Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

sinik przy obciążeniu nie daje więcej jak 2600 obr.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
cnccad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 29 lip 2012, 20:21
Lokalizacja: mysłowice

sinik przy obciążeniu nie daje więcej jak 2600 obr.

Post autor: cnccad » 14 wrz 2014, 17:03

witam...

Od jakiegoś czasu pojawił mi się taki dziwny objaw.
Mianowice , przy obciążeniu , nie zależnie na jakim jadę biegu , czy to 1 czy np. 6-tka silnik nie osiąga większych obrotów jak 2600. Ale jak tylko wcisnę sprzęgło od razu wędruje na ponad 4000obr.
Sprawdziłem EGR , jest zaślepiony , sprawdziłem szczelność węży z turbo , wężyków podciśnienia ... błędów na VAG-u nie ma ani jednego.
Moc ... hm ... wydaje się być ok. Nawet nie wiem kiedy sie to pojawiło bo od kilku miesięcy nie śmigałem po autostradach i teraz jak wyjechałem to autko nie jedzie szybciej jak 150 ...160km a śmigało jeszcze nie dawno i 200km jak jechałem do niemiec.

Fakt , kopci bo któryś wtrysk się wiesza bo gdy zacznie pracować to dymek znika ale i tak jest jakieś odcięcie obrotów.
Piszę odcięcie bo jak już ma te 2600 obr. to czuć po aucie że delikatnie , ale to naprawdę delikatnie przyśpieszy i od razu odcina mu coś obroty.

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 14 wrz 2014, 17:24

Nie wieże że nia ma zadnych błędów. No ale skoro tak.
No to prosimy logi

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 14 wrz 2014, 18:08

ja bym sprawdził czujnik pod pedałem sprzęgła
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

cnccad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 29 lip 2012, 20:21
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: cnccad » 14 wrz 2014, 18:28

jutro spróbuję zrobić logi jak wrócę z wyjazdu.
Błędów nie ma. Już nawet z tego powodu zabrałem się za sprawdzenie wężyków podciśnienia.
Jednak jest coś czego nie obserwowałem a dopiero jak działałem przy podciśnieniu zaobserwowałem. jak zapalam samochód , to podciśnienie zmienia chyba kont łopatek na turbinie , w każdym razie cięgno się podnosi. Ale podobno tak ma być.

Coś więcej o tym czujniku kolego można ??

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 14 wrz 2014, 18:46

Daniel1555 pisze:ja bym sprawdził czujnik pod pedałem sprzęgła
jaki czujnik?

cnccad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 29 lip 2012, 20:21
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: cnccad » 14 wrz 2014, 18:59

no ... ja nie kojarzę nic takiego. Może gdzieś tam jest ale czemu miał by on służyć ??

Jakie ciśnienie powinna dawać turbina ??

Dodam tylko że silnik pracuje równo , nie szarpie sie , zapala bez najmniejszych problemów .
Spalanie na trasie przy szybkości ok 140 km wychodzi mu 7 litrów , więc myślę że też w normie.

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 14 wrz 2014, 19:31

Witaj cnccad, :)
A moze padla gruszka przy turbo ?? i nie steruje lopatkami ?? lub zaworek N <mysli>

cnccad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 29 lip 2012, 20:21
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: cnccad » 14 wrz 2014, 19:55

gruszka się rusza. Cięgno do łopatek po zapaleniu jak pisałem wyżej ciągnie w górę.
Zawór N to ten do gruchy ??
Jak tak , to działa . Samochód nie wydaje się być zamulony. Przyśpiesza w miarę normalnie.
A przy ilu obrotach powinna się włączyć turbina ??
Może już wymaga czyszczenia . Z tego co wiem to poprzedni właściciel czyścił ją tuż przed sprzedażą samochodu , to jest jakieś 2,5 roku.

hm ... jak by nie było , to od lekko ponad roku zaczął któryś zawór się wieszać i może po prostu jest zarośnięta ?? Błędów też wówczas chyba nie pokaże ??

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 15 wrz 2014, 23:15

czujnik pod pedałem sprzęgła służy do ograniczenia mocy przy ruszaniu by nie spalić tarczy sprzęgłowej i do rozłączania tempomatu
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

cnccad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 29 lip 2012, 20:21
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: cnccad » 16 wrz 2014, 07:25

niestety , nie mam czegoś takiego.
Ale ...
grzebiąc wczoraj przy silniku , kolega podpowiedział żeby wyłączyć zawór zamykający powietrze na kolektorach. Po wyjęciu i zaślepieniu wężyka auto dostało mocy i już normalne wykręca obroty na silniku na czerwone pole.
Czyli jak silnik dostał obciążenia to odcinał dopływ powietrza i stąd było to odczucie odcinania mocy. Czyli jakiś czujnik podaje do ECU głupoty ??

Dzięki za pomoc , ale jednak pozostawię to pod obserwacją. Póki co śmiga że aż miło :) :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja