[ MANUAL] zmiana dwumasy na normalne sztywne koło zamachowe
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:37
- Lokalizacja: Miały/Wielkopolskie
[ MANUAL] zmiana dwumasy na normalne sztywne koło zamachowe
Witam koledzy wszędzie szukam i nie moge znales a jest mi to bardzo potrzebne chciał bym wyrzucić orginalne sprzeglo dwumase i zastopic to normalnym stywnym kolem tylko jest taki problem od czego kupic kolo stywne zeby wszystko podeszlo 1.9 tdi Avf skrzynia manualna 6 moze ktos zmieniał takie sprzeglo albo ktos ma namiar na goscia co to robi byl b bardzo wdzięczny czekam na jakies propozycje pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 08 cze 2011, 12:28
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 lis 2013, 00:11
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Nie sprzedaje dwumas to po pierwsze, a po drugie nie lubię diesli. Jeśli jakiś klient chce wymienić sprzęgło kasuję jedynie za robociznę, a nie za części.
Jeśli chcesz coś więcej wiedzieć o tym co tak naprawdę ma robić sprzęgło dwumasowe poczytaj o tym np. w tej książce:
http://books.google.pl/books?id=g6ul1wk ... 2o&f=false
Potem poczytaj jak wygląda wykres drgań silników spełniających normy EURO 2, 3, 4, 5 (zobaczysz, że im nowsza konstrukcja tym większe drgania generuje)
Później sprawdź jak wygląda budowa starej skrzyni IV biegowej, V biegowej i nowoczesnej VI biegowej (np. wielkość synchronizatorów itp.).
Dodaj do tego analizy przyczyn przedwczesnego zniszczenia skrzyń biegów wykonywane na wydziałach transportu uczelni technicznych.
Jak połączysz to wszystko zrozumiesz czemu wiele warsztatów woli nie zarobić niż założyć swojemu klientowi sztywne sprzęgło. A miałem już kilku klientów, którzy później wrócili z uszkodzoną skrzynią biegów czy mechanizmem różnicowym. Producent pojazdu i tak wolałby stosować zwykłe sprzęgła. Po pierwsze są tańsze i znacznie ułatwiają montaż samochodu. Po drugie koszt robocizny przy wymianie jest taki sam. A po trzecie zwykle serwis i tak na sprzęgle nie zarabia bo najczęściej psuje się jak już samochód nie jest serwisowany w ASO.
Gdyby dwumasa nie była koniecznością wynikającą z konstrukcji i warunków pracy to również każdy benzyniak miałby ją montowaną.
Jeśli chcesz coś więcej wiedzieć o tym co tak naprawdę ma robić sprzęgło dwumasowe poczytaj o tym np. w tej książce:
http://books.google.pl/books?id=g6ul1wk ... 2o&f=false
Potem poczytaj jak wygląda wykres drgań silników spełniających normy EURO 2, 3, 4, 5 (zobaczysz, że im nowsza konstrukcja tym większe drgania generuje)
Później sprawdź jak wygląda budowa starej skrzyni IV biegowej, V biegowej i nowoczesnej VI biegowej (np. wielkość synchronizatorów itp.).
Dodaj do tego analizy przyczyn przedwczesnego zniszczenia skrzyń biegów wykonywane na wydziałach transportu uczelni technicznych.
Jak połączysz to wszystko zrozumiesz czemu wiele warsztatów woli nie zarobić niż założyć swojemu klientowi sztywne sprzęgło. A miałem już kilku klientów, którzy później wrócili z uszkodzoną skrzynią biegów czy mechanizmem różnicowym. Producent pojazdu i tak wolałby stosować zwykłe sprzęgła. Po pierwsze są tańsze i znacznie ułatwiają montaż samochodu. Po drugie koszt robocizny przy wymianie jest taki sam. A po trzecie zwykle serwis i tak na sprzęgle nie zarabia bo najczęściej psuje się jak już samochód nie jest serwisowany w ASO.
Gdyby dwumasa nie była koniecznością wynikającą z konstrukcji i warunków pracy to również każdy benzyniak miałby ją montowaną.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 lis 2013, 00:11
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Najczęsciej dwumasy wymieniałem przy przebiegach ponad 200 tys km. Jeśli uważasz, że wytrzymuje 100 tys to albo kupujesz najgorszy regenerowany syf, oddajesz do mechanika co dobrze poskładać całości nie potrafi albo... musisz pomyśleć nad tym jakie błędy sam popełniaszgregor88 pisze:No to kupie ta dwumase za 1700+- i po stu tys bede musial znow wymienisc a takie sztywne wytrzyma wiecej napewno a jak co to kupi sie nowa skrzynie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:37
- Lokalizacja: Miały/Wielkopolskie
i tak zaloze stywne kolo zamachowe od audi 80 2.0 ben i i ten komplet Zestaw sprzęgła SACHS 3000386001 ale nie wiem czy będzie pasować rozbiore i bede wiedział dzieki za rady ktore byly bardzo przdatne tylko ja o to nie pytalem dzieki
[ Dodano: 2014-09-15, 19:18 ]
witam koledzy ponownie i jednak założe kompletna dwumase razem z nowym sprzegłem luka ma ktos namiary na jakis sklep albo goscia od kogo mozna kupić w atrakcyjnych cenach sprzegło ? z gory dzieki pozdro
[ Dodano: 2014-09-15, 19:18 ]
witam koledzy ponownie i jednak założe kompletna dwumase razem z nowym sprzegłem luka ma ktos namiary na jakis sklep albo goscia od kogo mozna kupić w atrakcyjnych cenach sprzegło ? z gory dzieki pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:37
- Lokalizacja: Miały/Wielkopolskie
ponieważ to jest 6 biegowa szkrzynia i problem z dobraniem kola sztywnego nie wiadomo odczego dobrac z tat ta decyzja kupie dwumase zaloze i spokój zobaczymy na jak długo pozdro
[ Dodano: 2014-09-19, 18:07 ]
i jest kupiona dwumasa luk z całym kompletem 1890 zł
w nastepnym tygodni podejmniemy sie wymiany ma ktos jakies rady na co uwarzać czy cos w tym stylu jak tak to prosze napisac z gory dziekuje za pomoc
[ Dodano: 2014-09-22, 23:31 ]
No i sprzęgło zalozone wszystko dziala jeździ pieknie najgorsze jest to ze stare jest dobre okazalo sie ze byla luzna jedna poduszka od (sanek) ale jak juz kupiłem to zostało zalozone nowe. No i mam jeszcze jeden problem ponieważ strasznie puka mi tlumnik w tym miejscu gdzie jest kat o aluminiowa blache osłonę polosi macie jakas rade z gory czeki za pomoc.
Edytowałem post zgodnie z regulaminem Forum. (szalony)
[ Dodano: 2014-09-19, 18:07 ]
i jest kupiona dwumasa luk z całym kompletem 1890 zł
w nastepnym tygodni podejmniemy sie wymiany ma ktos jakies rady na co uwarzać czy cos w tym stylu jak tak to prosze napisac z gory dziekuje za pomoc
[ Dodano: 2014-09-22, 23:31 ]
No i sprzęgło zalozone wszystko dziala jeździ pieknie najgorsze jest to ze stare jest dobre okazalo sie ze byla luzna jedna poduszka od (sanek) ale jak juz kupiłem to zostało zalozone nowe. No i mam jeszcze jeden problem ponieważ strasznie puka mi tlumnik w tym miejscu gdzie jest kat o aluminiowa blache osłonę polosi macie jakas rade z gory czeki za pomoc.
Edytowałem post zgodnie z regulaminem Forum. (szalony)
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2014, 12:48 przez gregor88, łącznie zmieniany 1 raz.