Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BMK 3.0 224 KM] Dziwny dzwiek po odpaleniu silnika

Silniki wysokoprężne
Arkadiusz Cyrul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 wrz 2014, 16:06
Lokalizacja: Rzeszów

[ BMK 3.0 224 KM] Dziwny dzwiek po odpaleniu silnika

Post autor: Arkadiusz Cyrul » 07 wrz 2014, 16:14

Witam, jestem nowy na tym forum, niedawno nabylem samochod szlachetnej marki Audi i niestety ostatnio wykrylem usterke dziwnego dzwieku wydobywajacego sie gdzies z okolic silnika zaraz po odpaleniu samochodu, podejrzewam kolo dwumasowe wszelkie oslony moge wykluczyc bo zostalo to sprawdzone czy ktos mial podobny problem? nizej link z filmem ten dziwny dzwiek wydobywa sie dokladnie 0:13 na filmie ktory zamiescilem, prosze o rade :)

Armiv8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2014, 15:24
Lokalizacja: bytom

Post autor: Armiv8 » 07 wrz 2014, 16:33


Arkadiusz Cyrul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 wrz 2014, 16:06
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Arkadiusz Cyrul » 07 wrz 2014, 16:55

nie jestem pewny czy to jest rozrzad bo dzwiek wydobywa sie dokladnie z pod samochodu a nie z przodu samochodu po za tym poprzedni wlascicel zapewnial mnie ze wymianil niedawno przed sprzedarza wtryski wszystkie i napinacze do rozrzadu przebieg obecny 140k

Armiv8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2014, 15:24
Lokalizacja: bytom

Post autor: Armiv8 » 07 wrz 2014, 18:22

No ale przeciez slychac rozrzad bez aparatu sluchowego , czego oczekujesz - jakiej odpowiedzi satysfakcjonujacej?

Arkadiusz Cyrul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 wrz 2014, 16:06
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Arkadiusz Cyrul » 07 wrz 2014, 19:00

niekoniecznie satysfakcjonujacej tylko diagnozy/ pomocy po prostu, niestety nie znam sie na tym dorzuce do tego drganie lewarka skrzyni biegów podczas wydobywania sie tego dzwieku i falowanie obrotow w zakresie 800 rpm (delikatnie wychylanie wskazowki obrotomierza w obie strony czuc lekkie zrywy calego samochodu

Laser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 14 maja 2012, 20:58
Lokalizacja: Dolny Sląsk

Post autor: Laser » 07 wrz 2014, 19:41

koło dwumasowe to raczej nie bo takowego nie posiadasz jeżeli masz tipa
drgania silnika a co za tym idzie skrzyni będą wywołane nie napiętymi łańcuchami.
Czy poprzedni właściciel też zapewnił że przebieg 140k jest prawdziwy <lol> ?
Auto z tego rocznika powinno mieć min 300k

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 07 wrz 2014, 19:51

Po odpaleniu to rozrząd, falowanie obrotów wtryski albo konwerter chyba też jest możliwy.
Co do drgań to sam nie wiem, może poduszki silnika.

A czy ten pan handlarz to powiedział że zrobił cały rozrząd i ma na to papier? Czy wierzysz tak na słowo?
Rozrząd to gruba robota i kosztuje ok 6-8 tysięcy. Mógł też wymienić np tylko 1 szt. górny napinacz za 1000 zł i nie hałasowało "przez chwilę" a teraz powraca.

Arkadiusz Cyrul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 wrz 2014, 16:06
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Arkadiusz Cyrul » 07 wrz 2014, 19:53

tak, pokazujac mi cala ksiazke serwisowa w aso cala dokumentacje wymiany wszystkiego co bylo w nim wymieniane.. napinacze dwa gorne ( tak powiedzial) dzis juz wiem ze sa 4, wtryski miesiac przed sprzedaza wsyzstkie 6 i turbo w niemczech w 2009 roku co proponujecie koledzy? autko kupilem miesiac temu.. kupic dwa dolne napinacze wymienic i zobaczyc czy pomoze?

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 07 wrz 2014, 20:01

Żeby wymienić dolne napinacze trzeba zrzucać silnik i skrzynie. Poza napinaczami masz łańcuchy, koła zębate i listwy prowadzące.
2 górne to tylko 1/4 rozrządu wiec tyle co nic!

Na Twoim miejscu zrobiłbym komplet.

Arkadiusz Cyrul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 wrz 2014, 16:06
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Arkadiusz Cyrul » 07 wrz 2014, 20:05

Kamil, jaka cene zaplaciles dokladnie za robote swojego rozrzadu bo z tego co widze mamy dokladnie te same motory

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 08 wrz 2014, 06:31

Arkadiusz Cyrul pisze:Kamil, jaka cene zaplaciles dokladnie za robote swojego rozrzadu bo z tego co widze mamy dokladnie te same motory
Za robotę biorą od 1 500 zł do 2 000 zł.
Pamiętaj, żeby części brać oryginalne Audi do rozrządu. I jak 2 górne napinacze były wymienione jakiś czas temu, to teraz musisz i tak wymienić cały rozrząd.

Armiv8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 cze 2014, 15:24
Lokalizacja: bytom

Post autor: Armiv8 » 08 wrz 2014, 09:43

kamil666 pisze: koła zębate
Nie wymienia sie kół

nikos pisze:Pamiętaj, żeby części brać oryginalne Audi do rozrządu. I jak 2 górne napinacze były wymienione jakiś czas temu, to teraz musisz i tak wymienić cały rozrząd.
Nie zgodze sie z tym ja osobiscie zostawilem napinacze poniewaz wiekszosc mechanikow jak i na logike wytlumaczylo mi jak dziala napinacz i widzialem napinacz moj "nowy" po 10,000km i napinacz fabrycznie nowy niema roznicy w ich pracy. Nowe napinacze przekonstruowane one nie ulegaja juz zuzyciu i caly problem polega tutaj poprostu na lancuchu i to slychac terkotanie lancucha a nie napinacza , niema sensu wymieniac napinaczy ktore juz ktos zdarzyl wymienic. one maja swoj zakres pracy nie beda napinaczy lancucha rozciagnietego i czy nowy czy stary (10-20k przebiegu nie mowie tutaj oczywiscie o napinaczu wymienianym 150 ,000km temu) dzialaja tak samo.

Awatar użytkownika
Sirio91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 04 lut 2014, 21:38
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Sirio91 » 08 wrz 2014, 09:51

wymiana rozrządu w a6 c6 to kosztowny zabieg, znajdź kumatego mechanika żeby ustawił dobrze wszystko bo po wymianie wychodzą potem problemy

dblaszak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:56
Lokalizacja: zachodniopomorskie stargard

Post autor: dblaszak » 20 wrz 2014, 23:00

ja miałem ten sam problem +falowanie na niskich obrotów efekt dwa tłoki wypalone jestem po już po kupnie silnika i w poniedziałek wsadzają do auta

vitiis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 23 lut 2014, 07:00
Imię: Adrian
Rocznik: 2010
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraina miodem płynąca

Post autor: vitiis » 21 wrz 2014, 09:49

Rozrzad. mialem to samo. oczywiscie robilem komplet na ori czesciach. w koncu tego nie nasluchuje przy kazdym zapaleniu samochodu. u mnie nie wazne czy na zimnym czy na cieplym i tak grzechotal. w koncu jezdze z bananem na twarzy,bo mialem juz naprawde dosc. Wspolczuje koledze wyzej. pzdr

Jesli okaze sie ze to rozrzad to oddaj to do kumatego mechanika. nie rob po kosztach bo bedziesz zalowal. tez sie ludzilem ze zmienie tylko gorne napinacze a moze tylko dolne a moze jak sie rozbierze to posprawdzam co jest zle i wymienie :) Zdecydwalem sie na calosc bo nie zamierzam sie rozstawac z moim samochodem przez kilka lat i chce jezdzic z jakims tam komfortem psychicznym i nie obawiac sie ze zaraz bede musial wylozyc ciezka kase na naprawe lub kupno nowego silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja