Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] Świece długo grzeją

Silniki wysokoprężne
kamilsdz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 06 kwie 2014, 18:52
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: kamilsdz » 17 wrz 2014, 19:00

Witam,
Wymieniony przekaźnik świec, niestety bez zmian. Jakieś pomysły co dalej?

marcinacm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 250
Rejestracja: 05 paź 2013, 11:16
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: marcinacm » 18 wrz 2014, 19:02

Hmm a czy świece są dobrane do właściwej ciepłoty ????
Jak kierowca dba o samochód , tak samochód dba o kierowcę

kamilsdz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 06 kwie 2014, 18:52
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: kamilsdz » 18 wrz 2014, 19:30

świece kupione po nr VIN nowe więc na pewno dobre

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 18 wrz 2014, 19:30

marcinacm pisze:Hmm a czy świece są dobrane do właściwej ciepłoty ?? ??
A co właściwie masz na myśli ? Przecież od STARA 200 to się nie da świec zamontować <mysli>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 18 wrz 2014, 22:27

Nie wymyślajcie za dużo, C5 nie ma żadnej diagnozy świec. Czasy załączenia są sterowane przez kompa, ale on załącza po prostu przekaźnik i nie interesuje go co jest podłączone pod fajki.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 18 wrz 2014, 22:35

mwx pisze: Czasy załączenia są sterowane przez kompa, ale on załącza po prostu przekaźnik i nie interesuje go co jest podłączone pod fajki.
Dokładnie, może to być również 6 przepalonych świec ;)
Układ grzania działa niezależnie od tego czy cokolwiek jest do fajek podłączone. Tylko po wskazaniach woltomierza można zauważyć czy coś grzeje ;)
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 19 wrz 2014, 00:01

Kolego podmień na próbę czujnik, choćby i na najtańszy zamiennik. Wymienia się go w 3 minuty a jest chyba jedynym potencjalnym sprawcą tego zamieszania. Ewentualnie zanieczyszczone/zaśniedziałe styki (to akurat u mnie było przyczyną jedynego, jak na razie, problemu z AKE -oszalał jak na chwilę stracił styk przez śniedź)

Sprawdź też poziom płynu chłodzącego.

kamilsdz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 06 kwie 2014, 18:52
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: kamilsdz » 22 wrz 2014, 18:17

Witam, dzięki za odpowiedzi
Czujnik temp sprawdzałem i jest dobry, wszystko jest jak należy. Ale jest mały przełom. Pożyczyłem tacie auto i zbyt szybko przekręcić kluczyk z tego co mówił i świece nagle zaczeły normalnie grzać. Trwało to całe 2 dni i teraz widzę że jest jak bylo. Więc pewnie coś z elektryką

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 23 wrz 2014, 08:31

Proponowałem żebyś podmienił czujnik między innymi po to, by wyeliminować potencjalny problem ze skorodowanym złączem. Na prawdę można go kupić za parę groszy.

kamilsdz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 06 kwie 2014, 18:52
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: kamilsdz » 20 paź 2014, 19:00

Idą dalej tropem. Po odpięciu wtyczki od G62, ECU widzi temp +37.5oC
Zaciekawiło mnie to ponieważ na forum pisze że:
xoslox pisze:Dodatkowe info do instrukcji. W bloku silnika przy Coolant Temperature może wam wyświetlać także stałe wartości:

- 48 °C &#8594; Przerwa w ciągłości przewodów
+ 143 °C &#8594; Zwarcie między przewodem 1 i 3.
Jak to w końcu powinno być i dlaczego tak u mnie jest?

[ Dodano: 2014-10-20, 19:00 ]
Ostatnio olałem to i jezdziłem ale dzisiaj się za to wziąłem i problem rozwiązany więc napiszę dla pokoleń ;)
Ktoś zamontował kiedyś emulator czujnika temp cieczy który działa przez ~10sekund od momentu uruchomienia zapłonu i narzuca niską temperaturę w celu dłuższego nagrzewania świec. Jest to o tyle ciężko wykryć VAGiem, że zanim program połączy się z ECU, moduł ten przestawał działać i program wyświetlał nam prawidłową temperature. Było to wpięte przy ECU, to że jest to moduł właśnie od oszukiwania temp upewniło mnie sprawdzenie przejścia między kostką czujnika temp a tym urządzeniem.
po odcięciu zasilania, usunięciu modułu i podłączenia kabla jak w oryginale wszystko wróciło do prawidłowego stanu rzeczy:) Modułu takie są montowane prawdopodobnie po to żeby auto lepiej odpalało.. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 20 paź 2014, 21:56

Oż ty.. Scherlock. Gratulacje bo takiego rozwiązania to chyba nikt by nie wymyślił. <rotfl>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 21 paź 2014, 13:19

mwx pisze:Oż ty.. Scherlock. Gratulacje bo takiego rozwiązania to chyba nikt by nie wymyślił. <rotfl>
No, coś jak z programu "Usterka" <lol>
Części samochodowe online - Motostacja pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja