Może wie ktoś jeszcze gdzie mogę znaleźć duże owalne końcówki tłumika, ewentualnie na wymiar?
[S6 C5] Jak wydobyć basowe brzmienie?
- Kamilson100
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 324
- Rejestracja: 16 lut 2014, 10:52
- Imię: Damian
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
[S6 C5] Jak wydobyć basowe brzmienie?
Hej, mam w malowaniu aktualnie tylny zderzak z RS6 C5 i przy zakładaniu chciałbym dać owalne końcówki i może coś przemodzić z całym układem.. Zastanawiam się jak wydobyć basowy dźwięk z tego silnika, bo na razie jest tylko metaliczny warkot V8
Słyszałem ostatnio A8 4,2 z układem MTM i było
. Stąd moje pytanie, co założyć? Końcowe tłumiki Magnaflow? Czy raczej przerabiać coś przy katalizatorach? Czy jedno i drugie? Pełny układ MTM za 2000€ mnie raczej nie interesuje ze względu na cenę. Jakieś tańsze rozwiązania?
Może wie ktoś jeszcze gdzie mogę znaleźć duże owalne końcówki tłumika, ewentualnie na wymiar?
Może wie ktoś jeszcze gdzie mogę znaleźć duże owalne końcówki tłumika, ewentualnie na wymiar?
- Kamilson100
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 324
- Rejestracja: 16 lut 2014, 10:52
- Imię: Damian
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Chodzi mi bardziej o basowy dźwięk, taki jak na filmie mam u siebie, może trochę mniej agresywny. Chyba, że komputer nie oddaje takiego dźwięku jak w rzeczywistości, a to całkiem możliwe 
http://www.mtmpolska.pl/files/949606016 ... _mtm_2.mp3
Oto co się uzyskuje na całym układzie MTMa
http://www.mtmpolska.pl/files/949606016 ... _mtm_2.mp3
Oto co się uzyskuje na całym układzie MTMa
- Kamilson100
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 324
- Rejestracja: 16 lut 2014, 10:52
- Imię: Damian
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Robię mały zabieg w poniedziałek z wydechem. Jako, że chcę bardziej V8kowego dźwięku z wydechu wycinamy w ostatnich puszkach wewnętrzen rurki. Są nie pełne z otworami co powoduje wyciszenie w komorze tłumika. Zastępujemy je pełnymi, czyli upraszczając końcowy wydech przelotowy a puszki zostają tylko tak...oooo. Pochwalę się jak już będę po tej operacji. I tu jest przewaga Tipa nad manualem, że nie będzie aż tak głośno 
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
-
krzysiek-lex
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Będzie makabra (głośno) , i auto straci Nm 
Jak robić coś z wydechem, to po całości, niech ktoś policzy komory, przekroje, zrobi kwas i masz
https://www.dropbox.com/s/yim40kyjyej3s ... 3.MP4?dl=0
https://www.dropbox.com/s/togm0n4udpxvv ... 2.MP4?dl=0
Jak robić coś z wydechem, to po całości, niech ktoś policzy komory, przekroje, zrobi kwas i masz
https://www.dropbox.com/s/yim40kyjyej3s ... 3.MP4?dl=0
https://www.dropbox.com/s/togm0n4udpxvv ... 2.MP4?dl=0
-
user
-
krzysiek-lex
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
Zagór, mówisz że straci Nm przy wywaleniu końcowego? jesteś na 100% pewny? bo gdzieś już była o tym mowa ( sam to chcę przetestować u siebie chociaż ja mam V6 ale efekt jakiś powinien być, zabieram do tego ale jak na razie jak pies do jeża...
kolega chce przerobić ostatni po przez wspawanie całych rurek, to przecież praktycznie to samo co wstawienie jednej całej rury z ładną końcówką
tylko mój pomysł jest tańszy i mniej inwazyjny, bo kawałek rury idzie dostać na złomie a potem jak będzie ok to zainwestować w jakąś kwasówkę czy coś podobnego, a jak będzie do d...y to założyć seryjny i bez kosztów..
kolega chce przerobić ostatni po przez wspawanie całych rurek, to przecież praktycznie to samo co wstawienie jednej całej rury z ładną końcówką
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Że tak się wtrącę - Zagór i Mazdomania na chłopski rozum to na przelocie powinien mieć parę koni więcej niż tłumiony jakim by nie był tłumikiem. Nie to że się mądrzę tylko pytam bo jestem ciekawy jak to działa. Macie na to jakieś takie sensowne wytłumaczenie bo przyznam że pierwszy raz słyszę o spadku mocy poprzez wstawienie przelotu.
Pzdr
Pzdr
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Już w kilku autach robiłem kwas lub przelot. Były liczone pojemności puszek ( w tym przelotowych). Z tego co się orientowałem to w przypadku samochodu z katalizatorami wywalenie końcowych puch nic nie zmieni w niutach czy koniach. Jeśli natomiast zmienisz średnicę całego układu i wywalisz wszystko co po drodze do końcowych to owszem.
Bedzie głośno ale bez przesady. Temat już zweryfikowany na innych autach. Zresztą jak się nie uda to i tak zainwestuje w cały kwasowy wydech pod ten silnik.
Bedzie głośno ale bez przesady. Temat już zweryfikowany na innych autach. Zresztą jak się nie uda to i tak zainwestuje w cały kwasowy wydech pod ten silnik.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie twierdzę, że spadnie moc maksymalna, jest realna szansa na kilka PS inplus, ale gdzieś na końcu rpm 
Ale niestety po drodze mamy cały zakres niskich i średnich rpm, a tu będzie gorzej
, niestety zmieni się ciśnienie w układzie
, skutkiem tego, będzie słabsze "odsysanie" gazów z cylindra, bo niestety nie jest to tylko robota tłoków, które w czasie wydechu wypychają spaliny - część tej roboty wykonują gazy spalinowe z poprzedniego cyklu spalania u układzie powstaje zjawisko falowości -
spaliny|podciśnienie| spaliny|podciśnienie|spaliny
Długo by o tym pisać - ale jak się pogoogla to się znajdzie.
Ale niestety po drodze mamy cały zakres niskich i średnich rpm, a tu będzie gorzej
spaliny|podciśnienie| spaliny|podciśnienie|spaliny
Długo by o tym pisać - ale jak się pogoogla to się znajdzie.
-
krzysiek-lex
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
słuchajcie, też nie jestem specjalistą ani nawet dobrze poinformowanym w tej dziedzinie ale.... zgodzę się że jak by był przelot źle dobrany to może coś uciec ale jeżeli mówię o końcowym, tylko o końcowym to jak to się ma do przelotu? ten ostatni to ma tylko wyciszyć wydech, tam spaliny.gazy już są praktycznie zimne










