Wskazania temperatury cieczy chłodzącej
Wskazania temperatury cieczy chłodzącej
Mam problem, co prawda da się z nim żyć, ale trochę mnie to denerwuje. Otóż np. rano po przestanej nocy jak odpalam auto to wskazanie temp. jest około 62-63 stopni. Po rozgrzaniu 92-93 stopnie i taka się utrzymuje.
Sprawdzałem temp. vagiem - jest prawidłowa - rano w temp. otoczenia, po rozgrzaniu 87-89 stopni.
Sprawdzałem błędy - wywaliło zwarcie do masy na czujniku temp. Ok, wydawało mi się, że sprawa jest prosta i do wymiany czujnik. Jednak po podpięciu nowego (nie tani zamiennik), sytuacja jest identyczna.
Gdzie szukać przyczyny takiego stanu? Zegary świrują?
Sprawdzałem temp. vagiem - jest prawidłowa - rano w temp. otoczenia, po rozgrzaniu 87-89 stopni.
Sprawdzałem błędy - wywaliło zwarcie do masy na czujniku temp. Ok, wydawało mi się, że sprawa jest prosta i do wymiany czujnik. Jednak po podpięciu nowego (nie tani zamiennik), sytuacja jest identyczna.
Gdzie szukać przyczyny takiego stanu? Zegary świrują?
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Ok, sprawdzę. Jeszcze jedno pytanie, bo nie mogę znaleźć na forum - jak ewentualnie wyregulować wskazówkę od temp. cieczy? Tak łopatologicznie - czy po prostu ją przesunąć, czy też może jest ona jakoś przykręcona do ośki?
Ok, zrobiłem test zegarów i faktycznie wskazówka od temp. cieczy nieco za wysoko pokazuje, co wskazuje jednoznacznie na jej złe ustawienie.
Czy do korekty ustawienia trzeba wyjmować licznik, czy da się to przeprowadzić na zamontowanym? Dodatkowo jak zdjąć szybkę z zegarów?
Ok, zrobiłem test zegarów i faktycznie wskazówka od temp. cieczy nieco za wysoko pokazuje, co wskazuje jednoznacznie na jej złe ustawienie.
Czy do korekty ustawienia trzeba wyjmować licznik, czy da się to przeprowadzić na zamontowanym? Dodatkowo jak zdjąć szybkę z zegarów?
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
licznik musisz wyjąć i rozebrać, potem podłączyć i zrobić test. jak wskazówki staną pionowo to wtedy musisz ją ustawić na właściwe miejsce. najlepiej delikatnie podważyć i zdjąć całkiem a potem wcisnąć na swoje miejsce. niestety jeśli silniczek krokowy pada to takie ustawienie nie pomoże na długo i w końcu i tak trzeba będzie go wymienić. ja na razie po takim ustawieniu jeżdżę kilka miesięcy i jest ok.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
Podepnę się pod temat - dziś wymieniłem 4-pinowy czujnik, na zimnym zegary 30 st (tutaj ok ) silnik 45 st , na rozgrzanym zegary 92 st - silnik 130,5 - czujnik walniety i moge reklamowac w aso czy tak ma byc ?
I chyba na zimnym nie wlaczyl ssania.
Dodatkowo mnie zastanawia - mam wtyczke kwadratowa , z auta wyjalem czujnik z takim dziubkiem a ten nowy jest plaski - to dobry jest czy nie ?
Gosciu w aso mi pokazywal ten czujnik z dziubkiem ale miakl zaokraglona wtyczke.
Prosze o pilna pomoc
[ Dodano: 2014-09-16, 08:11 ]
Panowie Jeszcze jedno pytanie , czy zamiast wygrzebywać zmów czujnik nie prościej połączyć kable pod jedną stronę - w moim przypadku tą odpowiedzialną za temp. na zegarach ?
Czy taka opcja jest w ogóle możliwa ?
I chyba na zimnym nie wlaczyl ssania.
Dodatkowo mnie zastanawia - mam wtyczke kwadratowa , z auta wyjalem czujnik z takim dziubkiem a ten nowy jest plaski - to dobry jest czy nie ?
Gosciu w aso mi pokazywal ten czujnik z dziubkiem ale miakl zaokraglona wtyczke.
Prosze o pilna pomoc
[ Dodano: 2014-09-16, 08:11 ]
Panowie Jeszcze jedno pytanie , czy zamiast wygrzebywać zmów czujnik nie prościej połączyć kable pod jedną stronę - w moim przypadku tą odpowiedzialną za temp. na zegarach ?
Czy taka opcja jest w ogóle możliwa ?
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
Ten czujnik o który pisałem wyżej okazał się nie z tego auta, dali mi poprawny i.. no właśnie , włożyłem 3 nowe czujniki i na wszystkich mam tak samo tzn , temp na zegarach rośnie do 94 st , natomiast temp podawana na silnik zatrzymuje się na 72 st. ( przy ostrzejszym depnięciu bądź w korkach podskoczy do 75.)
Gostek z ASO powiedział , że skoro na 3 czujnikach jest identyczny objaw to mam zostawić i nic nie robić bo nie ma żadnych wahań itp.
Co myślicie ?
Gostek z ASO powiedział , że skoro na 3 czujnikach jest identyczny objaw to mam zostawić i nic nie robić bo nie ma żadnych wahań itp.
Co myślicie ?
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
sygnał podawany na silnik jest bardziej istotny od tego na zegary bo wpływa na skład mieszanki a co za tym idzie na poprawną pracę motoru i spalanie.
poszukaj może jakiejś używki na podmianę i wtedy sprawdź.
jest jeszcze opcja, że to temp. podawana na zegary jest przekłamana a ta na silnik prawidłowa co może oznaczać niesprawny termostat.
sprawdź na zimnym silniku czy temp. podawana na silnik jest zbliżona do temp otoczenia.
można jeszcze sprawdzić temp. na klimatroniku to jest ten sam sygnał co na zegar w wersji cyfrowej, to też wykluczy przekłamujący zegar.
poszukaj może jakiejś używki na podmianę i wtedy sprawdź.
jest jeszcze opcja, że to temp. podawana na zegary jest przekłamana a ta na silnik prawidłowa co może oznaczać niesprawny termostat.
sprawdź na zimnym silniku czy temp. podawana na silnik jest zbliżona do temp otoczenia.
można jeszcze sprawdzić temp. na klimatroniku to jest ten sam sygnał co na zegar w wersji cyfrowej, to też wykluczy przekłamujący zegar.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
Mam tylko ten stary czujnik mój - na nim na silnik szło 90 st a na zegary 75-80 , dlatego chciałem wymienić.
Na zimnym temp. podawana na silnik taka jak otoczenie , na zegarach 30 st ale on od tego poziomu startuje to też ok.
Przeorałem 3 różne nowe czujniki od nich i na każdym to samo.
Edit : Z climatronikiem odpuściłem kiedyś zabawę - jak to w moim roczniku bywa kanały są pomieszane i nie chciało mi się bawić w szukanie właściwego - chyba , że powiesz który to ?
Silnik grzeje się normalnie, węże górne szybko robią się ciepłe , wali też gorącym powietrzem bez problemu - to tyle co mogłem sam sprawdzić na szybko.
Na zimnym temp. podawana na silnik taka jak otoczenie , na zegarach 30 st ale on od tego poziomu startuje to też ok.
Przeorałem 3 różne nowe czujniki od nich i na każdym to samo.
Edit : Z climatronikiem odpuściłem kiedyś zabawę - jak to w moim roczniku bywa kanały są pomieszane i nie chciało mi się bawić w szukanie właściwego - chyba , że powiesz który to ?
Silnik grzeje się normalnie, węże górne szybko robią się ciepłe , wali też gorącym powietrzem bez problemu - to tyle co mogłem sam sprawdzić na szybko.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
Tak, każdy czujnik inny.
Tak szczerze to już mnie męczy to ciągłe przekładanie i rozkręcanie
Tak sobie kombinuje , że skoro temp. nie ma wahań stoi jak wryta na zegarach i w silniku to te 72 stopnie podczas pracy nie przełożą się chyba na silnik ?
Spalanie dziś sprawdziłem i wyszło mi tak samo jak wcześniej .
Zostawiać czy kombinować dalej ?
Tak szczerze to już mnie męczy to ciągłe przekładanie i rozkręcanie

Tak sobie kombinuje , że skoro temp. nie ma wahań stoi jak wryta na zegarach i w silniku to te 72 stopnie podczas pracy nie przełożą się chyba na silnik ?
Spalanie dziś sprawdziłem i wyszło mi tak samo jak wcześniej .
Zostawiać czy kombinować dalej ?
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt: