P.S Jestem nowym Użytkownikiem i forum i Audi także proszę o wyrozumiałość
[AEB 1.8 150 KM] Napinacz Łańcucha Rozrzadu
[AEB 1.8 150 KM] Napinacz Łańcucha Rozrzadu
Witam. Mam pytanie czy ktoś z was spotkał się z takim przypadkiem ze ma elektryczny napinacz łańcucha rozrządu a nie jest on podpięty w silniku 1.8T AEB. Nie znalazłem żadnej kostki od tego w wiązce kabli. Ponadto na głowicy pisze mi ADR a na pokrywie AEB a w bagażniku mam na naklejce i w książce napisane ze to model AEB. Znalazłem dokładnie taki sam przypadek na forum passata ale nikt użytkownikowi nie odpowiedział. I mam pytanie do was, czy było coś kombinowane?? a może tak ma być ? i czy można z tym jeździć
Pozdrawiam, Artur.
P.S Jestem nowym Użytkownikiem i forum i Audi także proszę o wyrozumiałość
P.S Jestem nowym Użytkownikiem i forum i Audi także proszę o wyrozumiałość
Ok teraz mogę jeździć spokojnie
Dzieki za pomoc
[ Dodano: 2014-09-09, 21:57 ]
Dla Potomnych znalazłem jeszcze takie coś jak działa ten zaworek :
wałek wydechowy jest napędzany paskiem rozrządu, zaś wałek ssący jest napędzany łańcuchem rozrządu, który jest napinany przez ten napinacz. Z tyłu głowicy gdzie znajduje się ten napinacz jest kabelek, który jest połączony z zaworem upustowym w tymże napinaczu. W zależności od obciążenia silnika komputer podaje sygnał do tego zaworu, zawór ten zmniejsza ciśnienie oleju w napinaczu co powoduje, minimalne poluzowanie się łańcucha zmieniając fazy ssania.
A teraz mam pytanie czy jest możliwość pozbycia się w takim razie tego napinacza z ADR i założyć taki jak ma być w AEB ? różnią się one np kanałami nie wie ktoś???
[ Dodano: 2014-09-09, 21:57 ]
Dla Potomnych znalazłem jeszcze takie coś jak działa ten zaworek :
wałek wydechowy jest napędzany paskiem rozrządu, zaś wałek ssący jest napędzany łańcuchem rozrządu, który jest napinany przez ten napinacz. Z tyłu głowicy gdzie znajduje się ten napinacz jest kabelek, który jest połączony z zaworem upustowym w tymże napinaczu. W zależności od obciążenia silnika komputer podaje sygnał do tego zaworu, zawór ten zmniejsza ciśnienie oleju w napinaczu co powoduje, minimalne poluzowanie się łańcucha zmieniając fazy ssania.
A teraz mam pytanie czy jest możliwość pozbycia się w takim razie tego napinacza z ADR i założyć taki jak ma być w AEB ? różnią się one np kanałami nie wie ktoś???
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 7188
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
W ramach dokładnej ciekawostki - http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_182.PDF od strony 30 jest wyjaśniona zasada działania napinacza zmiennego
Z tego wynika że standartowo jest on w pozycji górnej i napina łańcuch - więc po co zmieniać
Z tego wynika że standartowo jest on w pozycji górnej i napina łańcuch - więc po co zmieniać










