Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFN 1.9 110 KM] W zakresie 1700-2000 obrotów falowanie obr

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
FastMan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:18
Lokalizacja: Pomorskie

[ AFN 1.9 110 KM] W zakresie 1700-2000 obrotów falowanie obr

Post autor: FastMan » 08 wrz 2014, 12:01

Witam, od razu zaznaczę, że nie wiem czy u mnie siedzi silnik AFN czy też AVG, jest to audi a6 1.9tdi 110km z 1998 roku, w automacie bez możliwości sekwencyjnej zmiany biegów (jedynie są położenia 1-2-3 jako wybór ograniczenia do którego biegu ma zmieniać).

Od niedawna mam problem w zakresie obrotów 1700-2000, mianowicie przy jeździe z równo prędkością obroty spadają i rosną, podczas przyciśnięcia pedału przyśpieszenia moc spada i czasem nawet silnik wpada w dziwne wibracje. Problem nie występuje na luzie, na pierwszym biegu nie jest to odczuwalne.

Wszystko wskazywałoby na nastawnik, oddałem samochód do mechanika to stwierdził, że to raczej nie nastawnik i sprawdzi najpierw inne rzeczy, ostatecznie się poddał i stwierdził, że to raczej wina skrzyni biegów, czym on się nie zajmuje.

Jednakże, przed oddawaniem samochodu do jakiegoś speca od automatów wolałbym się upewnić, że to nie nastawnik i w związku z tym chce sprawdzić podczas jazdy na komputerze czy coś na niego by wskazywało. Czytałem, że można to sprawdzić na vag-com na pierwszym bloku, wartość trzecia (napięcie powinno spadać podczas występowania problemu), czy ta metoda się sprawdzi w tym silniku?

Dodam, że wymieniłem filtr paliwa - nie pomogło.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 08 wrz 2014, 12:22

FastMan pisze:Witam, od razu zaznaczę, że nie wiem czy u mnie siedzi silnik AFN czy też AVG,
Kod silnika sprawdzisz na wlepce w książce serwisowej lub we wnęce na koło zapasowe, ewentualnie na kielichu pod maską od strony pasażera :)
Co do reszty to chyba najpierw zrób w ogóle autoscan na VAG-u i zobacz jakie błędy wyrzuci <okok>

FastMan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:18
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: FastMan » 08 wrz 2014, 12:39

Autoskan robiłem jako pierwszą rzecz, znalazło dwa błędy:
Address 02 -------------------------------------------------------
Controller: 01N 927 733 BQ
Component: AG4 Getriebe 01N 3568
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
00638 - Engine/Transmission Electrical Connection 2
03-10 - No Signal - Intermittent

Address 56 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 035 186 E
Component: Radio 0001
Coding: 00205
Shop #: WSC 06335
1 Fault Found:
00854 - Radio Display Output in dash Panel insert
49-00 - No Communications
Pierwszy błąd mam już od bardzo długiego czasu, kiedy jeszcze problem opisany w temacie nie występował. Drugi błąd raczej nie ma powiązania z problemem, ale też w sumie nie wiem od czego on jest, bo FISa nie mam w ogóle a to ma chyba jakiś związek z błędem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja