[AQD 2.8 193 KM] Szarpie podczas dodawania gazu, więcej pali
[AQD 2.8 193 KM] Szarpie podczas dodawania gazu, więcej pali
Witam,
od pewnego czasu mam problem z autem, polegający na tym, że autko więcej pali LPG (wcześniej jakieś 14-15 litrów LPG/100 km - teraz 18 litrów LPG/100 km). Poza tym jak silnik nie jest jeszcze dobrze rozgrzany, a już pracuje na gazie, to podczas dynamicznego przyspieszania szarpie. Na benzynie ten problem nie występuje w ogóle, a po rozgrzaniu silnika do temp. min 70-75 st. również na LPG jest już dobrze.
Byłem z problemem u dwóch gazowników i każdy twierdzi, że z instalacją i regulacją LPG jest wszystko w porządku.
Jeden z gazowników zasugerował mi wymianę przewodów zapłonowych, ale nie chcę wykładać 300-400 zł na przewody, jeśli to nic nie zmieni.
Świece wymieniałem pół roku temu, ale przewodów nie wymieniałem odkąd mam Audi (3,5 roku) ponieważ były sprawdzone pod kątem przebicia i takie nie występuje.
VAG również nie pokazuje błędów.
od pewnego czasu mam problem z autem, polegający na tym, że autko więcej pali LPG (wcześniej jakieś 14-15 litrów LPG/100 km - teraz 18 litrów LPG/100 km). Poza tym jak silnik nie jest jeszcze dobrze rozgrzany, a już pracuje na gazie, to podczas dynamicznego przyspieszania szarpie. Na benzynie ten problem nie występuje w ogóle, a po rozgrzaniu silnika do temp. min 70-75 st. również na LPG jest już dobrze.
Byłem z problemem u dwóch gazowników i każdy twierdzi, że z instalacją i regulacją LPG jest wszystko w porządku.
Jeden z gazowników zasugerował mi wymianę przewodów zapłonowych, ale nie chcę wykładać 300-400 zł na przewody, jeśli to nic nie zmieni.
Świece wymieniałem pół roku temu, ale przewodów nie wymieniałem odkąd mam Audi (3,5 roku) ponieważ były sprawdzone pod kątem przebicia i takie nie występuje.
VAG również nie pokazuje błędów.
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
witam. odnośnie kabli i podobnych problemów ostatnio przerabiałem dość sporo mam też 2.8 podobnie jak kuzyn . kuzyn po wymianie na nowe kable beru pocieszył się ich sprawnością ok 5tys. km podobnie jak wczesniej boscha objawy identyczne do twoich teraz czeka go ponowna wymiana ale myślimy nad przełożeniem na pojedyńcze cewki 2.0 tfsi .pozdro
tylko quatrro !
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
sprawdź jeszcze najpierw jak wyglądają korekty długoterminowe, być może przez złą regulację instalacji lpg na zimnym silniku po prostu go zalewa. czujnik temperatury wykluczam bo jak piszesz na benie jest ok. jeśli nie wiesz o co dokładnie chodzi to poszukaj na forum, jest mnóstwo tematów o tym problemie.
druga opcja to lejące wtryskiwacze co miało by przełożenie również na zwiększone spalanie
druga opcja to lejące wtryskiwacze co miało by przełożenie również na zwiększone spalanie
Czujnik sprawdzę jutro bo akurat kabelkiem do VAG-a dysponuję.lmarrio pisze:Sprawdź czujnik temperatury Vagiem
Masz na myśli wtryski od gazu ? Mam nieszczęsne czerwone Valteki, które były kalibrowane i regulowane. Wg gazownika pracują poprawnie i nie trzeba ich wymieniać.grzałka pisze:druga opcja to lejące wtryskiwacze co miało by przełożenie również na zwiększone spalanie
jeśli chodzi o sprawy dotyczące gazu, to jeden z gazowników, którzy sprawdzali instalację, to znany i ceniony w tym fachu p. Nowotczyński z Mławy, więc skoro stwierdził, że z instalacją i regulacją, jest ok, to można uznać że tak jest. Sam interfejsu do gazu nie posiadam, więc nie mam jak sprawdzić map i ustawień STAG-a.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
korekty i czujnik temperatury sprawdzałeś jak radziliśmy? to, że ktoś mówi że jest ok nie znaczy wcale, że tak jest. mając możliwość sprawdzenia czegoś samemu naocznie nie wierzył bym żadnemu majstrowi. nasze rady wynikają z doświadczeń tego forum bo jest to dosyć częsty przypadek. poczytaj podobne tematy i wszędzie przewija się to samo.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga