpalało.. Pozdrawiam
Zaciekawiło mnie to ponieważ na forum pisze że:
Jak to w końcu powinno być i dlaczego tak u mnie jest?xoslox pisze:Dodatkowe info do instrukcji. W bloku silnika przy Coolant Temperature może wam wyświetlać także stałe wartości:
- 48 °C → Przerwa w ciągłości przewodów
+ 143 °C → Zwarcie między przewodem 1 i 3.
[ Dodano: 2014-10-20, 19:00 ]
Ostatnio olałem to i jezdziłem ale dzisiaj się za to wziąłem i problem rozwiązany więc napiszę dla pokoleń

Ktoś zamontował kiedyś emulator czujnika temp cieczy który działa przez ~10sekund od momentu uruchomienia zapłonu i narzuca niską temperaturę w celu dłuższego nagrzewania świec. Jest to o tyle ciężko wykryć VAGiem, że zanim program połączy się z ECU, moduł ten przestawał działać i program wyświetlał nam prawidłową temperature. Było to wpięte przy ECU, to że jest to moduł właśnie od oszukiwania temp upewniło mnie sprawdzenie przejścia między kostką czujnika temp a tym urządzeniem.
po odcięciu zasilania, usunięciu modułu i podłączenia kabla jak w oryginale wszystko wróciło do prawidłowego stanu rzeczy:) Modułu takie są montowane prawdopodobnie po to żeby auto lepiej odpalało.. Pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków