Witam,
Od niedawna jestem użytkownikiem A6 2,4 Tip + Q
Zauważyłem, że 2 bieg działa na dwa razy tzn po przełączeniu autko pomału rozpędza się, dochodzi do 3000 obr i dopiero zaczyna znów ciągnąć na tym samym biegu (po przekroczeniu tych 3 tys obr, obroty spadają i auto ciągnie). Czy jest to znak kończącego się sprzęgła? Czy może coś ze skrzynią? a może po prostu trzeba wymienić olej w skrzyni?
Proszę o pomoc.
[ TIP+Q] Czy to normalne ?
Zauważyłem, że tylko w trybie maual się tak dzieje. Na automacie raczej nie jest to odczuwalne.
Dzwoniłem do jednej firmy w Krk zajmującej się naprawą skrzyń biegów i powiedzieli, że przy biegu 2 następuje przełączenie na sprzęgło mechaniczne i taki objaw występuje.
Jak rozpoznać czy sprzęgło ślizga? Jakie prędkości i na jakich biegach powinny być no i przy jakich obrotach silnika?
Czy często zdarza się że nie jest to problem ze skrzynią tylko z przegubami? Co ile powinno się wymienić olej w skrzyni?
Dzwoniłem do jednej firmy w Krk zajmującej się naprawą skrzyń biegów i powiedzieli, że przy biegu 2 następuje przełączenie na sprzęgło mechaniczne i taki objaw występuje.
Jak rozpoznać czy sprzęgło ślizga? Jakie prędkości i na jakich biegach powinny być no i przy jakich obrotach silnika?
Czy często zdarza się że nie jest to problem ze skrzynią tylko z przegubami? Co ile powinno się wymienić olej w skrzyni?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
- Lokalizacja: Rybnik
Skrzyni się nie odpowietrza...
Trzeba wykonać prawidłową wymianę oleju i nie będzie trzeba dolewać
Chyba, że jest wyciek, ale to już inna sprawa
Poradnik sprawdzenia stanu/wymiany oleju - znajdziesz na forum
[ Dodano: 2014-08-31, 23:45 ]
U mnie wygląda to tak
Przy zmianie biegu z 2 na 3 załącza się lock-up czyli na 2 razy (w trybie tip i manual).
Trwa to z 2-3 sekundy (pod górkę dłużej). Tylko i wyłącznie podczas "emeryckiej" jazdy czyli z lekko wciśniętym pedałem gazu.
Przy mocno wciśniętym pedale gazu zmiana biegu jest szybka i bez lock-up.
--
hmmm... Jak kończy się sprzęgło to przy dodaniu gazu obroty gwałtownie rosną, a prędkość stoi w miejscu lub powoli rośnie
W trybie D lock-up jest niczym nadzwyczajnym, w trybie +/- z tego co wiem to już gorsza sprawa, ale ja tak jeżdżę ponad rok i nic prócz tego się nie dzieje ze skrznią[/list]

Trzeba wykonać prawidłową wymianę oleju i nie będzie trzeba dolewać

Chyba, że jest wyciek, ale to już inna sprawa

Poradnik sprawdzenia stanu/wymiany oleju - znajdziesz na forum
[ Dodano: 2014-08-31, 23:45 ]
U mnie wygląda to tak
Przy zmianie biegu z 2 na 3 załącza się lock-up czyli na 2 razy (w trybie tip i manual).
Trwa to z 2-3 sekundy (pod górkę dłużej). Tylko i wyłącznie podczas "emeryckiej" jazdy czyli z lekko wciśniętym pedałem gazu.
Przy mocno wciśniętym pedale gazu zmiana biegu jest szybka i bez lock-up.
--
hmmm... Jak kończy się sprzęgło to przy dodaniu gazu obroty gwałtownie rosną, a prędkość stoi w miejscu lub powoli rośnie
W trybie D lock-up jest niczym nadzwyczajnym, w trybie +/- z tego co wiem to już gorsza sprawa, ale ja tak jeżdżę ponad rok i nic prócz tego się nie dzieje ze skrznią[/list]