Jak w temacie, co jakiś czas zapala sie żółta lapka silniczka. Samoistnie znika. Komputer pokazuje taki komunikat:
DTC 012547 - Motor for Intake Mainfold Flap (V157).
Mechanik cos mówił o wyciagnieciu flapow czyszczeniu itp. ?
Troche to dla mnie czarna magia, Panowie specjalisci od tematu prosiłbym o radę??
[ BRE 2.0 140 KM] Flap - błąd kontrolka zółty silniczek.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
sebo446, znalazłem w moich "notatkach"
Twój błąd dotyczy dokładnie klapy gaszącej która znajduje się przy EGR. Odkręcasz 3 śruby, zdejmujesz wąż, włączasz test wykonawczy klapy gaszącej i prawdopodobnie okaże się, że zamiast otwierać się i zamykać jest prawie cała zamknięta i ma skok najwyżej o kilka milimetrów zamiast o 90 stopni. Rozbierz, przeczyść, nasmaruj, załóż, zrób test - powinno chodzić.
Potocznie mówi się, że pada EGR, a tak na prawdę nie jest to element EGR tylko bezpośrednio do niego przylegający. Dopiero jeśli to nie pomoże,albo od razu przy okazji, można przeczyścić samego EGRa.
Znalazłem jeszcze taki temacik, co prawda dotyczący golfa, ale może w jakimś stopniu pomóc http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=65&t=7359

Potocznie mówi się, że pada EGR, a tak na prawdę nie jest to element EGR tylko bezpośrednio do niego przylegający. Dopiero jeśli to nie pomoże,albo od razu przy okazji, można przeczyścić samego EGRa.

Znalazłem jeszcze taki temacik, co prawda dotyczący golfa, ale może w jakimś stopniu pomóc http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=65&t=7359
Warsztat, naprawy Audi A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 21
- Rejestracja: 24 lip 2014, 10:13
- Lokalizacja: kielce
Klapa gaszaca dokladnie przed zaworem egr masz na nia przychodzi waz z dolotu ogolnie zalewa ja olejem badz pada zebatka wewnatrz.
W polifcie jest solnik sterujacy klapami wirujacymi w kolektorze w twoim przypadku napedza to aktuator na podcisnienie.
W polifcie jest solnik sterujacy klapami wirujacymi w kolektorze w twoim przypadku napedza to aktuator na podcisnienie.
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 04 wrz 2013, 01:23
- Lokalizacja: Uk
czy jezeli ta klapka nie dziala czy od tego czegos moze sie cos innego zepsuc czy mozna tak narazie jezdzic? bo moj mechanik przy czyszczeniu ulamal ja i nie spieszy mu sie zeby wymienic na inny, do tego wlasnie zapala mi sie czasem ta lampka silnika i sprezynka od swiec ale gasnie po jakims czasie i tak w kolko
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt: